Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

ondar skrev 2010-07-09 14:11:43 följande:
    Det kommer snart:D!! Vilken vecka är du i nu igen?
    Jag började känna smått och rätt otydligt i 15-16 nånstans. Nu i 18+2 känner jag för första gången svagt svagt även på utsidan efter måna om o men:). Men jag känner ju inte ofta utan bara nån enstaka gång om dagen när jag tar det lungt.
    Snart är det din tur medSkrattande
    Jag går in i vecka 16 imorgon. Gissar att jag inte kommer få känna än på ett tag :( Men det är klart att det kommer, jag vill bara känna NU!
  • Momalicious
    Ninnie81 skrev 2010-07-10 18:32:02 följande:
    hej hej

igår var vi på Rul och såg våran lillplutt..kollade könet mn ja fick en känsla på att de är en tösabit där inne. kolla lite extra och såg ingen snopp.
    däremot så blev ja flyttad till den 15 dec, men de tar med en nya salt eftersom då stämmer inte min mens alls och ja vet vilkn dag ja hade sista mensen. så nu är man i v.18 igen och jag som räknade ner tills man hade gått halva tiden. ja ja spelar inge roll för ja är så glad att bebis mår bra tro de blir en liten bebis denna gång.

ha en bra helg alla och snart är vi i slutkampen

kram på er alla
    Spännande! Kul att allt var bra. Längtar SÅ tills det är vår tur. Jag är så förvirrad, önskar jag hade någon intuition om vad det kan vara för kön, men jag är helt lost. Men jag tänker att precis när jag plussat och de första veckorna framåt var jag säker på pojke så det kanske är det. Mig spelar det ingen roll, ska bara bli spännande att få veta! Vi får dock vänta tills minst v 22 om vi inte lyckas få en fantastisk bm som säger könet på RUL men det tror jag knappast :(
  • Momalicious
    ondar skrev 2010-07-10 20:10:12 följande:
    Håller tummarna för att ni får någon annan än den vi hade då:). Hon bröt på finska våran, skittrevlig och allt sånt men avslöjade ju inget:(. Dock tror jag att hon kanske hade gjort det om man hade gått längre. För hon sa att hon absolut tycker att man ska vänta tills efter v 20 då det är mkt mer säkert att det stämmer..
    Jag kommer nästan vara i vecka 20 när vi gör det, typ 18+ nånting. Vilken vecka gjorde du i?
    Vi får se, vi kommer garanterat göra könsbestämmande annars. Men det ska bli kul för vi ska ju göra 3D/4D då och det kommer ju vara grymt coolt, att få en förhandstitt på bebis innan den är här liksom. Men hade ju såklart vara trevligt att få veta kön på RUL ändå, så slipper man vänta så länge.

Gud vilken underbar dag vi haft idag! Vi skulle egentligen städat och så men vi efter vi tvättat färdigt så kände vi bara, nej, det orkar vi inte idag och världen går ju knappast under om vi inte städar idag. Så vi har umgåtts med våra vänner som också bor på samma länga som oss (vi bor i typ radhus liknande tvåvåningshus) och grillat, badat och haft en sjukt skön dag bara. Fortfarande inte känt bebis tyvärr, men det kommer ju.

Nu ska sambon bara jobba en vecka till, sen har han semester i fyra veckor. Ska bli så skönt och mysigt att kunna umgås massor för det är ju hur tråkigt som helst att vara arbetslös och sitta hemma själv.

Vecka 16 idag! Fast nu är klockan så mycket så det är nästan 15+1!
  • Momalicious
    ondar skrev 2010-07-11 05:24:28 följande:
    18+1 var jag i. Är så grymt avis på er, vi vill verkligen åka vi med o smygtitta på bebis men känner att det är mkt pengar. Hoppas hoppas ni får veta redan på RUL då:). Den här nyfikenheten är ju olidlig, bara fem månader kvar;).

