Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Jaya skrev 2010-07-12 20:46:50 följande:
    JAAA! Idag har jag och min sambo varit på RUL Skrattande
    Så himla underbart!! Svårt att få en bra bild av krabaten då den sprattlade hej vilt därinne, Blyg var h*n med handen för ansiktet hela tiden. Men allt såg bra ut. Nu känner jag mig lyckligare än någonsin!
    Härligt! När vi gjorde VUL i vecka 12 så sprattlade h*n också vilt där inne, men vi lyckades faktiskt så en bra bild ändå.
    Karttikeya skrev 2010-07-12 21:09:53 följande:
    Bwah! Samma här, eller jag gör typ tre dagar innan dig Tungan ute
    Sandragumman skrev 2010-07-12 21:17:55 följande:
    Jopp jag är oxå en som vet hur de känns....
    Har UL den 27 juli, men  då har vi ju de roliga kvar ett tag tillTungan ute
    Något att se fram emot.
    Ja men då är jag ju inte ensam om att vara seg i alla fall Fy vad trist om man skulle vänta flera veckor efter att alla andra gjort. :)
    Karttikeya skrev 2010-07-13 06:53:07 följande:
    Åskat hela natten, myyysigt. Det positiva är också att det är svalare nu = jag avlider inte av värmeslag.

Har verkligen ont av värmen.. Orkar inte göra någonting och svullnar upp som en padda. Som jag redan är.. Ack, vilka problem man har.

Idag jobbar jag till 14, sen ska jag hem och slappa som jag gör bäst nu för tiden, sen är det middag hos päronen haha.. Tråkigt att äta själv nu när karln är i sthlm o jobbar i veckan.. Längtar sååå till fredag..!
    Visst var det mysigt! Och herregud vilka skyfall det var, vi fick en liten pool nere på gångbanan. Men det är bra för nu måste alla jäkla mopedister ta det lugnt *hytter med näven*.
    Och jag håller med om att det är skönt att få bort det där kvalmiga. Jag var tvungen att ta av min förlovningsring för det blev lite tight. Fortfarande är den av.
    Stoce skrev 2010-07-13 10:38:39 följande:
    Wee, vecka 19 idag! Sett till dagens datum så är det exakt fem månader till BF. Magen har börjat anta något rundare och hårdare form, innanför stoppningen men tror att det har börjat synas liiite nu i alla fall

Ska och hämta ut ett paket med babyvakten jag beställde som kommer idag. Är såå skoj att skaffa saker till bebis. I  veckan bör också vagnen + babyskyddet dyka upp, + bärsjalen.

Lill* vännen därinne gav mig en liten spark lite nedanför naveln igår kväll. Myyys! Längtar tills man börjar känna mer rörelser, mera regelbundet... tänk att i alla oss bor det små under, som kommer bli världens finaste bebisar och utvecklas till helt egna individer och människor. Det är stort!
    Wih vad kul! Längtar tills jag också får känna nåt!
  • Momalicious

I går när jag skulle lägga mig hittade jag lösningen på hur man kan sova när det är 100 grader i sovrummet: man tar en kalldusch precis innan man lägger sig och sköljer även av huvudet, då sover man som en prinsessa hela natten!

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-13 19:49:28 följande:
    Okej
    Men varför vissar alla olika för ?
    Hur lång tror du att h*n kommer att bli ?
    Vissa sidor skriver inte CRL utan huvud-fot-längd, det är därför det skiljer så mycket :)
  • Momalicious
    linn78 skrev 2010-07-13 20:44:45 följande:
    ahh, bodysuitsSkrattande

Imorgon börjar en ny serie på kanal 5, "livet på BB" kl 21:00. Om ni som jag är suckers för alla bebisprogram så kan detta nog bli intressant...
    Tack för tipset! Ska LÄTT se. Är barnsligt förtjust i allt sånt, och har alltid varit. Förlossningskliniken, riskförlossningar, barnmorskorna, unga mödrar, 16 and pregnant, teen mom osv. ;)
    Emelle skrev 2010-07-13 21:12:28 följande:
    Kikar in...har avrit nätdöd efter åskväder så nu har jag lite att läsa ikapp!

I MORGON GÅR JAG PÅ SEMESTER KL 12!!!

Såååå skönt!
    Igår kände Johan bebisen sparka....*härligt*

Nu ska jag läsa ikapp, och Linn78- Tack för TVtipset!!
    Gud vad skönt med semester! Särskilt nu när det är äckligt varmt också! Just nu är det 27 grader i vårt sovrum. Pust.

• Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-07-13 22:17:47 följande:
    Asså,hur mår era navlar??

Jag har fått ta ut mitt naveksmycke nu pga av att naveln har blivit helt uttänjd el vad man ska säga! innan va de mer en grop nu e den gropen nästan helt borta. Så minns ja inte att jag hade med nr 1,då blev väl inte naveln så förrän i v 30 el nåe??!!
    Min navel har blivit... bredare? Jag har iaf inte tagit ut mitt navelsmycke, och ska inte göra heller. Finns gravidsmycken i plast som är skitfula och jättestora och ser ut som man har en krok i naveln ungefär. Kostar 35 på barbarellas hemsida om jag inte minns fel. Den ska jag byta till om ett tag. 
    Jag trodde det skulle komma en utåtnavel, men det kanske kommer? Ja ja, time will tell
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-14 13:20:02 följande:
    Blä.. Behöver åka o handla, men orkar inte.. Blää, behöver dammsuga, men orkar inte... xD
    Blä, känner likadant men orkar inte ;) Eller, handla får sambon göra på väg hem från jobbet för jag orkar inte gå den "långa" promenaden på 3 minuter till affären. Och det beror mest på alla jävla sommargäster som är i affären och gör det olidligt. Seriöst, affären har en extra kassa som bara är öppen på sommaren när dom jävlarna kommer xD Städa har jag mest inte lust med
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-14 13:25:31 följande:
    Om vi ska få någon mat ikväll så borde jag pallra mig iväg.. Men måste ta bilen för har 2 km till affären och min cykel är hos far eftersom han ska fixa i ordning den.. Och bilen är säkert överhettad vid det här laget... Nästa år vill jag köpa en nyare bil med AC!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Risken är ju att när jag väl kommit iväg till affären så åker det med lite onödiga saker.. Så som choklad... (a) Förtjänar man inte lite choklad ibland? Haha.. Jag är en tvättäkta tjockis :)
    Det är jag med! Förutom att jag inte vill ha choklad när jag är gravid men jag klagar inte för det
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-14 13:45:19 följande:
    Hur kan man inte vilja ha choklad? Förvånad Jag har verkligen inte ändrats i den frågan. Vill ha allt sött som går, helst varje dag! Tur att man har lite självdisciplin i alla fall, haha!

