Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2011-03-14 10:07:52 följande:
    2barnsmamma: jag har inte sagt att du är en dålig mamma, men jag sa att du inte ska säga att man inte ska gå runt och bära sina barn hela tiden för att dom blir bortskämda. För det första så kan dom inte bli bortskämda när dom är så små, och för det andra har alla bebisar olika behov. Anledningen till att du bar Amadeus mycket var för att han ville det. Elias behöver inte lika mycket närhet. Det handlar om olika behov.
    Så när du säger att man gör ett misstag om man går och bär på sin bebis som behöver och vill bli buren, då måste jag ju få säga att jag tycker du har fel, eller hur?
    Nej jag har fel varför skulle jag ha det ?
    Jag har aldrig sagt ''Att man gör misstag''
    Jag skrev bara jag gör inte misstaget av att göra det om.
    Ja alla barn är olika hur skulle värden se ut om alla var som din tex .. eller min mina ?
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84

Nu är jag fan trött på detta !!
    Vem syftar du detta på MIG eller ???

Helt sjukt att det finns folk som fortfarande tror att det på nåt sätt skulle vara bra för en bäbis att skrika.. att det skulle rensar lungorna..

Har aldrig sagt att jag vägrar ta upp och lyssna när en bebis skriker
    Är så jävla irriterad på detta att ni alltid ska hoppa på och rätta och tycka och tänka.
    Jag har sagt vad jag gör inte fan är jag en dålig mamma för det.
    Han får lika mkt kärlek om inte mer.

• 3 barns mamma84
    LillSnurr82 skrev 2011-03-14 17:22:05 följande:
    komenterade hennes blogg inlägg.. hade jag skrivit till dig hade jag komenterat till dig, eller hur? Sen om du tar åt dig är ju upp till dig..
    Känner inte dig och vet inte hur du tar hand om ditt barn så det säger jag inget om, men jag får ju tycka och tänka lika mycket som du och alla andra också eller hur??
    Du känner ju ditt barn bäst och vet hur man ska ta hand om just ditt barn, behöver han inte lika mycket närhet som en del andra barn så vet ju du det bäst..
    Då lägger vi ner detta för jag pallar inte höra massa neg av mig hela tiden
  • 3 barns mamma84

Näh vissa människor ..
    Säger bara hej då och tar bort denna från favoriter nu Ciao

• 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-03-19 15:48:12 följande:
    Förresten, jag har en fråga till er kloka kvinnor.
    Har under ett par veckors tid haft en JÄVULSK klåda på brösten, särskilt det vänstra. Kommer till och från men har under senaste veckan blivit outhärdlig. Om jag kliar så blir det rött "under" huden, ser ut som att massa blodkärl brustit eller nåt. Vet inte hur jag ska förklara bättre än så. Det kliar på huden som syns om man har BH, om ni förstår? I urringningen liksom, "ovanpå" brösten.. JAG BLIR GAAAALEN. Så har ni några förslag på vad det kan vara blir jag tacksam.

Mitt råd skippa bh:n och det finns kräm på apotecket som du kan köpa som du smörjer in.Hoppas det blir bättre.
  • 3 barns mamma84

Du kan oxå medans du krämmar in att du tar en blöt trasa och lägger på så det får vara i lugn och ro och tvätta händerna för i dina naglar / händer finns bakterier .. det har vi alla.
    Så var noga med att tvätta händerna när du pillar med krämen sen.

• 3 barns mamma84

Min mens var normal redan första gången den kom
    1:a 2 dagar innan 2månads dagen
    2:a 4 dagar innan hans 3månads dag så regel bunden

• 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2011-03-19 23:29:11 följande:
    Jag känner igen slemmet i bajset, men varifrån kommer jag inte ihåg.
    Olivia fiser som en hel karl, å det stinker verkligen.
    Hon bajsar ca 1-2 ggr i veckan vilket inte ovanligt när de är så små.

Så länge han äter och kissar somv anligt är det inget tecken på uttorkning.
    Men om han inte vill äta längre och blöjan är torr under flera timmar ska man åka in.

Här är ingen mens i sikte sån tur är. Var på efterkontroll och till slut så skulle vi sätta in en spriral men det gjorde alldels för ont så det fick vara.

Ni som gjord kejsarsnitt, har ni tappat känslen på magen?
    tydligen inte helt ovanligt tyvärr, det har häntmig och jag ska ringa till gravidförsäkringen på måndag 8om jag har tid) och fråga om man kan få ersättning för det.
    Kommer ni ihåg mitt blåmärke osm jag la upp för några månader sen efter ks, det har fortfarand e!!! inte gått bort.
    Visserligen är det inte lika stort men tillräckligt för att jag inte vill byta om i badhuset, ser ut som en stor mörk fläck. det är oxå i det området jag har tappat känslen.

Oliva kan ha både 62 & 68, beroende på vilket märke det är på kläderna.
    Tycker så synd om henne, hon kunde inte ammas ikväll så det blev till slut ersättning, hon var alldels för trött och snorig för att ammas så nu sitter jag hör med sprängfyllda boppar och ingen pump för den är hemma hos mig :( och hon sover så bra nu så jag tänker inte väcka henne heller.
    När jag fick förska kejsarsnittet var all knnsel där tappade alltså inget men jag läste om detta och det var fullt rormalt enligt kejsarsnittet.
    Denna gången tappade jag all kännsel från övre delen av vaginan vid håret och sen lite bit upp till magen övre vaginans stopp.
    Så jag kan göra en pecing och skulle inte märka något alls.

Men du borde kolla upp detta och hoppas du får det bättre.
  • 3 barns mamma84

Elias har i kläder stl 62 inte många alls sen 68 och 74 vissa 74 är små vid ärmarna och benen och magen mammas tjockis
    Så han växer på här hemma.
    Har också tagit fram 86 i kläder som han kan ha på sig som inte är så himla stort men stort iaf Tungan ute

Hur många av er ger NAN 2 till era små ?
    Jag köpte ju och jag ger honom nu 50/50 men som idag blandade jag i några och en gav jag fullt när han fick 200ml till läggdags.
    För några dagar fick han magkramper det var panik för mig men tillslut gik allt bra och jag gav honom bara stempel 1 och skulle se men inget har hänt.
    Så idag och nu gav jag honom NAN 2 med stempel 1 så ska se hur det blir.

Juste 20 april åker vi till sverige med bil + 18 tim han kommer att sitta i babyskyddet och vi kommer att pausa många ggr men är det något mer man ska tänka på ni som åkta långt mer era små nu eller innan.
    Tips !

Svar på tråden December Bebis 2010 :)