Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

ondar skrev 2010-07-02 16:59:08 följande:
    Ja det kommer absolut gå fort, mitt är ju nu på torsdag- dagarna bara springer iväg:).
    Hur mår du nu då, börjar du må något bättre?
    Det har du iof rätt i:), de va ju som sagt väldigt billiga! Hur tänker du med storlekar nu med vinterkläder? Köper du i 56 eller hur gör du?

Jag har vart i samma tankar angående fel på barnet osv men försöker övertyga mig själv om att det är väldigt sällan det händer och att det är klart att vi alla i tråden är de som får friska barn *håller tummar*

Har vart så orolig att jag i början inte vågade tro på att det var fosterrörelser jag kände, var rädd för att jag skulle tro det och komma till RUL och så är magen tom eller nåt:(.
    Men idag har det rört sig mkt där inne tycker jag, det kan inte va nåt annat än liten:).Så häftigt!
    Jag ska beställa storlek 62. Både jag och sambon har stora barn i släkten så vill inte köpa 56 och den är för liten. Jag var liksom 56 lång, 3005 gram och kom på BF så.. På min sida har det varit väldigt långa barn (och ibland tjocka) och sambon har tjockisar som väger liksom minst 4 kilo. Så ja, vill inte behöva köpa en ny direkt så tar hellre 62 och om det blir ett litet barn så kompletterar vi med mindre.
    Men sen lär vi få en del kläder också, för vi känner HUUUUR många som helst som har barn.
    Emelle skrev 2010-07-02 19:17:01 följande:
    Jag har nog haft tur. Tränar ingenting förutom promenader...
    Men sen har jag varit ung när jag fått barnen och alltid varit smal osv. men har som sagt haft tur genom att slippa bristningar och snabbt gåt ner till min normal vikt efter förlossningen. Den här ggn är jag inte lika säker på att turen håller i sig...men vi får väl se! Men tack så jättemycket för komplimangen. Själv känner jag mig tjock och grymt osexig för till fället...
    Jag har redan börjat få små bristningar på magen! Känns supertrist men sambon håller på att kallar det för "kärleksärr" eller nåt, och tjatar om att det är de vackraste bristningarna någonsin eftersom de är ett resultat av vårt barn och visst är det gulligt att han säger så men jag själv hade helst sluppit. Dock är de väääldigt små, osynliga och smala så om det håller sig såhär gör det inget. Ser ut som väldigt nätta bristningar som bleknat typ. Så hoppas att de inte förökar sig och blir elefantbristningar. Men överlever nog det med... Med en baddräkt på sommaren för resten av mitt liv...

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-02 17:38:55 följande:

Det e super varmt här minst 30 grader man kan inte vara ute längre.. Sen e det oxå hur ska man kunna sova i natt

Juste vill fråga er alla ..
    Hur sover ni på nätterna sover ni på rygg sidan eller på magen ???
    Jag sover själv på sidan och på rygg men varje morgon jag vaknar så vaknar jag av att ajg sover på magen det gör mig lite orolig men det e nog ingen fara ??

Min barnmorska ska till min svägerska att så länge det inte känns obekvämt är det ingen fara

Själv sover jag på sidan, med "översta" benet uppdraget mot mig och understa utsträckt. Har en kudde under det översta benet runt knät. Sjukt gott!
  • Momalicious

Varit på stranden hela dagen med hennes barn, en kille på tre år och en tjej på två månader. Sjukt härligt var det! Fuuuullt med barnvagnar och bebisar. Längtar så tills nästa sommar när bebis är ca ett halvår. Ska bli supermysigt! Dock råkade jag glömma att man inte ska sitta i solen med solbrillor så har en liten bränna efter dom. Som tur är syns det inte överdrivet mycket så det gör inget!

Nu njuter jag av lite egentid. Sambon är på fest och jag hade ingen lust. Har lite solfeber osv. Så njuter av en film och lite vattenmelon! MUMS! 

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-03 06:55:29 följande:
    Haha, lite bristningar dör man inte av. Du snackar med en som pendlat i vikt nu i två år, har vägt allt från 80 kg till 110 kg, i omgångar. Fort upp och ner har det gått och det har inte varit helt ogynnsamt för bristningar om man säger så.. Jag har en hel del, på alla tänkbara ställen. Men vem orkar bry sig? Har aldrig fått en enda kommentar om mina bristningar, det ligger i sin egen fåfänga. Man lär sig att ha ångest över andra saker istället *ler stort*

Koppla av och tänk inte på dina kärleksärr. Du kan tänka mig som kommer se ut som en rosarandig tiger när det är dags för förlossning. Jag har nämligen fått några nya och dom är inte blygsamma eller bleka som dina, dom är inte så stora heller, men dom skiner vackert i rosa. Mer lär det bli längs vägen.

Idag går jag in i vecka 16, underbart!
    Nej, det tror jag inte men hade helst inte haft dom alls. Har också bristningar från när min kropp fick damp för ett par år sedan och utan att jag gjorde nåt ökade 20 kilo på en månad. Har en del gamla bristningar på låren och brösten. 
    Tror dock inte mina bristningar komma hålla sig så fina faktiskt. Har en i knävecket (av alla ställen haha) och den har gått från att vara liten och illröd till gigantisk och illröd.

Härligt med vecka 16! Jag går själv in i vecka 15 idag!  
  • Momalicious

Åh, vad härligt att ni fått känna era bebisar redan. Det har inte jag, men jag väntar på ett tecken från där inne. Ska bli kul att se om det blir en liten vilding som jag var eller en lugn typ. 

