Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

December Bebis 2010 :)

Aprilbarn: jag har bim den 14:e känns som en evighet tills dess. När har du? Eller du kanske redan haft? Jag kommer nog inte kunna hålla mig tills bim med att testa, men måste hålla mig i alla fall till på söndag, då är det bim-3 det var då jag plussa med min dotter. När har du tänkt testa ?

• LillSnurr82

Aprilbarn: haha kul om vi båda är gravida, då kanske vi får barn samma dag även denna gång :)
    Nej så jäkla svårt att hålla sig i från testen, speciellt om man har test som ligger hemma och väntar.

I dag har jag en sån huvudvärk och sååå trött med yrsel, kissar stup i kvarten oxå. Hoppas att det är grav tecken :) men man analyserat ju så mycket, så man tror att allt är grav tecken :)

I dag har i alla fall lilla pluttan och jag vart och babysimmat och hon älska det som vanligt :) efter det gick vi ner till stan och köpte nya gympadojjor, regn jacka som man även kan ha som vindjacka, regnställ(overall) och gummistövlar. Så nu kan hon vara ute även regniga dagar och springa runt i sin gåstol på gården eller krypa runt på gräsmattan och i sandlådan. Har märkt att hon blir sååååå sur de dagar hon inte får gå ut, då är det gnäll hela dagen vad man än gör.
    Bor ju på en gård med andra barn, hon är dock yngst ( de andra är mellan 2-7år) men hon älskar att vara ute och busa med de äldre barnen som är ute jämt oavsätt väder.

• LillSnurr82

Jo vi bor oxå i lägenhet. Men är som ett litet radhus med 4 lägenheter på markplan med gemensam gård, jätte mysigt! Dock bara en trea men trivs så bra så här kommer vi nog bo kvar även om vi får ett till barn. Hyresrätt, fast det är min syster och hennes man som är hyresvärdar :) kommer nog inte flytta förrens vi har råd med ett radhus eller hus.

Var svårt att hitta regnkläder i mindre storlek , de flesta är från 86 men de är på tok för stort för Agnes som drar 68 och precis börjat på 76 :) men hitta på kappahl en regnoverall. Sen köpte jag även en jacka då jag ville ha en vindjacka oxå men den är även en regnjacka, men ser ut som en vanlig jacka. Fanns på babyavdelningen så alltså mindre storlekar.

• LillSnurr82

Jag tänker inte heller gå tillbaka till mitt jobb, någonsin! Vare sig vi får barn eller inte! Kommer försöka börja plugga , funderar på dagisfröken då jag älskar barn :) Tänkte att blir jag gravid ska jag köpa lite av kurslitteraturen och plugga hemma, så sen när man väl börjar så vet och kan man mycket redan så kanske det går lättare :)

• LillSnurr82

Finns det hjärterum finns det stjärterum aprilbarn :)

• LillSnurr82

Låter som en bra plan :) vill oxå har tre barn. Har sagt att jag vill ha två tätt och sen kanske 3 år till den sista. Men får se hur jag känner och vart vi är i livet när nummer två kommit :) Kanske vill ha den tredje tätt då med. Just nu älskar jag livet som avelsto :) så chansen är ju rätt stor att tredje oxå kommer tätt:)

• LillSnurr82

Det händer inte varje natt att Agnes vaknar och skriker hysteriskt , men ibland. Jag har fått för mig att det är mardrömmar. Ser ut som hon är vaken men man får ej kontakt med henne. Vi brukar få tända och prata med henne så hon verkligen vaknar. Sen får man söva om henne, oftast blir det i vår säng hon då vill vara och gärna tätt intill mig..

Sen vaknar hon ju annars oxå ibland men då är det bara att klappa henne och kanske ge nappen ( inte alltid hon vill ha den ) så somnar hon om i sin säng. Är jag trött eller hon inte kommer till rå får hon komma över till oss efter halva natten.

Denna natt var SUPER somna 20.30 och vaknar 7.40 hela natten i sin säng.. Då fick hon välling i vår säng och somna om till 10.30 :)

• LillSnurr82

Steker köttfärsen. Agnes får smaka och äta av det vi äter nu , dock ej salt. Annars använder vi oss av alla kryddor i princip. BVC har sagt att det går bra. Äter vi nåt som jag ej tycker är lämpligt så får hon burkmat.

• LillSnurr82

Min Karl är inte heller så haj på att byta blöja om jag inte ber honom, dock byter han om hon bajsat.. Men tycker att han borde känna när blöjan måste bytas när det bara är kiss oxå, men ICKE!

Att ge henne mat börjar bli bättre då jag nu sagt att hon äter typ var tredje timme( 9, 12, 15 och 18) då blir det lättare när han har ett klockslag att gå efter :)

Annars är han världens gulligaste mot henne och är så stolt och kärleksfull över sitt lilla under :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)