• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Utomlands
    Emelle skrev 2010-05-25 17:17:41 följande:
    Hej!! Gud så gulligt att du tänker på mig Det har gått bra. Min fina läkare kolalde nog tappen och allt och hittade inga fel som kunde lämna blödningar. Även livmodern såg bra ut. BÄST var dock bebis!!   3 cm, låg och sprattlade hej vilt. Armar och små ben. Naaw! Så liten men endå så stor. Blev flyttad bak 2 dagar precis som jag trodde och är nu i v 9+5 BF 22 december...= GOD JUL Nu längtar vi till NUPP om ca 3 veckor då kommer man se ÄNNU bättre!!
    KANON! Vad skönt! Manga kramar!!!
  • Emelle
    Minifer skrev 2010-05-25 17:45:46 följande:
    ¨åååååååh vad myyysigt!!!! Då Skiljer det ju bara två dagar mellan oss, jag är 9+3 idag! Så då har min också armar och ben att sprattla med! Näää det kan inte avra sant, jag blir ju helt gråtig, haha! Har så svårt att fatta att det ska bo något därinne! Vilket datum är ditt Nupp? Mitt är 9 juni
    Utomlands skrev 2010-05-25 17:47:18 följande:
    KANON! Vad skönt! Manga kramar!!!
    Tack
    Fattar dock inte att något så litet kan få min mage att vara så stor

NUPP test gör vi den 14 Juni, nästan en vecka efter dig då ju....fuuuusk!!!
  • MajMamman08
    Hej!!Gud så gulligt att du tänker på mig Det har gått bra. Min fina läkare kolalde nog tappen och allt och hittade inga fel som kunde lämna blödningar. Även livmodern såg bra ut.BÄST var dock bebis!!  3 cm, låg och sprattlade hej vilt. Armar och små ben. Naaw!Så liten men endå så stor. Blev flyttad bak 2 dagar precis som jag trodde och är nu i v 9+5 BF 22 december...= GOD JUL Nu längtar vi till NUPP om ca 3 veckor då kommer man se ÄNNU bättre!!
    Klart ja tänker på dig Så underbart och höra att allt såg bra ut!! Så läskigt och helt fantastiskt att en liten bebis på 3 cm kan vifta på armar och ben! Ja de e magiskt allt Kan man verkligen inte tänka sig,åh så mys sen när man känner sparkar

Blir en underbar Julklapp för er då Jag har BF 12 dec men kommer säkert gå över fast ja inte vill,hihi!

Ja fick ta flera tabletter om dagen,blev helt tokig av att de inte funkade! Men hör me din läkare om du kanske kan få nåe annat??
    Minifer skrev 2010-05-25 17:45:46 följande:
    ¨åååååååh vad myyysigt!!!! Då Skiljer det ju bara två dagar mellan oss, jag är 9+3 idag! Så då har min också armar och ben att sprattla med! Näää det kan inte avra sant, jag blir ju helt gråtig, haha! Har så svårt att fatta att det ska bo något därinne! Vilket datum är ditt Nupp? Mitt är 9 juni
    Hehe ja  blir med helt gråtig när man tänker på att de finns en sån liten där inne som sprattlar o far runt Jag har NUPP 7 juni. längtar så efter och få se bebis och att allt e bra där inne!
  • MalakiW
    Momalicious skrev 2010-05-24 23:11:50 följande:
    Du är så fin vännen! Önskar er all lycka till i framtiden och ser fram emot att höra av dig snart. Stora varma kramar! 
    Tack! Jag hoppas att det blir hyfsat snart.. Kanske kan jag få vara "gäst" här fast jag har fel BF?

kram!
  • 3 barns mamma84
    MalakiW skrev 2010-05-25 20:14:04 följande:
    Tack! Jag hoppas att det blir hyfsat snart.. Kanske kan jag få vara "gäst" här fast jag har fel BF? kram!
    Du är igen gäst du är en av oss spelar ingen roll att bebisen kommer 2011 och vi 2010 du ÄR och kommer att BLI en av oss för alltid!!
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Hur är det med era förstoppningar ? har det blivit bättre ? jag är i vecka 12 imon och jag har det jätte bar nu jag går på toan nästan varje o varanan dag var tredje dag utan problem

• MalakiW
    Utomlands skrev 2010-05-25 08:45:47 följande:
    God morgon!Det är trakigt att folk maste lägga sej i ens privata liv och de som man tror är ens vänner maste lata hackan glappa. Men sa är livet, och inget kan vi göra! Nä om du inte känner för det sa ak inte dit! Vad säger din sambo? Hum, för mej tog det 1.5 ar att bli gravid igen men det är inte normalt!!!!Det är som nagon skrev det ända som kan göra det svart att bli gravid igen efter ett missfall är psykiskt. Jag fick sa kallad "förlossnings sköldkörtels problem" vilket innebär att man blir väldigt deprimerad och ägglossning och allt sant kommer som det vill, inte som det ska + att min kropp var slutkörd för den brände allt energi utan att jag gjorde mer än sov sov sov- men detta är oxa nagot som inte brukar hända.Vi hade fatt tid till infertilitetskliniken nu i maj, fick tiden i början av februari och i mars blev jag gravid!!! = psyket spelar en stor roll!!!Mitt tips att halla psyket under kontroll är att gör planer inte tänka, men om jag blir gravid kan vi ju inte... Det är det värsta man kan göra för sej själv. Jag har tänkt sa och planerat mitt liv utefter tänk om... Och det är inte bra för dej själv och inte häller fÖr din sambo.Om du skulle bli gravid och inte kan góra det ni har planerat - So what? Da är du ju gravid och det är 1000 ggr bättre och planer kan alltid ställas in.Manga kramar till Dej!
    Hej vännen,

visst är det så! Har redan fått ett ganska okänsligt mail från en vän som känner till vad som hänt.. Hon bara pratar på om deras barn och om hur härligt det är med barn utan att nämna ngt om vad som hänt. Igår när jag skulle ringa BM och avboka tider blev jag nästan avbruten mitt i samtalet för att hon inte hade tid längre..Allt jag sa besvarade hon bara med "förstår inte varför du berättar det för mig" och "jag kan inte säga ngt som gör det bra". Okänslig idiot.

