Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Linasmamma, din stackare! Hoppas du mår mycket bättre nu :) Jag har varit hemma själv hela veckan, mannen har varit på kurs. Är såå skönt att ha honom hemma igen. Tim håller ju på att få tänder, fyra samtidigt, så han har inte varit jätterolig heller. Men man kan ju förstå att det är jobbigt för honom. Tre av dom har kommit en bit nu iaf, den fjärde går nog igenom närsomhelst. Så snart har han sex tänder :)

• Karttikeya

Äh, om dom får smaka på lite socker dör dom väl inte av. Det betyder väl inte att jag kommer tillåta intag av socker för jämnan heller? Cool Kan förstå hur ni tänker dock. Glad

Här är det nog ingen nolltolerans av något, förutom direkt skadliga saker som tobak och alkohol såklart, men det är väl just självklart!  =)

• Karttikeya

Och då menar jag inte "en godisbit där och där" utan mer att det kanske inte är farligt att smaka på glass en gång =) Men det är vad JAG tycker =)

• Karttikeya
    snuttan23 skrev 2011-09-18 21:19:39 följande:
    Jo frukt får han faktiskt äta då det är "annat" socker går ju inte ens att jämföra :)

Om vi ska vara petiga så går det visst att jämföra. Men för att inte riskera att få alla på mig så lägger jag mig i "debatten". Sunt förnuft och allmän kunskap om näringslära är väl grundläggande i de flesta situationer =)
  • Karttikeya

Ojoj, har ingen aning om vilken storlek man ska köpa på overall till Tim.. Ska man safea med 86 eller köra på 80? Hm hm hm.. Dom lär ju inte växa lika snabbt nu liksom? Sen har jag inte en susning på vad för overall som är bra. Vilket träsk!

• Karttikeya
    Mama Jessie skrev 2011-09-24 10:13:09 följande:
    I vikt är dom nog rätt lika, Anton vägde 9,8 vid 8 mån men bara 72,5 lång :). Nästa vecka blir det 10 mån- vägning. Overallerna ser ju jättestora ut men får man på dom märker man att barnen är rätt stora dom också :).

Haha, kul att Tim o Anton har exakt samma siffror.. Tim var 72,5 cm lång och vägde 9875 g vid 8 månader ;) ;)
  • Karttikeya

4 från pampers och 5 från libero. Vi använder icas ibland också, dom funkar lika bra men luktar en aning mer, men bara när han haft dem över natten.

• Karttikeya

Haha vad snällt av honom att lugna dig så Grattis alla nyplussade!! Här kommit över mitt värsta "måste bli gravid" och fokuserar nu på att bli klar sjuksköterska. Men lite avis är jag allt..

• Karttikeya

Ja här är det sådär med nattsömnen.. Tim har ju fått tänder på löpande band ett bra tag nu, den åttonde och sista på ett tag spricker precis igenom ... Har inte sovit en hel natt sen han var typ tre månader.... :-/ Men känns ändå ok på nåt sätt.. I morgon ska vi till Bvc, blir spännande att se hur stor han blivit hihi.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)