Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

ensammamma skrev 2010-07-11 21:30:48 följande:
    Hej alla jag har inte glömt bort eller något. Jag vet inte vad jag ska ta vägen längre.
    Känns som om att jag inte orkar längre. Jag vet inte vad jag ska göra med bebisens pappa han verkar fan helt jävla veck i huvudet. Jag funderar på att lämna han för jag orkar inte leva med någon som inte kan hjälpa till ekonomiskt mm. Han tycker jag e dum i huvudet som bara kan ligga å lata mig på soffan mm...
    Jag har fått order att läkarna att jag inte får lov att göra nått ansträngande som t.ex städa, handla, köra vagn/ar, bära mm. Men han sa redan då när vi fick reda på de så sa han att de inte va något problem heller. Men nu säger han till andra att han tycker de e jobbigt att jag inte hjälper till där hemma... Snälla vad ska jag göra vill ha lite råd!
    Klart din sambo borde prata med dig om det, men det är inte så konstigt att han kan tycka det är jobbigt att få dra hela lasset, oavsett om du inte kan hjälpa till eller om du kan det. Jag har ju inte alls så jobbigt som du, dvs fått order av läkare att ta det lugnt men sambon får ändå dra det största lasset eftersom jag inte orkar/klarar av att diska/tvätta/städa när jag mår illa. Men han klagar inte, han har bara sagt att han tycker det är jobbigt men fattar att det inte kommer vara för evigt.

Så, det är ju inte så konstigt att han tycker det är jobbigt även om det inte handlar om att du ligger och latar dig. Du får prata med honom.

Det där med bidra ekonomiskt kan jag inte svara på eftersom jag inte vet vad det handlar om :) 
  • Momalicious

Men då tycker jag verkligen inte han ska klaga om du till och med gör saker du inte ska göra egentligen! Men jag förstår inte, är han arbetslös eller hjälper han helt enkelt inte till ekonomiskt? Men det är klart, har han en inkomst så är det ju självklart enligt mig att man hjälps åt. Jag är ju arbetslös och får inga pengar än och därför så hjälper inte jag till men så är det ju ibland.

• Momalicious

Vi kan inte sova med fönstrena öppna längre (!) pga att jag har fobi för tvestjärtar och de finns utanför och har man öppet kommer de in. Jag börjar gråta och får panik om jag ser en så jag har väldigt svårt att tänka mig att sova inatt, då jag sett två inomhus idag.
    Känner mig skittöntig men jag har verkligen fobi för dom äckliga jävlarna.

SaraKlippan skrev 2010-07-12 00:15:03 följande:
    Fy vad det är varmt o äckligt klibbigt! Blev sååå glad innan när de börja regna och åska men det var inte många droppar det kom :( hoppades på en sval natt! Men nu ligger ja här o kan inte sova! :( sååå jobbigt! Hur sover ni? Jag hatar denna värmen o vill bara gräva ner mig eller nåt! Imorgon förmiddag ska vi på vårt andra RUL :) går in i vecka 20 idag så vi hoppas verkligen på att vi kan se om det är en flicka eller pojke denna gången! Hoppas hoppas hoppas :) nu måste ja försöka sova! Kram på er alla fina mammor :)
    Varför får du två RUL? :)
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-12 07:00:24 följande:

*svordom* rygg *svordom*. AJ! Jag vet ärligt inte vad jag gjort, men jag har jätteont i min rygg.. Det enda som är någorlunda behagligt är att sitta i min sköna datorstol och att ligga på sidan i sängen. Jag får satsa på det idag, sjukskrev mig från jobbet.. Får alltid så dåligt samvete när jag gör det, men jag får väl sluta tänka så. Hoppas bara detta hinner bli bättre till i morgon Obestämd

Usch, låter ju inte direkt roligt måste jag säga. Själv mår jag illa och vet att jag borde äta nåt men tanken på att gå till kylen ger mig kväljningar.
    SaraKlippan skrev 2010-07-12 06:19:24 följande:
    Vi har införskaffat en ac till sovrummet! Men i denna jäkla värmen hjälper den knappt! Sen är den så högljudd att man kan inte sova med den utan får ha den igång innan man ska sova. Jag vaknar alltid med ett ryck tidigt på morgonen för att ja är så varm o sen har ja svårt att somna om igen när de är ljust varmt och fåglarna kvittrar. Funderar på att slänga ut täcket o bara ha lakan jag också! Som de e nu så ligger ja bara ovanpå täcket ändå. Anledningen till att ja får göra två RUL är att första gången låg bebisen så gömd o ville inte komma fram så barnmorskan kunde inte utföra undersökningen så noga som hon ville. Så hon ville att den skulle få växa till sig lite och att vi skulle komma tillbaka igen efter två veckor :) o de tackar man ju inte nej till :) dessutom kunde hon inte alls se kön då så jag är glad att vi får en chans till :) hade nästan önskat att vi fick vänta nån vecka till så att de var ännu säkrare att kanske se könet. Men är ju i vecka 20 nu så hoppas verkligen att de går. Bara några timmar kvar nu! Borde försöka sova nån timme till kanske. Har inte sovit så många nu. Är sååå varm!
    I natt sov jag och sambon med ett påslakan istället för ett täcke, väldigt behagligt och jag vaknade inte och höll på att dö av värme som jag gjort tidigare mornar. Detta trots att vi inte hade öppet några fönster i natt.
  • Momalicious

Vi får hoppas på det! :) alltså nu är jag förbannat trött på att börja varje dag med att spy. Nu är jag i vecka 16 så tio veckor har jag mått såhär, även om det visserligen inte är lika intensivt nu som det varit så mår jag ändå illa och spyr. Om den där myten om att man kräks mer med tjejer stämt hade jag varit övertygad om att det var en liten tjej där inne!