Idag var det SJUKT varmt här! Vi var tvungna att åka och storhandla och det var 36 (!) grader utomhus. I skuggan. Höll på att dö. Men inne på Maxi var det underbart trevligt och svalt. Och tur att det finns AC i bilen alltså.
    Vi köpte musslor så imorgon ska vi göra en goood middag. Lite lyx sådär!

Får se om jag tittar in sen igen, ska plocka iordning lite tvätt och sen se en film.
    Kram på er sötnosar! 

• Momalicious
    SaraKlippan skrev 2010-07-04 10:38:50 följande:
    Jag är som dig... redan i tonåren blev jag polkagris på hela kroppen... ändå var jag inte överviktig eller så... växte väl bara fort. Tyckte det var jätte jobbigt... men de har ju bleknat och syns inte så mycket mer... räknar med att min mage kommer att bli polkagris under graviditeten... tror att ja också har rätt dålig hud eller något :( 

Men jag är så van vid bristningar så det kommer nog inte göra mig så mycket... tror ni andra som inte är vana kommer att vänja er ganska fort när ni har er lilla i famnen... då försvinner allt annat :D 
    Ja det tror jag säkert. Dom på tuttarna syns ju inte för den som inte vet att de är där (förutom de nya då) men som du säger så vänjer man sig väl. 
    Ska dock ta en bild på magen framifrån innan jag får bristningar som syns starkt där så jag kan minnas i framtiden hur jag såg ut haha. 
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-07-04 18:55:17 följande:
    Hemma hos mamma igen efter en tur till Öland i kanon väder.
    Är lite orolig dock då jag sen igår haft jätteont i magen till och från...Som magknip och värk.
    Bör jag kontakta min BM i morgon? Värken sitter även ner till i livmodern, men även i magen och i mellagärdet. Man oroar ju ihjäl sig och jag som va så glad över att att kännt sprattel igår, men inget efter det...Fast det är väl normalt att man inte känner regelbundet så här tidigt.
    Det är inte sammandragningar alltså, utan mer konstant värk...
    Är inte förstoppad, dålig i magen el liknande...

Hjälp...!
    Jag skulle gissa att det är "round ligament pain" som du har. Vet inte vad det kallas på svenska.
    http://www.babyhold.com/The_pregnancy_book/Health_Symptoms/Round_Ligament_Pain/

• Momalicious

Gudars vad jag är trött. Ska genast gå och lägga mig. Känner mig osocial här men vad ska man göra. Jag är trött hela tiden.
    Idag har vi varit hos min moster på  4th of july barbecue. Det var grymt trevligt och alla blev rätt fulla vilket gjorde att jag skrattade halvt ihjäl mig åt alla.
    Det var massor av god mat och så, så det var en succé. Min graviditet var såklart ett av de stora samtalsämnena och jag tyckte det var rätt jobbigt att få samma frågor ställda till mig tusen gånger och hundra olika människor som skulle klappa på magen och vara jobbiga. Men, det är ju första barnet i min generation. Senaste barnet innan det var ju jag haha. Så det är väl klart att alla tycker det är kul men nån måtta får det vara.

När vi kom hem kokade vi musslor. HERREGUUUUUD vad gott! Trodde jag skulle svimma. Blev riktigt förvånad över hur billigt det är med musslor för övrigt. Bara 59 kronot nätet och det är räcker ju gott och väl för oss i alla fall.

Nej, nu blir det hopp i sängen. God natt! 

• Momalicious

Hej alla!
    Kul för er som får göra RUL idag och den här veckan. Själv måste jag vänta till 2 augusti, men jag överlever nog.
    Har gått och blivit sjuk. Gissar på att det är AC:n i bilen som dödat mig. Har "bara" hosta och huvudvärk. Dock har jag sån jäkla torrhosta så jag blir galen. Låter riktigt hemskt. Som en som rökt i 60 år ungefär. Blä. Tur att man inte håller på med ciggen längre. Vet att det alltid var så jobbigt när man rökte och var sjuk och ändå rökte. Dock hjälpte faktiskt röken mot hostan, tro det eller ej, men det bedövar flimmerhåren så att det lugnar sig lite. Dock kortvarig effekt och självklart sämre i längden men då var det skönt.

Sitter och fördriver tiden med att titta på hus. Vi har ju inga tankar på att köpa alls, men det är alltid kul. Dock ska vi bygga ett eget för det är lättare att få det som man vill ha det då. Då blir det rätt från början så att säga. Är sjukt kräsen!

Nä, nu ska jag ta en nap för jag har varit vaken sen 4 (!) i morse pga hostan. 

• Momalicious
    Babysurprise skrev 2010-07-05 13:45:28 följande:
    Hej! Kan man gå med i eran tråd?
    Har följt er ett  litet tag nu och tycker att ni verkar vara ett härligt gäng :)
    Kul att ha några att snacka med o bolla tankar med nu i väntans tider!
    Emma heter jag, är 29 år och  väntar mitt andra barn den 22a december. 
    Jag bor en bit utanför Göteborg med min sambo och dotter som fyller 2 år i augusti.
    Denna graviditeten har känts mycket mindre verklig för mig och det är först nu jag börjar inse att vi kommer att få ett barn till! Jag går in i v 17 på torsdag.
    Jag har mått superbra denna gången jämfört med sist så det är nästan så jag glömmer bort att jag är gravid.. Nu längtar jag mest efter att få komma på RUL o se hur allt står till med den lilla i magen, mycket spännande :)
    Välkommen!
    Herregud vad många vi är nu! Sjukt kul!
    Extra kul med fler från mina trakter. Jag bor på Orust.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)