Vi har precis som er försökt väldigt länge och precis som er hade vi också fått tid hos infertilitetskliniken nu i maj och precis som er blev jag gravid nu i mars. Du kan ana hur glad jag var när jag ringde dit i mars och skulle avboka alla besök? Nu igår blev jag tvungen att ringa och be om få komma i alla fall. Känns surt, men skönt att det gick att ordna.

Nä nu ska vi försöka ägna sommaren till att resa och göra ngt kul som ger energi och som gör att man kan gå vidare.

Håller med om att psyket är viktigt för att kunna gå vidare.. Idag har det gått hyfsat med skådespeleriet på jobbet, men de tycker ändå att jag ser konstig ut.. (de vet inget på jobbet).

kramar i mängder och tack för stödet!
  • 3 barns mamma84
    MalakiW skrev 2010-05-25 20:22:09 följande:
    Hej vännen,visst är det så! Har redan fått ett ganska okänsligt mail från en vän som känner till vad som hänt.. Hon bara pratar på om deras barn och om hur härligt det är med barn utan att nämna ngt om vad som hänt. Igår när jag skulle ringa BM och avboka tider blev jag nästan avbruten mitt i samtalet för att hon inte hade tid längre..Allt jag sa besvarade hon bara med "förstår inte varför du berättar det för mig" och "jag kan inte säga ngt som gör det bra". Okänslig idiot.Vi har precis som er försökt väldigt länge och precis som er hade vi också fått tid hos infertilitetskliniken nu i maj och precis som er blev jag gravid nu i mars. Du kan ana hur glad jag var när jag ringde dit i mars och skulle avboka alla besök? Nu igår blev jag tvungen att ringa och be om få komma i alla fall. Känns surt, men skönt att det gick att ordna.Nä nu ska vi försöka ägna sommaren till att resa och göra ngt kul som ger energi och som gör att man kan gå vidare.Håller med om att psyket är viktigt för att kunna gå vidare.. Idag har det gått hyfsat med skådespeleriet på jobbet, men de tycker ändå att jag ser konstig ut.. (de vet inget på jobbet).kramar i mängder och tack för stödet!
    Säger bara fy fan för bm att hon var så jävla kall mot dig fy fan alltså
    ''skriker av iska''
    Njut av sommaren gumman och njut av sängen oxå
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-05-25 16:42:32 följande:
    Ja, jag ska försöka tänka mer positivt. Men ibland har man sådana här dagar. Det lustiga är att man har lust att möla i sig godis och choklad, när man sitter och lipar för att man känner sig fet och värdelös. Ack.
    ja det är tyvärr det som kan hjälpa
    Hej!!Gud så gulligt att du tänker på mig Det har gått bra. Min fina läkare kolalde nog tappen och allt och hittade inga fel som kunde lämna blödningar. Även livmodern såg bra ut.BÄST var dock bebis!!  3 cm, låg och sprattlade hej vilt. Armar och små ben. Naaw!Så liten men endå så stor. Blev flyttad bak 2 dagar precis som jag trodde och är nu i v 9+5 BF 22 december...= GOD JUL Nu längtar vi till NUPP om ca 3 veckor då kommer man se ÄNNU bättre!!
    Skönt att de kikade igenom dej
    Ja de är så söta de små liven, tom när de är så små
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    MalakiW skrev 2010-05-25 20:22:09 följande:
    Hej vännen,visst är det så! Har redan fått ett ganska okänsligt mail från en vän som känner till vad som hänt.. Hon bara pratar på om deras barn och om hur härligt det är med barn utan att nämna ngt om vad som hänt. Igår när jag skulle ringa BM och avboka tider blev jag nästan avbruten mitt i samtalet för att hon inte hade tid längre..Allt jag sa besvarade hon bara med "förstår inte varför du berättar det för mig" och "jag kan inte säga ngt som gör det bra". Okänslig idiot.Vi har precis som er försökt väldigt länge och precis som er hade vi också fått tid hos infertilitetskliniken nu i maj och precis som er blev jag gravid nu i mars. Du kan ana hur glad jag var när jag ringde dit i mars och skulle avboka alla besök? Nu igår blev jag tvungen att ringa och be om få komma i alla fall. Känns surt, men skönt att det gick att ordna.Nä nu ska vi försöka ägna sommaren till att resa och göra ngt kul som ger energi och som gör att man kan gå vidare.Håller med om att psyket är viktigt för att kunna gå vidare.. Idag har det gått hyfsat med skådespeleriet på jobbet, men de tycker ändå att jag ser konstig ut.. (de vet inget på jobbet).kramar i mängder och tack för stödet!
    Är tråkigt att läsa att de i vården är så okänsliga... & jobbigt för dej gumman.....
    Om du orkar så självklart ska du stanna & hänga med oss!!!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
Svar på tråden December Bebis 2010 :)