Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Jag har haft så oont i min svanskota idag.. Rynkar på näsan Måste sitta på ett visst sätt hela tiden, annars känns det outhärdligt.. Och jag som ska praktisera i morgon och på söndag..Obestämd Där fick man för att man försökte vara duktig och tvätta, har sprungit i trappor idag.. *buhu*

• Karttikeya

Var hos BM idag.. Var väärldens köer, så en bilresa på 5 min tog mig 30 minuter.. Obestämd

Väl där, lite lätt stressad så kändes det på livmodern och magen hade växt, minsann, fast det är knappa två veckor sedan sist.

Blodtryck: 120/70 (detta tror jag inte stämmer, då jag inte suttit mer än kanske fem minuter innan det togs)
    Blodvärde: 112.. Hm.. Jag hade 130 för två veckor sedan.. Ändå tyckte inte BM jag behövde öka dosen järn, men det gör jag nog ändå.. Är van att ligga på 150.. Tror det är detta som orsakar min trötthet.
    Hjärtljud: 145 slag/minut. En jämn bebis minsann!
    Blodsocker: 6,8
    SF-mått: 27 cm. Två centimeter större än för två veckor sedan Tungan ute
    Vikt: +11 kg.. Hurra.. 3 kg på två veckor. Får hoppas det inte kommer fortsätta såhär, fast jag vet att det är mestadels vatten.

• Karttikeya

Haha, jag är väl den mest omoderna 22åring som finns.. Jag tycker inte det känns ofräscht med hår så jag låter det vara.. Så för mig finns inga sådana problem därnere Flört Däremot så har jag rakat bort mycket innan jag blev gravid, "bara för att", men när jag blev gravid så fick jag svamp nästan det första och fortsatte jag raka mig så var svampen kvar.. Så slutade jag raka mig och mitt underliv har aldrig mått bättre Flört Klipper ner det med sax och håller det fräscht, rakar ju bikinilinjen då förstås. Och det går bra även med en stor mage!

• Karttikeya
    Stefanie skrev 2010-10-04 21:59:25 följande:
    Som sagt var, jag vet inte ens hur det är att låta det växa ut. Det är ju sjukt om något, att jag började raka mig redan vid första hårstråna och aldrig har sett hur jag ser ut om jag låter det vara.

Jag spar en liten rand, men den där randen blir bara mindre och mindre nu när jag inte ser så den åker väl den med snart..!
    Hehe.. Sjukt ideal enligt mig. Jag kan förstå alla som gör det, men jag känner själv att jag inte bryr mig ett dugg.. Och det kliar ju något förskräckligt när man inte gjort det på ett tag och ska göra sig snygg.. Men man vänjer sig ju efter ett tag också. Vaxning är nog bäst. Men det är väl ännu svårare att göra när man inget ser.. För mig finns ju inte ens det alternativet eftersom mitt underliv inte mår så bra utan hår, så jag går här hårig och dan! Ofräscht? Inte det minsta.. Glad
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-10-04 22:02:36 följande:
    Haha sax tycker jag verkar döläskigt nu när man inte ser nånting! Modigt måste jag säga!

Jag är ganska modig Skrattande Tycker inte min mage är så jättestor. Kanske blir svårare längre fram ^^
  • Karttikeya
    Stefanie skrev 2010-10-04 22:43:06 följande:
    Ja, det är helt sjukt. Idag är det mest naturliga för mig att raka mig, det känns mer främmande att låta det växa ut och det är verkligen sjukt. 

Men jag har alltid gjort det för mig själv, det var inte så att alla i klassen rakade sig. Jag tror att jag kände mig äcklig när håret började växa vilket säkert inte är helt ovanligt att man känner i puberteten när kroppen plötsligt förändras och sedan har jag aldrig slutat raka mig.  
    Nej det är så naturligt för många att det inte är något man tänker på ens..
    Själv har jag väl alltid varit mycket för det naturliga, men jag rakar både ben och armhålor friskt så jag ska inte säga något!

