Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Bilder jag tog på hans 3 månads dag bilder finns inne på min blogg http://mamma84.bloggagratis.se/

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
  • 3 barns mamma84
    Jenni78 skrev 2011-03-13 20:48:55 följande:
    Åh... hur nattar ni era små? Idag slutade det med gå runt och nynna. Hon har inte skrikit och gråtit förut så det känns jobbigt. Och jag vill inte vänja henne vid att alltid bli omkringburen heller... 
    Kanske en övertrött flicka ?
    E han sover hela tiden ör max uppe 1 tim sen somnar han igen.
    Har ALDRIG hållt om honom i famnen när jag ska göra något gör inte misstaget jag gjorde med 2:a SHIT fick inte änns skita i lugn o ro haha
    Men ibland måste man om E är jätte övertrött som idag han drack 3 st flaskor 2 på 120ml och 1 på 200ml trodde jag skulle bli galen
     och han var sååååååå trött men när båda två av äldre klassen skulle burja låta och skrika och bråka hjälpte INGENTING la E i sängen men nopp skrek och skrek och jag höl i honom och tröstade honom och daddade och badade och gav honom mat och byte blöja SHIT jag vill försvinna.
    Men sen la jag honom i vagnen overallen på tog ut vagnen och VIPPS somnade han och sov 5 timmar hahaha

När jag nattar E varje kväll ge jag honom mat byter bölja på pyjamas och ger honom en puss säger natti natti lägger honom i sin vagga och snutta vid nappen och fil och tecke på och går ut och stänger och släker lampan och dörren.
    Sen sover han
    Inga gulli gull här inte

Sen har jag inte E brevid mig jag vill inte göra misstaget som jag gjorde med dom första när jag fick dottern sov hon alltid brevid oss ända fram tills hon var 1 år gammal
    Sonen sover FORTFARANDE mellan oss !!! går inte ta bort honom varje natt kommer han.
    Så jag vägrar att ha E brevid mig då jag inte vill låta honom bli ''van'' vid det.
    Sen när jag har honom hos mig när vi ska ''mysa'' så kan han inte sova utan han sover gott och snabbt i sin vagga
  • 3 barns mamma84
    Jenni78 skrev 2011-03-13 20:56:31 följande:
    och nu vaknade hon igen... åååååååååååååååååå
    Ge en flaska eller tutte sätt på blöja + pyjamas och gör sängen varm innan.
    När du gjort allt lägg henne i sin säng utan något var helt tyst säg ingenting och gå där ifrån.
    Om hon har napp och nappen rammlar ta en filt och gör så att den ligger sådär att nappen inte kan ramla bort från munnen.
  • 3 barns mamma84
    ÄlskarNova skrev 2011-03-13 19:54:13 följande:
    Idag var vi på barnens kusins dop (se bloggen nedan) och Arvid tykändes för första gången! Vid flera tillfällen mot vissa okända men även de han träffar då och då började han stortjuta åt! stackars honom..och de som blev gråtna åt..Obestämd Är ju inte kul för någon när det blir så.. hade för mig att det började senare med detta..men, men..

Imorgon börjar vi på babysim! Drömmer  Ska bli såå kul! Hoppas han gillar det! 
    Vilka fina bilder gumman
    Och stora söta flickan Nova och tjockisen hihihi han är så knubbig och go pojk

