• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MalakiW
    Ninnie81 skrev 2010-05-25 21:34:31 följande:
    gör ont i hjärtat och ja beklagar eran sorg.  hoppas de går så bra som de kan gå och mina tankar ska va med dig i morgon.
    Tack vännen! Får försöka ta en dag i taget. Kramar!
  • Minifer
    TheUnknown skrev 2010-05-25 20:38:29 följande:
    Härlig att det gick bra Emelle !! Mysigt att få se en litet bebis.. Du ligger ganska precis en vecka före mig du :)   Var på inskrivning idag och BM var jättetrevlig. Har, precis som jag trodde, lågt blodtryck. 100/50.. Det ska ligga på 120/80-90 egentligen, inte konstigt att jag är snurrig.. HB låg bra, 120, så det var ju skönt, inga järntabletter än :) Vikten ligger stilla, så jag har inte gått upp något iaf :) Är grymt trött och känslig, gråter som en tok :( Så nu svider ögonen och jag ska lägga mig.. natti
    jag har också lågt, 90/60. Undrar varför det är så?

Malaki: Vännen, som jag skrev i mailet hade jag sååå gärna följt med och funnits där för dig, men jag har ju mini, dels tror jag inte han skulle få vara med och dels tror jag inte han skulle vara särskilt uppmuntrande att ha med. Om du nu skulle ha velat ha med mig vill säga. Jag gjorde en medicinsk abort när jag var ung så jag har gått igenom den fysiska proceduren och så.
  • Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-05-25 13:47:22 följande:
    Släpper ditt illamående när du kräks?? önskar jag fick kräkas,kanske att man slipper må illa i någon mili sekund dåe?? Detsamma,ber typ till högre makter att jag ska vakna upp en dag och illamåendet e puts väck
    Ja, en liten stund vilket är superskönt. Kanske en halvtimme, upp till en timme. Dock kräks jag alltid precis efter jag ätit vilket betyder att jag får äta frukost två gånger osv. Känns lite slöseri med mat ;) Vi får hoppas att vi slipper eländet snart!
  • Momalicious
    MalakiW skrev 2010-05-25 20:14:04 följande:
    Tack! Jag hoppas att det blir hyfsat snart.. Kanske kan jag få vara "gäst" här fast jag har fel BF? kram!
    Behöver du ens fråga? Du är ju en av oss ju! Och jag kommer garanterat få en liten 2011 bebis så vi kan vara på fel plats tillsammans ;)
    MalakiW skrev 2010-05-25 20:22:09 följande:
    Hej vännen, visst är det så! Har redan fått ett ganska okänsligt mail från en vän som känner till vad som hänt.. Hon bara pratar på om deras barn och om hur härligt det är med barn utan att nämna ngt om vad som hänt. Igår när jag skulle ringa BM och avboka tider blev jag nästan avbruten mitt i samtalet för att hon inte hade tid längre..Allt jag sa besvarade hon bara med "förstår inte varför du berättar det för mig" och "jag kan inte säga ngt som gör det bra". Okänslig idiot. Vi har precis som er försökt väldigt länge och precis som er hade vi också fått tid hos infertilitetskliniken nu i maj och precis som er blev jag gravid nu i mars. Du kan ana hur glad jag var när jag ringde dit i mars och skulle avboka alla besök? Nu igår blev jag tvungen att ringa och be om få komma i alla fall. Känns surt, men skönt att det gick att ordna. Nä nu ska vi försöka ägna sommaren till att resa och göra ngt kul som ger energi och som gör att man kan gå vidare. Håller med om att psyket är viktigt för att kunna gå vidare.. Idag har det gått hyfsat med skådespeleriet på jobbet, men de tycker ändå att jag ser konstig ut.. (de vet inget på jobbet). kramar i mängder och tack för stödet!
    HUR FAN kan man med att säga så? Såna människor borde verkligen inte jobba med dessa känsliga yrken. Man kan inte ha mycket innanför pannbenet då. Men, karma heter det ju..
  • Momalicious

Är helt ledsen och nedstämd idag pga det hemska som hänt dig MalakiW

Hugger till i hjärtat varje gång jag tänker på det :( Kommer skicka mängder med styrketankar till dig när det är dags. Önskar man kunde stötta på ett mer fysiskt sätt på nåt sätt. 
    Mängder med kramar till dig! {#lang_emotions_heart}

• Karttikeya

Går in i vecka 13 idag. Ojojoj så veckorna rusar iväg.. Idag ska vi på studentskiva samt så smått flytta in lite grejer i nya lägenheten. Men först, läkarbesök!

• Juvel

Någon mer än jag som börjar bli symtomlös? Brösten ömmar och bröstvårtorna också men inge mer... Magen är stor som en pösmunk men det räknar jag inte... Känns lite skumt då jag hade så mycket symtom med dottern som höll i sig längre (är bara i vecka 11)...

• 3 barns mamma84
    Juvel:
    Hejsan och godmorgon
    Jag är helt och hållet Symtomfri gravid kvinna.
    Jag har ingenting.
    Går in i vecka 12 idag

Godmorgon alla underbara gravida idag är jag glad för jag får in i vecka 12 idag skansen för missfall har förminskad och jag kanske kanske kan se ett liv i dec förhoppningsviss
    Juste jag tänkte fråga er alla nu och hoppas nu alla kan svara på detta.

Symtom vila av er har symtomer och OM ni har det vad är det då ?
    Jag har alltså inget det ända jag har det är Trötthet och hunger men hunger känner jag att det är helt okej men jag måste oxå ha mat men inte så som innan.
    Vaknar upp kanske 1 gång på natten och sen på morgonen om inte natten så morgonen iaf tidigt om jag sovit riktigt gott
    Men annars helt symtomfri liksom som är liiite skrämmande men hoppas bara att allt är okej.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Jaya
    Juvel skrev 2010-05-26 07:59:20 följande:
    Någon mer än jag som börjar bli symtomlös? Brösten ömmar och bröstvårtorna också men inge mer... Magen är stor som en pösmunk men det räknar jag inte... Känns lite skumt då jag hade så mycket symtom med dottern som höll i sig längre (är bara i vecka 11)...
    Jag känner mig i stort sätt symtomfri nu, är i vecka 10+3. Mår inte illa längre, brösten är inte särskilt ömma. Magen är som du sa en "pösmunk". Särskilt på morgonen och på kvällen. Känner mig som en ballong och jag måste knäppa upp jeansen när jag sitter ner eller ätit.
    Var på inskrivning i måndags. Blodtryck bra, 120/60 men Järnvärdet hade dalat ner mot 110. Så nu blir det järntabletter.
  • Karttikeya

Knasigt!! Jag trodde jag var i vecka 13, men ack så fel jag hade. Minns inte om jag skrivit i denna tråd att jag plussade väldigt sent? Testade först negativt när min mens var sen 10 dagar ungefär och först efter 4 dagar till, alltså 14 dagar efter bim fick jag positivt och då ganska svagt. Efter ytterligare 4 dagar, 18 dagar efter bim testade jag starkare positivt. Det är helt enkelt så att jag haft en senare ägglossning än vad jag trott. Så jag är bara i vecka 10 (9+0). Gjorde nämligen VUL idag eftersom läkaren brukar göra det på förstföderskor och då var fostret bara i vecka 10 till storleken. Så då kom vi fram till att det måste varit min ägglossning som varit senare och att när jag testade första gången så var det helt enkelt för tidigt :)

Nya bf är 24 december, haha..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)