Inlägg från: Karttikeya |Visa alla inlägg
  • Karttikeya

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-09-24 17:25:29 följande:

Gu så fina kläder Glad En liten röd rosett i håret så har du dig en tomtenissa! ^^
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-09-24 19:38:39 följande:
    Gud, är helt överansträngd! När jag kom hem idag skulle jag ta en powernap på 20 minuter. Det slutade med att jag sov närmare tre timmar och under tiden har jag enbart drömt om bilkörning. Blä. Vill bara ha körkort nu!

Är så rädd att min körlärare ska säga "ja du behöver nog en tio lektioner till. Har ju inte 3000 över bara sådär, även om det skulle lösa sig på nåt sätt, men när man skaffar barn är det tydligen inte okej att ha begränsat med pengar för då är man oansvarig. Sambon får ändå ut närmare 22 i månaden så vi lever inte dåligt men förstår ni vad jag menar? Att vara arbetslös och gravid (som jag är) är också oansvarigt, det spelar ingen roll om man blev uppsagd efter man blev gravid liksom. Blä, behövde gnälla lite!

På fredag nästa vecka är det halkan! Ska bli kul men är nervös som sjutton samtidigt!

Nu blir det entrecote :)

Emelle: deras newbie kollektion är underbar! :)
    Stora Holm? Njut, det är aaaskul! hihi
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-09-24 22:22:35 följande:
    I wish. Känns värt att betala dom där extra x antal hundra för att slippa en över 2,5 timmes (!) bussresa till SMÅLAND för halkan :p Kan väl säga att jag hoppas INNERLIGT att det finns toalett på bussen annars kommer det bli jobbigt haha. Men men, vad gör man inte för det där jävla körkortet
    Haha.. Flört Du skulle valt Simons trafikskola istället, jag tyckte jättemycket om dom där Skrattande Och vi fick Stora Holm på halkan!
  • Karttikeya

Ja jag är också trött på det och jag blir så LEDSEN när folk skriver att dom är FETA för att dom gått upp fem kg. Vi bär på mirakel här.. Det finns viktigare saker att lägga energi på, som att må bra till exempel.

• Karttikeya
    ludicrous skrev 2010-09-26 20:44:02 följande:

Var känner ni mest sparkar? Jag känner mitt fram på magen, som vanligt eller var man ska säga.. fast nu e det ju mer bök, men skitsamma, iallafall så har jag två konstiga ställen bebis knölar till sig på, dels långt bak på sidan, nästan på baksidan av sidan, om ni fattar hur ja menar.. ligger jag ner på rygg sparkar bebis nästan på madrassen.. skumt.. Men sen, särskilt om jag sitter upp eller ligger på sidan, så är den nere typ vid blygdbenet o härjar, och jag vet i sjutton vad den sysslar med, för det typ skakar.. eller inte skakar.. bubblar väldigt väldigt kraftigt kanske man ska säga, samma sak mot bäckenbenen! vad gör den??

Exakt så gör min bebis också! Som om den dansar till techno eller något, haha..

Annars känner jag den lite överallt.. Mitt i magen, vid sidan om, nere vid blygbenet osv.. Glad
  • Karttikeya

Och jag har en "jag vill inte åka iväg och praktisera"-ångest.. Vet att det går bra och känns fint när man väl kommit dit, men ångesten jag har innan är av en sort som börjar bli svårare att mota. Vet inte vad den beror på annat än att jag har enorm prestationsångest samt att det är "jobbigt att vara borta" så mycket som jag är. Man orkar liksom inget annat än att praktisera.

Ha nu en bra dag alla! Glad

• Karttikeya

Nej det ska inte censureras.. Men att skriva om saker som är direkt osunda tycker jag är tokigt och då reagerar jag! Jag tänker inte ge några exempel för jag vill inte peka ut någon, men även om man har ångest över att ha lagt på sig så kanske man ska tänka sig för lite. Det gäller inte bara här, det gäller även hemma! Vill man föra över knasiga ideal på sitt barn? För det är just konstigt.. Men det är min åsikt.

• Karttikeya
    Jaya skrev 2010-09-27 17:16:30 följande:
    På tal om bristningar så ser nog mig mage ut som afrika med olika landsindelningar och konturer...
    Har en del bristningar sedan innan, då jag inte är smal, men nu har den verkligen exploderat!
    Är röd om magen Obestämd
    Men som min barnmorska sa, en del får INGA bristningar, vissa får på magen, andra på bröst eller rumpa. De bleknar med tiden.
    jag försöker inte tänka på framtida bikinisäsonger, men de är ju ytterligare ett bevis på bebisen som snart ska ut :)
    Då kan jag bo på din mage för jag ser ut som en släkting till zebran! ^^
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-09-28 07:29:21 följande:
    Jag är "bara" i vecka 27 och jag har med en overklighetskänsla. Typ "såhär långt gången blir bara andra människor! Jag kan för sjutton inte vara i vecka 30 om några veckor, nej nej" haha. Och när sambon sa "nu är det ju faktiskt inte så lång tid kvar" så blev jag helt ställd och typ "nej fast vi kan väl inte få BARN?!" hahaha. 

Förstår inte HUR vi lyckats producera en liten människa som jag ska föda och vi sedan ska uppfostra. ÖH... Galen känsla! 
    Ungefär så jag känner också. Tiden bara rusar iväg.. Förvånad
  • Karttikeya

I morgon ska jag ha halvtidsbedömning på praktiken samt en klinisk examination.. Obestämd Nervös!!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)