• Momalicious
    SaraKlippan skrev 2010-07-12 12:20:31 följande:
    Nu har vi varit på vårt andra RUL! Blev grymt besviken :( fick ingen alls bra bild o könet gömde den lilla fisen :( men det såg bra ut annars o det var friskt vad hon kunde se! O de e ju huvudsaken :) så glad är ja ju ändå! BF den 7 december. Vi kommer nog att boka in ett 3D ultraljud om någon vecka!
    Fast även om såklart det viktigaste är att se om det är friskt så är det ju självklart att man blir besviken om man inte får några bra bilder med hem. Vi får ju aldrig veta könet på RUL här, så det är jag inställd på i alla fall!
    Vi har RUL om tre veckor exakt idag, och jag tycker det kunde vara NU! Förstår inte hur jag ska kunna vänta tre veckor till, och sen vänta ännu längre för att få reda på könet. Helt galet nyfiken!

Det där med att drömma om vilket kön det blir funkar inte heller. Förra veckan drömde jag en natt att det blev en tjej, och hon hette Ella. Natten efter drömde jag att vi gjorde ett ultraljud, och det blev en pojke, och sen föddes barnet och det var en pojke. Så ja, antingen är det tvillingar (fast nej, då får den andre gömma sig bra), eller så blir det en hermafrodit (för det är ju så vanligt) eller så är det helt enkelt så att jag inte har en aning så min hjärna drömmer om både och. KAN vara det sistnämnda  
  • Momalicious
    SaraKlippan skrev 2010-07-12 17:46:06 följande:
    Ja och det tråkiga är att under undersökningen så var där fina ögonblick som både jag och min sambo tänkte att där sparade hon säkert en bild... Men det gjorde hon tydligen inte... så när hon efter undersökningen visade de tre bilder vi kunde få köpa blev ja såå besviken... ville inte ha nån av dem... men min sambo ville ha dem så han sa att vi skulle ha dem... hade ja varit själv hade ja kanske köpt en. 

Ja jag är också jätte nyfiken... vill veta könet nu! trodde verkligen att det skulle gå idag eftersom jag är i vecka 20 nu ändå! Men men de får väl bli att boka tid till 3D sen :) Hade bara hoppats att slippa den kostnaden nu när ja är arbetslös... men verkar så kul med just 3D :) 
    Ja, nyfiken är man ju allt. Jag är också arbetslös men vi har sån tur att vi har massor med folk i vår omgivning som fått barn nyss och därför får vi/får köpa (väldigt billigt) typ alla de dyraste sakerna så det blir skönt. Då känns det mer okej när man slipper utgifter som vagn osv. Vagnen är det bästa av allt tycker jag, en oanvänd brio med alla tillbehör i precis den färgen jag ville ha. Så det känns toppen!
  • Momalicious
    ÄlskarNova skrev 2010-07-12 18:01:17 följande:
    hej! 
    Idag är det varmt som sagt! jobbar i Målilla-varmast i landet tydligen och det är klibbigt värre! Skrikandes usch! fattar ju att ni andra har det lika jobbigt med i värmen.
    Men i fredags och idag på jobbet höll jag på att svimma-hann precis och lägga mig på golvet innan jag tuppade av. Tänkte att det kanske var värmen i fredags men sen kom jag tänka på järnvärdet och mitt låga blt. Så jag ringde idag på morgonen från jobbet till MVC och fick komma vid 2. Mitt järnvärde låg på 102-alldeles för lågt! och mitt blt ganska direkt efter jag kommit in i rummet-100/55-även det lågt! Så inte så konstigt att man är yr och konstig.  
    Så nu är det ytterligare medicin-Nifferex för min del. 

Idag är det bara 3dgr kvar till RUL!!  
    (18+5 idag)
    Åh fy! Tur att du hann lägga dig ner innan då! Så läskigt. Jag fick yrsel i hopptornet för ett par dagar sen. Jag är höjdrädd och var påväg ner till 1:an när jag höll på att svimma. DET var läskigt kan jag lova. Usch.

Jag måste fråga, är blodvärde och järnvärde samma sak? Jag har ingen koll alls på just den grejen. 
  • Momalicious

Haft en härlig eftermiddag på stranden med mamma och sambon. Han kom lite efter oss eftersom han jobbar men FY vad skönt det var i vattnet idag. Har inte kollat temperaturen men det ligger nog på 23 grader i alla fall. Kändes ljummet att gå i. Älskar att bo precis vid havet, så himla skönt.

Nu är sambon på övning med brandkåren, så jag ska snart laga en västerbottenpaj. Det är gott som satan, så testa det om ni inte gjort det! Köpte även hem ett sexpack bayersk öl till sambon. Det är vår favorit men tyvärr får man ju inte dricka det. En iskall bayersk 2,8 hade inte suttit fel kan jag lova. Men nästa sommar så ska jag allt ta mig en sån.

• Momalicious

Gud vad alla gör RUL! Blir ju så avundsjuk, vi har ju tre veckor kvar till vårt. Skönt att allt varit bra med alla bebbar hittills. Och det ska det fortsätta vara! 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)