• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Jaya
    Karttikeya skrev 2010-05-26 10:02:09 följande:
    Knasigt!! Jag trodde jag var i vecka 13, men ack så fel jag hade. Minns inte om jag skrivit i denna tråd att jag plussade väldigt sent? Testade först negativt när min mens var sen 10 dagar ungefär och först efter 4 dagar till, alltså 14 dagar efter bim fick jag positivt och då ganska svagt. Efter ytterligare 4 dagar, 18 dagar efter bim testade jag starkare positivt. Det är helt enkelt så att jag haft en senare ägglossning än vad jag trott. Så jag är bara i vecka 10 (9+0). Gjorde nämligen VUL idag eftersom läkaren brukar göra det på förstföderskor och då var fostret bara i vecka 10 till storleken. Så då kom vi fram till att det måste varit min ägglossning som varit senare och att när jag testade första gången så var det helt enkelt för tidigt :) Nya bf är 24 december, haha..
    Åh en vilken fin julklapp!{#lang_emotions_tomte}
  • 3 barns mamma84
    Knasigt!! Jag trodde jag var i vecka 13, men ack så fel jag hade. Minns inte om jag skrivit i denna tråd att jag plussade väldigt sent? Testade först negativt när min mens var sen 10 dagar ungefär och först efter 4 dagar till, alltså 14 dagar efter bim fick jag positivt och då ganska svagt. Efter ytterligare 4 dagar, 18 dagar efter bim testade jag starkare positivt. Det är helt enkelt så att jag haft en senare ägglossning än vad jag trott. Så jag är bara i vecka 10 (9+0). Gjorde nämligen VUL idag eftersom läkaren brukar göra det på förstföderskor och då var fostret bara i vecka 10 till storleken. Så då kom vi fram till att det måste varit min ägglossning som varit senare och att när jag testade första gången så var det helt enkelt för tidigt :)Nya bf är 24 december, haha..
    God jul och gott nytt förlossnings dag haha coolt!!
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Momalicious
    Jaya skrev 2010-05-26 09:09:54 följande:
    Jag känner mig i stort sätt symtomfri nu, är i vecka 10+3. Mår inte illa längre, brösten är inte särskilt ömma. Magen är som du sa en "pösmunk". Särskilt på morgonen och på kvällen. Känner mig som en ballong och jag måste knäppa upp jeansen när jag sitter ner eller ätit. Var på inskrivning i måndags. Blodtryck bra, 120/60 men Järnvärdet hade dalat ner mot 110. Så nu blir det järntabletter.
    Gud vad härligt det låter. Jag mår fruktansvärt illa och spyr varje dag. Idag hade jag redan hunnit spy fyra gånger innan klockan var nio. Hatar det.
  • Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-26 08:06:22 följande:
    Juvel: Hejsan och godmorgon Jag är helt och hållet Symtomfri gravid kvinna. Jag har ingenting. Går in i vecka 12 idag Godmorgon alla underbara gravida idag är jag glad för jag får in i vecka 12 idag skansen för missfall har förminskad och jag kanske kanske kan se ett liv i dec förhoppningsviss Juste jag tänkte fråga er alla nu och hoppas nu alla kan svara på detta. Symtom vila av er har symtomer och OM ni har det vad är det då ? Jag har alltså inget det ända jag har det är Trötthet och hunger men hunger känner jag att det är helt okej men jag måste oxå ha mat men inte så som innan. Vaknar upp kanske 1 gång på natten och sen på morgonen om inte natten så morgonen iaf tidigt om jag sovit riktigt gott Men annars helt symtomfri liksom som är liiite skrämmande men hoppas bara att allt är okej.
    Grattis till v 12!! :) Jag är symptomlös som tusan. Brösten har blivit lite större, punkt slut. Men nu börjar ju spökveckorna för dig hur som helst, så oroa dig inte =)
    Knasigt!! Jag trodde jag var i vecka 13, men ack så fel jag hade. Minns inte om jag skrivit i denna tråd att jag plussade väldigt sent? Testade först negativt när min mens var sen 10 dagar ungefär och först efter 4 dagar till, alltså 14 dagar efter bim fick jag positivt och då ganska svagt. Efter ytterligare 4 dagar, 18 dagar efter bim testade jag starkare positivt. Det är helt enkelt så att jag haft en senare ägglossning än vad jag trott. Så jag är bara i vecka 10 (9+0). Gjorde nämligen VUL idag eftersom läkaren brukar göra det på förstföderskor och då var fostret bara i vecka 10 till storleken. Så då kom vi fram till att det måste varit min ägglossning som varit senare och att när jag testade första gången så var det helt enkelt för tidigt :) Nya bf är 24 december, haha..
    oooh jag slipper vara ensam med BF på julafton! Men hmm, jag är på 9+4 idag, hur hänger det ihop?
  • 3 barns mamma84
    Minifer skrev 2010-05-26 12:24:41 följande:
    Grattis till v 12!! :) Jag är symptomlös som tusan. Brösten har blivit lite större, punkt slut. Men nu börjar ju spökveckorna för dig hur som helst, så oroa dig inte =) oooh jag slipper vara ensam med BF på julafton! Men hmm, jag är på 9+4 idag, hur hänger det ihop?
    Vad menar du med spökveckorna vännen ?
    Shit nu blev jag skraj haha

