Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

we wish for a baby skrev 2010-08-24 14:35:33 följande:
    Hej tjejer!
    Härligt att se att går bra för er!

Jag är på banan igen nu med BF 2 Maj -11
    Lite tidigt än men jag ska göra som sist njuta av var dag jag får!

Kram Kram
    Hurra! Stort lycka till!!! Skrattande
  • Karttikeya

Hej hå hej hå.. Förkylningen sitter kvar benhårt i min kropp! Obestämd Hostar iaf inte som att jag ska spy upp lungorna om mornarna längre, skönt det!

Känner mig lite deppig.. Börjar få prestationsångest av skolan och är inte ett dugg motiverad till att plugga.. Ett plus i kanten är iaf att jag inte gått upp något på MASSOR av veckor.. Stårt fortfarande bara på +4kg sedan inskrivning. Och jag kan inte säga att jag kämpar för att behålla det så, haha.. Äter det jag vill men tänker på att inte äta godis på veckorna. Det går oftast jättebra.

Nu ska jag se på True blood (som eg. är helt värdelös) och sedan ska jag plugga vidare. Puss på er <3

• Karttikeya

Vecka 23 idag! Går nästan lite läskigt fort, haha! Om exakt en vecka börjar min 7 veckor långa praktik. Tänk så tjock och go jag kommer vara i slutet av den ^^

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-08-25 11:17:54 följande:
    WOHO! Jag går in i vecka 23 på fredag. Du är då alltid två steg före hahaha. Dåligt skämt, sorry
    Tänk vad go du kommer vara då! Du kommer vara i vecka 31 då, helt galet!  

Hihih.. Jag kan väl inte hjälpa att vi fick till våran befruktning två dagar tidigare.. (a) Cool Ja, vecka 31 liksom. HELTOKIGT!
    NhjärtaD skrev 2010-08-25 11:25:38 följande:
    Härligt, hoppas du fixar det   Jag känner att jag vet inte om jag skulle klara praktik nu, & förmodligen är det egentligen dax för det nu Men vill gärna....
    Mmm, jag har funderat i dom banorna också.. Kommer jag verkligen orka? Det återstår att se. En sak som är säker är att jag inte har råd att inte plugga och kan jag inte praktisera lär jag ju inte kunna jobba, eller hur.. Obestämd
  • Karttikeya

Åh jag blir så trött på mig själv... Fick för mig att jag skulle till barnmorskan idag, men i morse hade jag skrivit igår och gissa vad: Jo, tiden var igår.. *snark* Men fick en ny tid i eftermiddag, så det var ju skönt. Men man känner sig så virrig Obestämd

• Karttikeya

Var hos BM idag ^^

Blodvärde: 125

Blodtryck: 120/75

Blodsocker: 4,1

Vikt: +4 kg.

SF-mått: 24 cm

Är i vecka 23 (22+1).

Jag ska börja äta järntabletter varannan dag eftersom mitt järnvärde i cellerna var lite lågt. Men allt annat såg ju fint ut ^^ Väntar bara på TSH-värdet också, har legat på gränsen för att höja Levaxinet ett tag.

Tycker att mitt blodvärde sjunkit väldigt sedan början, men det tyckte inte BM, hon tyckte det var "jättebra" så jag får väl hålla med, haha.. Hade 142 första blodprovet hos BM.

Ska dit igen i vecka 26, för att mäta blodtryck och magen. Sen vecka 29. Sen är man väl där nästan jämt. ^^

• Karttikeya

Hurra!! Heja MalakiW Skrattande

Idag ska jag skriva tenta, jag hoppas det går bra. Har pluggat ganska så flitigt så det tror jag. Glad

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-08-30 00:29:25 följande:
    Hej allihopa! Ligger i sängen och känner när bebis bökar runt! För första gången gör det mig inte glad.
    Min katt fick ungar för lite mer än en vecka sedan och nu ikväll hittade jag en knöl på hennes mage. Hon har varit min trogna följeslagare genom tio år så hon betyder allt för mig, hon är min lilla bebis. Ska ringa vetrinären imorgon men jag är helt förstörd, är livrädd att det ska vara cancer. Särskilt med två små bebisar också... Kan inte låta bli att låta min negativa sida ta över och tänka att hon kommer dö, så jag bara gråter.

Hur känns knölen? Är den hård, är den mjuk? Går den att "röra" med skinnet eller sitter den under skinnet? Hoppas det inte är något allvarligt, kan ju vara allt från en fettknöl, till en liten böld till cancer.

Hoppas du får komma till veterinären så att du får reda på vad det är.

• Karttikeya

Vecka 24 idag minsann och idag börjar praktiken.. Är mest nervös och inte så förväntansfull. Är min vanliga prestationsångest som sätter käppar i hjulet..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)