Inlägg från: Minifer |Visa alla inlägg
  • Minifer

December Bebis 2010 :)

Jag var på KUB nyss, GUUUUUUUD vad nervös jag var. Hade maken och mini med, har ingen barnvakt, och när de inte fick följa med in började jag grina, var så hemskt nervös! Men det gick väl ok! Jag ÄR gravid! Fick siffrorna 1:1545. Åldersrisken är ju 1:545 så det var ju bra för åldern. Och det var på Downs, de andra (18 o 13) hade jag 1:20 000 på. Nackspaltens största var 2.2 men de flesta var runt 1.7.  Bebben var 5.6 cm och vinkade =) Blev flyttad från julafton till 19 december, vilket innebär att jag nu är i v 13 och därmed förbi de första 12 veckorna, hurra!!

Tack för alla tummar!! Kunde varit bättre siffror, men kunde varit mycket sämre också =)

• Minifer

Tack hörni!!

Majorima: andra tråden är bildtråden, finns länk uppe i trådstarten =) Jag blir säkert tillbakaflyttad på RUL, ahah!

NhjärtaD: mysigt att lyssna! Billiga mammakläder: Tradera. Köpt massa kläder där. Bla ett paket med typ helt oanvända 2 par jeans, en jeanskjol och tre tröjor för 200 kr. har brallorna på mig nu, kickass! =)

• Minifer
    Jerseygirl skrev 2010-06-09 13:07:54 följande:
    Nu har jag varit på KUB-test. Insåg nog inte riktigt förrän nu efteråt hur orolig jag varit... Men allt såg kanonbra ut, jättelåga riskvärden och ett glatt vinkande pyre. UNDERBART!

Hjärta
    Så nu ska man väl berätta på jobbet... fast jag vill inte. Min jobb situation är inte optimal och jag tror att om ett par veckor har jag hunnit reda ut det värsta. Men om ett par veckor kommer min redan stora mage vara enorm! Jag har 3 tröjor jag byter mellan. tycker de som är pösiga men som sitter åt vid höfterna funkar bäst. Nån som har tips annars? Det är ju tarmarna som är svullna så kulan sitter högt upp och jag har liten byst så den förvillar inte heller... knivigt.

Minifer: Hur lång var din bebbe? Min var 63.2mm men hon gav inte nått nytt datum utan sa att man gjorde den bestämningen vid RUL. Jag är preliminärt beräknad till 21/12. RUL är 20 juli så jag får snällt vänta, men nu när man vet att allt ser bra ut så här långt kommer sommaren bli betydligt lugnare!

Lycka till ni alla andra som väntar på olika tester.

MalaWi du tillför tråden massor! Det är fantastiskt att se vilken styrka du har att gå vidare, jag tror det smittar till oss alla som kan behöva lite perspektiv på tillvaron...

Regninga sommarkramar till er alla!
    {#emotions_dlg.flower}
    Bebben var 55.9 mm från huvud till gump så dy blir nog framflyttad =)
  • Minifer
    ÄlskarNova skrev 2010-06-09 17:32:12 följande:
    och jag hoppas på en pojk..skulle vara roligt med en av varje. Men iofs är jag en flickmamma och skulle inte precis bli ledsen om det kom ut en flicka till. Storasyster skulle bli överlycklig över en syster. 
    Jag hoppas få se innan vad det blir för ngn "sort". Ska göra RUL i v.20 och sen TUL varannan vecka fr.v.32 och till förlossningen. Jag KAN väl bara inte missa att se vad det blir va?  
    nix! hhaha! Hade också TUL sist och gick bara inte att missa :)
  • Minifer
    Stoce skrev 2010-06-09 20:46:16 följande:
    Oro igen!!! Kom precis ut en stor klump med blod... ringde bb/gyn som tyckte att jag skulle avvakta. Jag beställer INTE vagn nu... det får allt vänta. Ffår man aldrig slappna av?! Gråter
    men nej! Vad obehagligt, har du ont, blöder det mycket eller kom det "bara" en klump? Avvakta hur länge då? Fan jag skulle åkt in och parkerat mig i väntrummet och hungerstrejkat tills de kollat var blodet kom ifrån! *tusen kramar!!*
  • Minifer
    Stoce skrev 2010-06-09 20:54:31 följande:
    Det kom "bara" den klumpen. Har kollat runt livmodertappen och där finns inget mer blod, bara beige flytning kvar efter helgens blödning. Har ju dessa stickningar i livmodern som jag naivt nog, tidigare idag, trodde kom av att byxorna satt åt runt magen. Nämnde dem till BM och att jag hade dem i måndags också då bebis mådde bra enl. UL. Vet inte om de blivit värre, tror inte det... de har dock varit ihärdigare idag.

Vet inte vad jag ska tro längre.... känns som något vill att det ska strula massor... kommer vi ens att få det här barnet? Får aldrig slappna av...
    vad jobbigt för er, usch!! Men klumpen kan ju ha varit levrat blod från blödningen du hade i helgen?
  • Minifer
    Stoce skrev 2010-06-09 20:58:47 följande:
    Ja, det har varit en rejäl gråtattack här. Har inte riktigt släppt ut det tidigare, men man har varit orolig så många gånger nu innan UL visat att det sett bra ut. Jag ber till Gud att det är så att det är från den gamla blödningen.... blir dock inte klok på stickningarna. Känns mest på höger sida och ibland mot mitten av magen...
    ja det förstår jag =(  Men hur känns de liksom? Man har ju jättemånga olika konstiga små känslor under graviditeten, det kan ju vara ligament, eller att tarmarna flyttar på sig etv. När jag var gravid förra gången kunde jag få så det kändes precis som någon körde upp en pik i underlivet på mig, stack som FAN i själva slidan om man säger, fortfarande ingen aning om vad det var, men inget farligt iaf. Det var inget sådant?
  • Minifer
    Emynem skrev 2010-06-09 21:40:19 följande:
    Jag är i V.13 och jag har också känt barnet röra sig 3 gånger. Det är väldigt olika från person till person och det har mkt med att göra hur långt ut eller in barnet ligger.

Min barnmorska sa att det är ovanligt men absolut inget konstigt alls att man med andra barnet kan känna den röra sig redan i v.13
    buffar det eller killas det liksom? Det är buffandet jag tyckte lät konstigt, men det är kanske jag som tänker buffa lite tuffare än vad som menades =) Kul att se dig för övrigt, har just undrat var du hållt hus, hur mår du?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)