-
TackÄlskarNova skrev 2011-03-08 09:59:19 följande:Tack och grattis själv lilla Elias!
han blir 3 månader kl 11.07 hihi
-
Som jag gjort innan jag tar alla vacciner till barnen har aldrig hoppat av någon.
3 mån - Di - Te - Ki - Pol - Hib och Pn (KL 15.00)
5 mån - Di - Te - Ki - Pol - Hib och Pn
12 mån - Di - Te - Ki - Pol - Hib och Pn
15 - MFR
4 år - MFR
5år - Di - Te - Ki - Pol - revaccination
12 år - HPV
-
åååh shit jag är så nervös av det som händer imorgon ''min bebis''ÄlskarNova skrev 2011-03-08 12:57:03 följande:Nu är vi hemma igen..gick över förväntan med sticken. Gallskrek såklart när han fick dom men emellan sticken var han lugn och efteråt gick det snabbt att trösta.
Nu sover lillen efter mkt gny i bilen och nu får vi se om det blir en gnällafton.
Följer sin kurva perfekt f.ö.= 7060g och 63cm. Är en kurva över medel.
Fusk att du fick kolla vikt !!!
det ingår inte imorgon alls .. ska ju till läkaren och ta vaccin
Skönt nu bara vänta och se hur han är sen när han är uppe igen du får berätta för jag e ass nervös -
Haha ja fort går detÄlskarNova skrev 2011-03-08 13:04:51 följande:ja, det här var ju på BVC så då ingår ju väga och mäta. Men nu är det inte förrens han är 4mån som vi ska igen på kontroll. Och därefter kan vi ju börja med smakportioner om vi vill..shit vad fort det går!
Elias hade sista mätningen 9 feb sen har han inte haft.
Nästa är snart vet ej dag men hon skulle ringa min ulla när han skulle bli 4 månader då han skulle börja han med.
Jag har kommit fram till att jag inte kommer att köpa utan laga själv massa gottis till honom och sen göra äppel mos.
Sen banan mos och lite kivi osv och sen laga egen mat.
Det kommer bli så kul detta sen
-
Vad läskigt ajg skulle ha pissat på mig om jag var själv hahamamma smurfen skrev 2011-03-08 18:50:01 följande:Först vill jag påpeka att jag INTE är tokig,
å nu ska jag berätta varför jag inleder med det....
Jo....
I vardagsrummet har jag ett fotomontage med mig, barnen, sambon, min farmor, farfar och min pappa...
olika kort, tagna vid olika tidpunkter i mitt liv.
Till saken hör att farmor, farfar och även min pappa har gått bort.
Ellie tittar väldigt mycket på den "tavlan" som hänger iaf 2 meter från soffan, hon ler och vrider man henne åt andra hållet, så vrider hon huvudet dit, som om hon är helt fachinerad av den....
Först trodde jag inte riktigt att det var tavlan hon gilla så mycket utan fönstret jämte, så jag gick dit, med Ellie över axeln, ställde mig så hon skulle kunna titta ut genom fönstret, men känner att hon vrider huvudet, mot tavlan....
Så jag tar henne i famnen istället, så hon ligger på rygg och mycket riktigt, det är tavlan med bilderna hon gillar
Hon ler sådär gott med hela ansiktet å "joddlar", då tar jag ner den, tänker att hon ska få se bättre på korten, först verkar hon glad, sedan ger hon upp ett illvrål...och är otröstligt ledsen, tills jag får upp den på väggen igen, då tystnar hon.....nästan så hon...tja jag vet inte, men det kändes precis som om hon "pratade" med korten???
VET hur urbota DUMT de låter, men känslan finns där ändå...
När jag satte mig i soffan igen, när hon lugnat sig, så var det samma visa igen, hon STIRRAR på bilderna, "joddlar" å ler
.....
*S* vet hur det låter, men jag "tror" på något efter detta, har vart med om "konstiga" saker förr, men detta fick mig att "resa ragg"
( ville nog bara berätta av mig, så jag kan lugna mig lite.....nu ska här kvällsfikas)
-
I danmark har vi regn
haha nu försvinner det lilla lilla snön bort haha YESS
Men hmm ja jag kommer ju gå till läkaren = blöt mamma när jag kommer fram och hem haha men men
-
Nu är vaccinen klar och elias fått på båda benen och ja arg och lessen blev han mammas hjärta.
Men nu är det äntligen över.
Få se om febern kommer nu (hoppas inte)
Nikka:
Hahaha gullungen då
-
Elias fick feber i natt andades snabbt men nu mår han bra igen och han sig själv.
Men fick sova iaf fick vakna 1 gång natt bara.
La honom i säng kl 19 tiden och han vaknade igen kl 3 sen ville han ha mat och sov till 07.30
-
Då vet du hur stor jag haft i min magemamma smurfen skrev 2011-03-10 12:46:33 följande:Hej på er=)
Har precis kommit hem från Bvc hade en info träff ang sprutorna hon ska få nästa vecka,
vi vägde å mätte snuttan med,
hon är nu hela 6kg "tung" och 62 cm lång
Så ca 12 cm längre har hon blivit sedan födseln, och ca 1,5 kg tyngre.
Sambon var som vanligt med, så vi passade på att luncha ihop oxå*ler*
ÅÅh jag vill oxå mäta och väga min plutti men jag kommer trorligtviss göra det när han ska börja äta mat 4 mån -
oj ja här tänker jag likom för eles är upp ca 1 tim inte mer om han är uppe längre tid blir han jobbig att lägga i sin säng för då e han över trött.mamma smurfen skrev 2011-03-10 13:49:03 följande:Kan inte fatta att man kan ha en så stor bebbe INNE i magen,
hon börjar ju bli riktigt tung, nästan så man får ont i armen när man bär länge menar jag.
Ska bli sååå spännande om en månad att se hur hon gillar "riktig" mat, längtar verkligen efter det
Just nu sover hon som en stock...hon hade ett rejält vakenpass förut, mellan 8.30 och 12, så länge hr hon inte vart vaken i ett sträck förut, ska bli intresant att se hur länge hon sover nu snuttan
Ligger och drömmer sött
vad gulligt
elias skulle ha sovit innan henne hahaha du har en pigg tjej
jag llängtar masor oxå ååh tänk se deras blick när något annat kommer än bara flaska haha