Klockan e 05:24 enligt min dator o jag käkar frukost. Ska vara på jobbet snart. Mina grannar lämnade sin hund ensam inatt så den stod och ylade o skällde hela natten så har inte fått många minuters sömn. Är så arg och ledsen på sånna idioter.
    Är så himla himla trött så jag hoppas mina pensionärer är snälla idag:).
    Bara imorrn kvar också sen är jag ledig tisdag, måste försöka tänka så för just nu känner jag mig helt färdig.
    Hehe, ja det kostar 1000 spänn där vi ska göra tror jag men det känns värt. Man har ju bara bebisen i magen en gång så det går ju inte att göra om ett ultraljud efter barnet är fött :) Kul att kunna visa när barnet blir större :) Men självklart skulle vi inte dö om vi inte fick veta, det hade bara varit lite mer olidligt haha.

Tråkigt med såna grannar, både för dig och hunden! :(
    TheUnknown skrev 2010-07-11 09:51:54 följande:
    Momalicious - När är det du har BF? Vi måste ju ha typ samtidigt ju =)

Nu har vi gått ut med det officiellt, så nu kommer jag nog byta till mitt riktiga nick , så nu försvinner TheUnknown och in kommer Ludicrous. So long!
    31 december/1 januari enligt ÄL :) Återstår att se vad det blir på RUL men ja, jag vet ju när jag hade ÄL iaf :) Du då? :)

• Momalicious

Här på västkusten är det åska idag vilket innebär 30 grader varmt, klibbigt samt världens vädermigrän som jag ofta får. Blä. Ska lägga mig i sängen och titta på film och vila. Sambon jobbar lite så jag är ändå ensam. Hade gått ner och badat om det inte varit för åskan, vågar inte bada då.

• Momalicious
    Sandragumman skrev 2010-07-11 12:44:01 följande:
    tillbaka i gemet....
    jag har en fundering om någon annan kännt som jag i svanskotan.
    Jag har ont i den när jag sitter och om jag suttit ett tag och ska byta ställning eller resa på min så gör de otroilgt ont!
    Men samtidigt så orkar man ju inte stå hela dagarna heller.....
    Till sist blir de att man halvligger när man "sitter" och ändå gör de ont....

käner någon igen sig och vet varför?    så irriterande bara!

Nu måste jag klippa gräsmattan lite så vi höres till kvällen!'
    Yes, samma här, haft sen vecka 6 ungefär. Sjukt störande. Dock har jag det inte varje dag utan det kommer och går lite, vilket är tur. Men ont gör det!
    ludicrous skrev 2010-07-11 13:11:47 följande:
    Hejsan alla! Nu är jag här på mitt rätta nick! Så TheUnknown är då jag då..,för er som e gravidsnurriga i huvet ;DJag fick ju 1/1 på UL, så då ligger vi ju precis lika = ) är i 15+2 idag.
    Även att jag har i januari så hänger jag kvar i tråden, kan tänka mig att det ploppar ut ungar i januari också härifrån =)
    Ja, precis. Det är ju rätt vanligt att man går över tiden så det finns garanterat några som föder i januari här. 
    Emelle skrev 2010-07-11 13:18:33 följande:
    Sitter på jobbet och svettas ihjäl. Älskar värmen och lider aldrig annars med  nu börjar tom jag få huvudvärk och känna att det räcker.
    Kan ni andra sova bra om nätterna. Jag är sååå varm och nu har jag fått börja bulla upp med kuddar mellan knän osv för att ligga bra med magen och bara det gör ju en genomsvettig när man ska byta sida osv...