Nog om håriga kön.
    Ni talar om att ha varit smala. Önskar jag kunde hålla med och säga "ja tänk förr, då när jag var smal". Men jag har aldrig varit smal utan alltid varit lite mullig och gullig. Å andra sidan strävar jag inte efter att bli just smal, jag vill bara komma tillbaka till mina 80 kg igen. Det var en bra siffra och min kropp är toksnygg med lite kött på. ^^ Återstår att se hur lång tid det kommer ta.. Ujujuj.
  • Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-10-05 11:21:51 följande:
    Det är ju det där med siffror, man har en siffra man vill tillbaka till, sen är det ju skillnad på hur mkt siffran ser ut på olika människor. Jag hade en kompis som var över 180 cm lång o hon vägde runt 67-68 (vältränad) o hon var ju smal lixom, väger jag där runt så ser jag ut som mumin :P

Sen har man ju turen att ha en sambo som vill att man ska ha kött på benen ;D
    Är du 180 cm då? Flört

Haha, jag har inte sett några bilder som antyder att du har särskilt mycket kött på benen. Alltså på ett överviktigt sätt. Du ser smal och fin ut fast med en gravidmage! Glad

Jag är 175 cm och siktar in mig på 80 kg för att det är en siffra som känts bra tidigare. Kanske känns 85 kg bättre efter graviditeten, men det får man ju komma fram till då Skrattande
  • Karttikeya

*stånk och stön*

Orkar... Inte... Mer....

Men jag gör det ändå.. Mer sömn tack! 13.30-22 ikväll, 6.45-15.15 i morgon.. Sen ledig resten av veckan! Sen är det bara ETT endaste till sånt här pass nästa vecka +2 dagturer!!!!!!!!! Helt otroligt. Fattar inte att jag orkat.

*flinar*

Ha en bra dag! Skrattande

• Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-10-05 21:30:58 följande:
    Nä det e ju det jag menar, man måste ju se till längden också när man kollar på siffrorna på vågen, har en kompis som väger mellan 45-50 kg och är inte dundersmal för det, men så är hon ju bara strax över 150 cm också, hade jag vägt 45 hade jag nog varit anorektisk =)

Ser amningssnacket.
    Jag kommer amma, inställd på att göra det iaf, men funkar det inte så funkar det inte. Med Nova var det inga problem, hade så mkt mjölk att jag nog hade kunnat amma 8 barn till ;) Slutade amma helt när hon var ca 9 månader, började skolan när hon var 7.5 mån och hade inte orken att göra allt i skolan när jag även ammade.. Får se hur allt går denna gång =)

Fick mina HP papper idag.. Vill få in dom så snart som möjligt men chefen hade iiiinte tid idag.
    Måste seriöst räkna antal timmar jag jobbat senaste året.. wiie.

Min kära sambo e verkligen underbar, kommer hem till ett städat hus, o det var inte dåligt vad det behövdes städas heller! Men jobbar jag kväll vill jag inte dra igång massa genom att städa på dagen.. Jobbar kort dag imorgon å det ska bli sååå skönt =)
    Får jag HP beviljad jobbar jag en månad till bara. Känns konstigt för just nu mår jag bra (peppar peppar...) och känner att jag skulle kunna jobba mkt mer.
    Mmm exakt ^^

Jag vill också amma! Vet inte om det kommer fungera eller hur länge, hur ska man veta det innan? Men jag tänker mig sisådär ett halvår, vore ju skönt om man kan "släppa" lite på det inför sommaren så att man kan jobba litegrann Glad

Går till 15.15 idag, jag fattar inte hur jag ska orka. Jag bara gnäller, men min kropp protesterar verkligen nu! Ska bli så underbart skönt med hela FYRA DAGAR ledigt!
  • Karttikeya

Jag äter Niferex varannan dag och mitt val kvinna varje dag. Har inga som helst problem med min mage, än så länge... Tungan ute

Man har ju lite av en stålmage. Klarar allt  Flört

Blärk, har börjat få ont i fogen framtill nu.. Har bara känt av dom därbak tidigare. Nu känns hela bäckenet nästan inflammerat.. Ajaj.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)