Choklad och saltlakrits, mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!
    Jag vill ha frukt och grönt och suuuuurt. Choklad kan jag väl äta, men inget jag köper eller är sugen på! :-O
    ondar skrev 2010-07-14 14:25:11 följande:
    Har gått nitton hela veckor idag:). Tiden går faktiskt väääldigt fort! Känner ni också det?
    Igår kväll försökte återigen ligga på mage när jag skulle sova:). "Liten" som jag inte har märkt av de senaste dagarna blev tokig där inne och när jag la händerna vid magen kändes det _tydligt_ hur det boxades och sparkades:). Jag låg o log för mig själv länge innan ja gav med mig, la mig på sidan o försökte sova istället.

Alla vårdtagare som har gissat på kön har ångrat sig:). Från att första veckorna vara stensäkra på att jag väntade en pojk tror nu att jag väntar en flicka istället:P. En vårdtagare säger numera "Nämen är det lilla mamman som kommer". Så sötSolig
    Min svägerska tror också på tjej nu efter ultraljudet så nu börjar jag tvivla på om det är en tjej som jag trodde från början:P det e nog en liten miniKrille skulle jag tro, då vet jag en viss pappa som blir gladCool
    Hahaha, vad härligt. Längtar så tills jag känner av bebis. 

Jag har ingen aning om vad jag tror på. Kan lika gärna vara en katt som bor där inne enligt mig.
  • Momalicious

Blä, har världens huvudvärk så orkar inte svara på nåt. Tänkte bara skriva att alla mina gravidböcker har kommit. De kom i måndags om jag inte minns fel. Båda var jättebra.

Idag fick jag även mitt startpaket från Goboken. Inte tänkt att fortsätta köpa nåt men fick massa bra för bara 59.
    Jag fick:
    "Lek & lär tillsammans", om typ allt om aktivering av barn från nyfödda till 2½ år.
     "Prinsen och prinsessan" som är en liten söt pekbok
    6 stk kort med kuvert att skicka ut när barnet är fött, antar jag.
    Ett litet hjärta med vingar och en krona som det står "baby" på, att hänga i vagnen
    "Boken om dig"

Så roligt! Dock var "boken om dig" slut så den kommer senare. :)

Nu ska jag laga middag som blir grekiska färsspett med tzatziki. Gott! 

• Momalicious
    Stoce skrev 2010-07-14 19:34:36 följande:
    Så jobbigt med huvudvärk! Hoppas det släpper snart.

Vilka gravidböcker var det du hade beställt? *glömsk*
    Ojoj, "Boken om dig" är något att se fram emot. Den gjorde det hela verkligt för mig, att man ska fylla i allt om den som komma skall. Att den ska utvecklas till en helt egen lite person.... tårarna bara rann när jag tittade i den. Efter det kände jag att jag ska verkligen bli mamma, jag väntar barn och det kommer komma en sådan otrolig gåva till oss. Den är väl värd att vänta på om jag säger så
    Gravid vecka för vecka och Graviditetshandboken: 370 vanligaste frågorna på MVC.

Har läst igenom allt i den sistnämnda, förutom det som verkligen inte har med mig att göra, typ om pappan verkligen inte vill vara med på förlossningen osv.
    Den andra är som en graviditetskalender i bokform, fast innehåller mer än här på FL.
    MajMamman08 skrev 2010-07-14 21:57:27 följande:

åh ,skönt o höra att fler navlar har ändrat form,hehe

Ja ska inte ha någon annan stav i nu när jag tagit ut min,för förra gången tog jag med ut o då växte de inte ihop så hoppas inte det gör de nu heller,får la ta ett nytt hål annars

Shit..ska man ligga där snart igen o klämma ut en unge...hehe(kollar på tv5)! AJAJ!!! hehe Men gud så mys!!

I morron e de RUL o ja e sååååå nervös,dels för om bebis har de bra o dels om man ska kunna se könet(hade varit skoj om man gjorde)!
    Sen på fredag ska jag berätta för chefen att jag e gravid o då kommer alla på jobbe veta! e sjukt nervös inför de! Nu e de bara 2 st som vet som jag sagt de till!!!

Jag glömde såklart bort att se livet på bb, men det går i repris på lördag så då ska jag titta. Ska sätta alarm ;)

Kul för alla er som har RUL imorgon, hoppas era bebisar är samarbetsvilliga - ni som vill veta kön.

Välkommen alla nya!

Måste även upplysa om ett recept jag gjorde till middag, SJUKT gott! http://www.recepten.se/recept/grekiska_faersspett.html
    Gjorde det dock i form av biffar och serverade med fullkorscouscous istället, men det var helt himmelskt. Om man älskar vitlök som vi gör vill säga ;)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)