December Bebis 2010 :)
Jo jag har fått spökstreck förr, därför jag inte tror på att ett plus alltid är ett plus. Inte förns plusset är starkt tror jag på det :) så bara att vänta o se!
Jo jag har fått spökstreck förr, därför jag inte tror på att ett plus alltid är ett plus. Inte förns plusset är starkt tror jag på det :) så bara att vänta o se!
Agnes äter:
Haha råka skicka i väg för tidigt ;)
Agnes äter:
Kl 9: 200ml välling
Kl 12: 1 burk mat med extra smör + d-droppar
Kl 15: 1 burk yoggi, ägg , macka eller dyl
Kl 17.30: 1/2-1 burk mat med extra smör+ 1/2 burk Katrinplommon.
Kl 19.30: 200 ml välling
Hon dricker vatten till alla mål och även under fler tillfällen på dagen. lite frukt får hon under dagen också. Vindruvor är stor favoriten just nu :) gröten har jag lagt på hyllan ett tag då hon inte vill ha den men äter allt annat bra.
Agnes får smaka all mat jag äter, men blir ju inga hela portioner och jag saltar inte extra. Hon brukar först få sin egen mat och sen sitta med och äta lite med oss av vår mat. Det gillar hon. Har inte märkt av att hon fått problem i magen eller ont eller så heller..
Jag tror inte heller på det där med hjälm, tror bara att det som sagt tar längre tid för dem att lära sig att det gör ont om man ställer sig upp under ett bord osv. Sen när dom trillar sätter dom sig ju oftast på rumpan, då tar blöjan i mot det värsta fallet om dom nu skulle tippa helt baklänges. Deras huvuden är ju så pass mjuka att dom inte spricker på samma sätt som på oss vuxna tjockskalliga människor :) När jag var liten kasta nån en träsko i mitt huvud så det börja blöda, men behövdes ju inte sy eller nåt utan det självläkte ju snabbt och fint ändå.
Nej här kör vi utan hjälm tills hon ska börja med 3-hjuling och bobbycar o sånt..
Inga barn i april för oss, mensen kom i dag. Jag måste vara expert på att se spökplus :) men men bara att satsa på en maj bäbis i stället, går lika bra det :)
Min förra mens var typ en vecka sen , är ju inte ovanligt att mensen inte är exakt efter en grav. Kan ju ta ett tag. Denna mens kom i stället antingen 4 dagar för tidigt eller 1 dag sen.
I bland kan kroppen spela oss ett spratt 
Åh i dag fick jag reda på att min äldsta syster är gravid :) dom har försökt i flera år på sin tredje, dom har en flicka på 10 och en pojke på 7 år så blir en liten sladdis :) men Gud vad glad jag är :) 24:e februari ska h*n titta ut , jag tror det blir en pojke till. Så nu vill jag verkligen bli gravid, tänk vad kul att vara mammaledig tillsammans med syster :) vi bor ju grannar också så skulle vara super skoj!!
Agnes dricker dock vatten, men en del dagar när det vart extra varmt o jag velat att hon ska dricka extra mycket brukar jag droppa ner några droppar saft, inte alls mycket typ 3 droppar till125 ml vatten.
Har du provat att ge i vanligt glas? Var så Agnes börja dricka vatten, mycket roligare att dricka ur vanligt glas än ur nappflaska eller pipmugg.