Ja du får vara glad att du fick större bröst haha mina är tax öron *skrattar*
    Ja flytningarna kom tillbaks iaf shit jag har trot 2ggr idag att mf kom shit stoppade genast in en finger och insåg att det var flytningar
    Att man kan vara så nojig!!!

Idag kom grannen in med en baby overall haha en jätte söt vit baby overall som jag ska ha till min lilla bebis i december
  • Utomlands

God eftermidag alla mammor och blivande mammor!

Igar och idag har jag varit pa gyn och de har gjort kromosom test och Downsyndrom test vilka visade att det inte finns nagra förändringar! Själv tycker jag det är lite läskigt att man kollar upp sadana saker, jag hade inte ens tänkt tanken.

Idag är den lille 6.5cm STOR och är 12+3 dagar, han hoppade studsimatta mot livmodern, hoppas han hoppar färdigt nu under dessa 4 veckor som är kvar tills man kan börja känna vad han haller pa med där inne. Ha ha ha! :D
    Vilka söta underbara sma sma sma sma fötter! Och händerna ur gulliga! Naw naw naw!!! Tror det hela börjar bli helt värkligt nu. JAG ska bli mamma!!! JAG JAG JAG ska fa äran att bli mamma!!! Oh my God!!! {#lang_emotions_heart}
    Oj, fick ett litet glädje frispel!!!!

I kväll ska jag till en dietist för min BM blev orolig när jag berättade om mina sura uppstótningar som bränner i ryggen och i bröstet och att medicinen hon gett mig kändes som att strö salt i ett sar... Men det ska vi nog fa bukt pa :)

Symptom nä inte mycket, BH storleken har ökat men de gör inte speciellt ont längre, uppe och kissar en gang pa natten, hunger men inte den där vral hungern, kontrolerad sömn, frestas inte av alla mjuka sitt och liggunderlag. Tror jag börjar bli lite blödig, har inte märkt av hormonerna speciellt tills idag...

Jag känner mej sa mjuk, sa underbart kär, sa sa sa som en solstrale!!!

Oj vad mycket det blev! Men det bubblar sa himlans i mej idag sa ja, tack för mej!

Nu ska jag steka mej en hemmagjord hamburgare utan lök. Mmmmmm!

• Minifer
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-26 13:38:18 följande:
    Vad menar du med spökveckorna vännen ? Shit nu blev jag skraj haha Ja du får vara glad att du fick större bröst haha mina är tax öron *skrattar* Ja flytningarna kom tillbaks iaf shit jag har trot 2ggr idag att mf kom shit stoppade genast in en finger och insåg att det var flytningar Att man kan vara så nojig!!! Idag kom grannen in med en baby overall haha en jätte söt vit baby overall som jag ska ha till min lilla bebis i december
    Spökveckorna: de där läskiga veckorna som börjar kring v 12 när alla symptom försvinner, coh så pågår de till man känner bebben röra sig och sparka om dagarna. Under den tiden känner man ju typ ingenting och det är mest läskigt för amn vet inte vad som händer därinne. Sedan börjar det ju sparkas och ha sig och då vet man ju att allt är bra på ett annat sätt. Åh gud vad jag längtar efter det, haha! Gud vad gulligt av grannen!!!
  • 3 barns mamma84
    Minifer skrev 2010-05-26 15:33:44 följande:
    Spökveckorna: de där läskiga veckorna som börjar kring v 12 när alla symptom försvinner, coh så pågår de till man känner bebben röra sig och sparka om dagarna. Under den tiden känner man ju typ ingenting och det är mest läskigt för amn vet inte vad som händer därinne. Sedan börjar det ju sparkas och ha sig och då vet man ju att allt är bra på ett annat sätt. Åh gud vad jag längtar efter det, haha! Gud vad gulligt av grannen!!!
    Hehe ja sprattla och sparka och buffa och knuffa haha längtar
    Känner ibland när jag ligger helt stilla kan jag känna ''fjäril rörelser'' det känns så overkligt bara men så underbart.