Amadeus hade så när han var bebis och mindre så fort någon skulle röra honom eller hålla om honom skreck han av panik.
    Den ända som kunde hålla om honom var bara JAG ..
    Amadeus var redan nyfödd detta kom tyvärr och höl i sig till 1½år
  • 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2011-03-13 21:05:43 följande:
    Tycker inte man kan säga riktigt att man gör misstag att ha dem mycket i famnen ele i sin säng för alla barn ha olika behov av närhet. Alla mina tre barn har varit olika med det, så det är inte så lätt att säga att du ska göra si ele så för alla barn är olika.
    Har inte sagt att hon gör fel eller att hon inte ska göra jag pratade om mig själv
    Alla mina har också varit olika
    Men jag har det mkt bättre med Elias då jag har lärt mig.
    Det betyder inte att han får mindre kärlek eller mystider nej nej nej jag är med honom hela tiden men undviker vissa saker bara
  • 3 barns mamma84
    Jenni78 skrev 2011-03-13 20:56:31 följande:
    och nu vaknade hon igen... åååååååååååååååååå
    Hur går det med nattningen ?
  • 3 barns mamma84
    Jenni78 skrev 2011-03-13 21:15:18 följande:
    Nej, det är klart hon behöver närhet. Men tidigare har det bara varit lägga i sängen. Kan ju hoppas det är en period hon är i och jo hon var övertrött idag. Vill gärna vara med och titta jämt. Har inga större problem att somna dagtid. Nu när hon vaknade sög hon frenetiskt på händerna. Funderar på om tänder är på g...
    Kan va så ..
    Och kanske bara övertrött ..
    Hoppas det lugnar ner sig så hon somnar gott brevid sin mamma

Övertrötta barn är det värsta jag vet haha men när dom väl sover sover dom ljupt
  • 3 barns mamma84
    Jenni78 skrev 2011-03-13 21:22:11 följande:
    Ja, tack för tips och stöd. Nu sover hon på mig... Sover alltid bra på nätterna. Byter blöja, ammar o somnar om. Hjärtat... Och nu kom mannen hem. Han har köpt en gammal volvo haha
    Så sött gummanHjärta
    Haha rolig man du har Gladnu har ni plats med mer barn
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2011-03-14 08:12:15 följande:
    Jag tycker inte riktigt om att 2barnsmamman skriver "gör inte misstaget att...". Elliot behöver massor av närhet, nu lite mindre än i början, och det ska han ju såklart få. Man kan inte skämma bort såhär små barn med närhet. Och vill han då ha massvis så ska han få det.
    Det är väl bra för dig att Elias är nöjd utan att vara hos dig men alla bebisar är ju olika. Såna råd kan du inte ge som "allmänna" eftersom dom funkar ju just på din bebis.

Ang nattningen så kör vi inget speciellt just nu. Han får pyjamas och en flaska innan vi lägger oss. Sen lägger vi honom antingen i spjälsängen eller mellan oss och han somnar själv. :)
    Vet inte hur du uppfattar det jag skriver man jag skrev bara att jag gör inte om detta med att jag ska bära och hålla på hela tiden som jag gjorde innan.
    Ebba ja där tex lärde jag mig att vara tyst tyst tyst vågade inte änns gå för att ta vatten för att hon skulle vakna till likom.
    Vågade inte änns städa för att hon skulle vakna till.
    Där har du ett exempel tex sen Amadeus där höl jag i honom hela tiden det var gulli gull hela tiden och jag kunde inte änns lägga honom själv på babysittern-golvet-sängen-soffan för att han skulle skrika och gråta och ville vara uppe hos mig jag fick inte änns skita i lugn och ro jag fick inte sätta på mig jackan när vi skulle ut han skulle vara uppe HELA TIDEN förstår du mig nu ??
    Jag säger bara jag har MYCKET lättare nu jag kan göra allt för att jag inte gjorde samma mistag.
    SJÄVKLART ligger jag med honom och gosar och myser och bara njuter av honom.
    Ger honom så mkt kärlek precis lika mky som ni gör med era.
    Men jag kan städa damuga tvätta golv llaga mat tvätta kläder ta hand om honom ebba och amadeus och mannen och djuren jag kan vara mig själv och inte känna mig FAST och inte våga göra något.
  • 3 barns mamma84

moma:
    Alla har rätt till sin mening på denna jord.
    Jag är precis lika bra mamma precis som du och ni alla andra ger lika mkt kärlek och kanske ännu mer likom.
    Jag är inte dålig jag vet bara vad jag har lärt mig efter tre barn i livet.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)