Bada gör jag så fort jag fr chansen. Har aldrig badat så här mycket någon sommar. Är livrädd för UVI, men det går ju inte att härda ut annars.
    Åh gud, kunde varit jag som skrev det där. Allt stämmer minus att jag inte jobbar och jag inte är rädd för UVI men annars så Det är den där ökade blodvolymen som dummar sig och gör en varmare än vanligt tror jag. Och tydligen ska man ju bara få mer blod så jag tackar gudarna att jag inte kommer vara höggravid på sommaren. Jag kanske kommer vara normaltemperatur denna vintern istället för att frysa ihjäl som jag gör annars.
  • Momalicious
    ondar skrev 2010-07-11 14:03:54 följande:
    E det Emmaultraljudsklinik ni ska till eller? Har kikat massor på sidan o suktat:). Håller med om att det absolut är värt pengarna, önskar bara att jag hade tusen kronor över som inte måste gå till bebissaker. Som timvikarie har ja inte mkt pengar o pappan till barnet är inte med o betalar på något till barnet. Allt som ska användas till barnet hos mig blir det jag som betalar (o det blir ju allt barnet behöver eftersom det ska bo hos bara mig första året) o nog för att det såklart blir begagnat men det räcker ändå för min svältande plånbok:).
    Så jag får glädja mig åt alla andra som får gjort det iställetSolig

Ja, det ska skrivas en arg lapp och hängas upp idag kan jag säga. Dels är jag så jäkla trött på att aldrig få sova o ständigt höra alla dessa hundar stå å skälla, tydligen kan inte någon av mina grannar ensamhetsträna sina hundar. O dessutom tycker jag synd om hundarna som den enorma djurvän man är.
    Fattar inte hur respektlös man kan bli som människa. O alla idioter till folk som finns verkar ha hamnat i samma hus som mig. Längtar efter flytten 1september:)
    Yes det är det, hört att det är väldigt bra där. Funderar på att ta det stora 3D/4D ultraljudet också men det 
    är mest bara för att det hade varit kul att ha hela undersökningen på dvd. Men vi får se, jag ska ringa och höra med dom vad som är bäst eftersom det är könet som är viktigast :) 

Du får helt enkelt önska dig en sån undersökning i födelsedagspresent eller en förtidig julklapp! 
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-11 15:19:53 följande:
    Ack och ve! Jag är helt slut. Min lediga helg blev förvisso ledig, men jag är helt slut ändå! Igår var vi ute från 10-19 med båt och sedan vandrade vi runt på Marstrand till 23. Idag har vi hämtat två bilar på släp och nu är vi hemma igen. Karln ska iväg och jobba i Stockholm i en vecka.. Kommer bli jobbigt utan honom Rynkar på näsan
    Marstrand? Var är det du bor? :) 
  • Momalicious
    ludicrous skrev 2010-07-11 20:55:10 följande:
    Huvudvärk idag, annars brukar det vara yrsel o blodtrycksfall som dominerar mina dagar.. Klarar inte av att stå upp längre stunder, en matkö får mig att svimma :( Så jäkla jobbigt!!

Har börjar kika lite på barnvagnar "på riktigt" nu. Jag är ju helt fast på Emmaljunga, men shit.. 6000-7000 för en vagn..? Det tycker jag e mycket.. Men o andra sidan är det inte mycket mer vi behöver köpa, säng har vi, ett riktigt skötbord kan bli krångligt att få plats med någonstans, så vi funderar på bara en skötbädd som man kan lägga var som.. Men det är ju ändå mycket pengar!

Är det bara jag som inte känner bebis?? Jag kanske möjligen har kännt något sprattel nån gång, men inte mer.. När jag väntade Nova kom sparkarna runt v 18-19, är i v 16 nu.. Då var det tydliga sparkar direkt..
    Nej, inte jag heller. Dock har jag inte känt sprattel heller, vad jag vet. Det är ju olika för olika personer, och har man moderkakan i framkant kan det dröja längre.
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-07-11 21:10:29 följande:
    I Kungälv. Min farbror har båt ute i Marstrand så vi åkte runt lite bland öarna och till Rönnäng bland annat ^^
    Haha vad kul, då bor vi ju inte alls speciellt långt ifrån varandra. Jag bor på Orust! Jag trodde jag var i princip ensam från den här sidan av landet i denna tråden. ^^
Svar på tråden December Bebis 2010 :)