Okej hmm men det verkar inte vara så läskigt haha tänkte inte så alls när jag väntade mina 2 barn men nu tänker man olika så man gått igenom ett ma innan denna.

Ja grannen är snäll hon frågade oxå om jag behövde bebis kläder jag bara ja vi tar gärna imot och sa oxå att uppe i vänden har vi redan 4 soppåsar fullt med bebiskläder
    Men något nytt är alltid roligt som man aldrig innan har haft själv

Juste ska ta kort på denna ikväll när jag oxå ska lägga in min mag bild hehe
    Innan dotter föddes 2005 så stickade min mormor en liten tröja till min dotter ja visste att det skulle bli en flicka
    Den är rosa och ja stickad och en rosa ruset när man knuter till när man ska stänga den hmm vet ej om du förstår haha men försökte förklara
    Ska lägga in så ser du se
    Ja iaf när dotter föddes så blev det aldrig så att hon skulle ha den så hon har aldrig haft den på sig då hon oxå föddes i juni månad ja den varma sommaren haha men NU yess nu äntligen jag vet ju att det blir en flicka denna gången jag är bomb säker haha ja då ska jag ha denna på dottern och njuta av vad min kära älskade mormor gav mig och min dotter.
    Nu e hon ju död dog för ca 3-4år sen dottern blir 5år nu
    Så nu ska jag göra henne stolt!!

Hur har du det gumman
    Livet och symtomerna lever vidare
  • 3 barns mamma84
    Utomlands skrev 2010-05-26 14:23:34 följande:
    God eftermidag alla mammor och blivande mammor!Igar och idag har jag varit pa gyn och de har gjort kromosom test och Downsyndrom test vilka visade att det inte finns nagra förändringar! Själv tycker jag det är lite läskigt att man kollar upp sadana saker, jag hade inte ens tänkt tanken. Idag är den lille 6.5cm STOR och är 12+3 dagar, han hoppade studsimatta mot livmodern, hoppas han hoppar färdigt nu under dessa 4 veckor som är kvar tills man kan börja känna vad han haller pa med där inne. Ha ha ha! :DVilka söta underbara sma sma sma sma fötter! Och händerna ur gulliga! Naw naw naw!!! Tror det hela börjar bli helt värkligt nu. JAG ska bli mamma!!! JAG JAG JAG ska fa äran att bli mamma!!! Oh my God!!! Oj, fick ett litet glädje frispel!!!! I kväll ska jag till en dietist för min BM blev orolig när jag berättade om mina sura uppstótningar som bränner i ryggen och i bröstet och att medicinen hon gett mig kändes som att strö salt i ett sar... Men det ska vi nog fa bukt pa :)Symptom nä inte mycket, BH storleken har ökat men de gör inte speciellt ont längre, uppe och kissar en gang pa natten, hunger men inte den där vral hungern, kontrolerad sömn, frestas inte av alla mjuka sitt och liggunderlag. Tror jag börjar bli lite blödig, har inte märkt av hormonerna speciellt tills idag... Jag känner mej sa mjuk, sa underbart kär, sa sa sa som en solstrale!!! Oj vad mycket det blev! Men det bubblar sa himlans i mej idag sa ja, tack för mej!Nu ska jag steka mej en hemmagjord hamburgare utan lök. Mmmmmm!
    Längtar tills jag oxå kan vara så lycklig som just du och skönt att allt så så bra ut med bebisen du har i magen
    Tänk vi som är här inne ska bli MAMMOR ja för 1:a gången eller 2:a gången eller 3:e gången eller va fan 10:e gången hahahahaah

Grattis till dig vännen
  • TheUnknown
    Minifer skrev 2010-05-25 23:12:13 följande:
    jag har också lågt, 90/60. Undrar varför det är så?

Hur äter du? Jag är så dålig på att äta, det kan ju vara därför, sen har jag alltid lågt blodtryck, men inte såhär lågt.. Blir snurrig av allt!!

Idag kniper det bara till lite då och då, mår inte särskilt illa heller, rätt skönt när jag jobbar så mkt :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)