• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84

Hur många har molvärk ?

Jag hade molvärk innan jag fick ett + till veckorna hmm vecka 6-7-8 och liiiiite vecka 9 oxå.
    Nu har jag inte känt av ett piss

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • ÄlskarMina

Utomlands: Åhh så härligt glad du är! Det smittar av sig! {#lang_emotions_sunny} Jag är i v.12+2 idag så min bäse borde ju vara ungefär lika stor! Wow..6,5cm! hihi! Längtar sååå efter nästa vecka.På onsdag ska vi göra UL igen och hoppas såå att pyret mår bra därinne! Kommer nog studsa av glädje till barnaffären vi ska till efteråt. Har bestämt att vi isf ska "fira" med ett litet bebisplagg efter NUPP:et.

·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • Emelle
    Utomlands skrev 2010-05-26 14:23:34 följande:
    God eftermidag alla mammor och blivande mammor!Igar och idag har jag varit pa gyn och de har gjort kromosom test och Downsyndrom test vilka visade att det inte finns nagra förändringar! Själv tycker jag det är lite läskigt att man kollar upp sadana saker, jag hade inte ens tänkt tanken. Idag är den lille 6.5cm STOR och är 12+3 dagar, han hoppade studsimatta mot livmodern, hoppas han hoppar färdigt nu under dessa 4 veckor som är kvar tills man kan börja känna vad han haller pa med där inne. Ha ha ha! :DVilka söta underbara sma sma sma sma fötter! Och händerna ur gulliga! Naw naw naw!!! Tror det hela börjar bli helt värkligt nu. JAG ska bli mamma!!! JAG JAG JAG ska fa äran att bli mamma!!! Oh my God!!! Oj, fick ett litet glädje frispel!!!! I kväll ska jag till en dietist för min BM blev orolig när jag berättade om mina sura uppstótningar som bränner i ryggen och i bröstet och att medicinen hon gett mig kändes som att strö salt i ett sar... Men det ska vi nog fa bukt pa :)Symptom nä inte mycket, BH storleken har ökat men de gör inte speciellt ont längre, uppe och kissar en gang pa natten, hunger men inte den där vral hungern, kontrolerad sömn, frestas inte av alla mjuka sitt och liggunderlag. Tror jag börjar bli lite blödig, har inte märkt av hormonerna speciellt tills idag... Jag känner mej sa mjuk, sa underbart kär, sa sa sa som en solstrale!!! Oj vad mycket det blev! Men det bubblar sa himlans i mej idag sa ja, tack för mej!Nu ska jag steka mej en hemmagjord hamburgare utan lök. Mmmmmm!
    Grattis!!
    Visst är det härligt att få se de små!
  • Emelle

Har en riktigt skitdag.
    Har varit på läkarbesök och fått schema för att lämna urinodlig en ggn i månaden Annars var det inget märkvärdigt...

Mår sååå illa och är satans trött. Orkar knappt sitta upp. FY vad trött ja är på det här nu. Vill bli sympyomfri och pigg...Men jag får väl dras med skiten en månad minst till. Vecka 11 i morgon...*en evighet kvar juuu*

• 3 barns mamma84
    Emelle skrev 2010-05-26 18:19:33 följande:
    Har en riktigt skitdag.Har varit på läkarbesök och fått schema för att lämna urinodlig en ggn i månaden Annars var det inget märkvärdigt...Mår sååå illa och är satans trött. Orkar knappt sitta upp. FY vad trött ja är på det här nu. Vill bli sympyomfri och pigg...Men jag får väl dras med skiten en månad minst till. Vecka 11 i morgon...*en evighet kvar juuu*
    Fy en månad till jag hoppas det försvinner snart.
    Trodde du var mer gången än mig typ vecka 12+ eller så.
    Jag slapp min illamående iaf så nu har jag inte den skönt gick in i vecka 12 idag och jag mår toppen

Ja urinprov det är bra att lämna men varför ska du lämna ?
    Jag lämnar då i danmark har man en lag på att varje besök ska man lämna morgonurin.
    Utan anledning alltså
  • Emelle
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-26 18:25:06 följande:
    Fy en månad till jag hoppas det försvinner snart.Trodde du var mer gången än mig typ vecka 12+ eller så.Jag slapp min illamående iaf så nu har jag inte den skönt gick in i vecka 12 idag och jag mår toppen Ja urinprov det är bra att lämna men varför ska du lämna ?Jag lämnar då i danmark har man en lag på att varje besök ska man lämna morgonurin.Utan anledning alltså
    Jag har flera osynliga UVI bakom mig och de har gått upp i njurarna 3 ggr så dom vill hålla koll på attd et inte går så långt under graviditeten nu.
  • 3 barns mamma84
    Emelle skrev 2010-05-26 18:50:00 följande:
    Jag har flera osynliga UVI bakom mig och de har gått upp i njurarna 3 ggr så dom vill hålla koll på attd et inte går så långt under graviditeten nu.
    Oj jag med men just nu ingen Tror jag :-/
    Hoppas du slipper.

Min mamma hade detta kroniskt och jag fick kroniskt och dottern med
  • Mamma till två mirakel

Hej töser!!

Imån är det äntligen dags för VUL & inskrivning!! jiihooo!!
    Lite nervös...tänk om bebis inte mår bra liksom men jag mår iaf skit illa & är hemma från jobbet just nu för jag konstant håller på att spy...och brösten har svällt en hel del och växtvärk till och från det har jag så jag hoppas hoppas hoppas av hela mitt {#lang_emotions_heart} att allt ser bra ut imån...

Ska bara jobba lördag natt sedan är jag ledig i 5 veckor!!!! såååå härligt va jag längtar...på söndag åker jag,min son och min mamma till min bror som bor i säffle på semester,på måndag börjar även min 2 veckor långa intensiv utbildning till körkort!!!
    ÄNTLIGEN...håll tummarna för mig imån!!! kram på er alla hormonella monster heheheee....{#lang_emotions_dreamer}

(¯`°?.¸ ღ♥Adam mamma älskar dig över allt annat ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Jessika82

Jag höll på att spy inne i vår lokala mataffär i måndags har ingen mat lust överhuvudtaget....  har ätit chips glass och druckit festis. alla annan mat kommer bara upp igen det känns väldigt jobbigt då jag ska börja jobba på måndag...

• TheUnknown
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-26 17:30:01 följande:
    Hur många har molvärk ?Jag hade molvärk innan jag fick ett + till veckorna hmm vecka 6-7-8 och liiiiite vecka 9 oxå.Nu har jag inte känt av ett piss
    Här molar det på! Jag har ju bakåtlutad livmoder tydligen, vad det nu betyder, men läste i en tråd att det kan göra ont när den rätar upp sig typ, så jag antar att det är vad som händer:)

Är också sådär jobbigt trött, hade tänkt att sova hela dagen idag, men blev inringd halv sju i morse, bara att gå upp.. jobbar hela dagen i morgon också, men sen är jag ledig fre-sön =)

Magen svullnar som fan vissa kvällar..

Jag har börjat bli paranoid! Skitjobbigt! Känns som varenda människa vet om det, särskilt som om mamma vet och konstigt nog min dotter, hon pratar bara bebisar och att hon vill bli storasyster.. :S Men inte kan dom väl veta.. har ju inte sagt något o tänkt vänta en månad till..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)