Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Jessika82 skrev 2010-07-25 21:38:26 följande:
    Jag känner mig lungn och säker med min bm. och att det kommer att lösa sig.

Jag tror min son tryckte under förlossningen så jag kunde inte hantera smärtan.... det visade sig efter förlossningen. då han hade en blödning i hinnorna mellan skallbenet och hjärnan
    fick ingen hjälp med lustgas eller liknande så jag vet inte hur jag skulle reagera vid en normal förlossning om jag skulle få panik eller vad jag skulle ta mig till.

när jag fick kjejsarsnitt var jag öppen 8cm....
    Oj oj oj....låter inget vidare..men som sagt skönt att du känner ett lugn nu...
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Jessika82 skrev 2010-07-28 22:41:19 följande:
    Hej på er. var på vårdcentralen igår och de konstaterade en vanlig förkylning..... sagt och gjort så åkte jag hem och på kvällen fick jag olidligt ont i öronen så jag inte kunde sova.... så jag satt uppe till ca01.30 innan det släppt i ena örat så jag kunde sova nogon timme på soffan innan jag vaknade igen.. sov knappt 4timmar i går natt. vaknade när sambon och sonen kom upp. då visade det sig att det kom blod ur örat.. ringde vårdcentralen och fick en tid. det visade sig att jag har spräckt båda trummhinnorna.....
    Gud vikken osis, ni har!!!
  • Trollungarnasmamma

Hej hej, märks att man har börjat jobba!! ingen tid över....

Idag kl 16 började mina sammandragningar...lite tidigt eftersom de brukar komma senare på kvällen när barnen lagt sej...men idag gjorde de ondare & ondare...satte sej i svanken & nedre delen av magen...kändes nästan som värkar :s ringde in & de sa att jag skulle vila lite & se sen...jag la mej halv sju & det har fortf inte avstannat, men är bättre...ska jag testa & gå & lägga mej ele ska jag ringa igen??  är juh bara i vecka 22....

Trevlig semester ni som har det

• Trollungarnasmamma
    ondar skrev 2010-07-29 06:02:21 följande:
    Ringde du? Hur har det gått? Hoppas det är bra nu igen iaf{#emotions_dlg.flower}
     Ne, jag testade med att gå & lägga mej & försöka sova & det kunde jag...idag känner jag inget av det, skönt..blev nästan orolig ett tag Obestämd
  • Trollungarnasmamma

Förresten ang kläder så får jag köpa lite nytt då & då, har typ alltid varit stl 32,34, kan säga att så är det inte längre så inget passar här hemma...lite linnen & tunikor men byxor kan jag glömma...tom trosor har jag fått köpa...
    Jag säger som någon annan skrev att ska jag trivas med min förändrade kropp vill jag känna mej snygg med nya kläder

Ska jobba ikväll, 16-21....inte nått motiverad till det....mysväder juh!!!!!

kram på er

• Trollungarnasmamma
    MFJG skrev 2010-07-29 18:59:23 följande:
    NhjärtaD - Jag hade det exakt likadant igår. Var oerhört nära på att åka in. Men gick också och la mig och idag har det varit lite bättre. Hur mår du nu? 

idag har jag inte kännt av nånting....det kan vara vanligt men samtidigt ska man vara aktsam så inte tappen rubbas av det....
    Man blir så orolig när det är så här tidigt....
    ludicrous skrev 2010-07-29 20:22:23 följande:

Tjoho :) Lämnade in odling idag på MVC, nu när jag fick prata med en ordentlig människa så rådde dom mig även till att ringa gyn och få en läkartid :( Vill inte bli sjukskriven så jag skjuter på det, har ju trots allt inte haft så mycket sammandragningar senaste dagarna..  ;)  Och bebis sparkar på som sjutton där inne nu =)

Har även gjort en deal med sambon, har säger 2000 på en vagn ( "1000 var" även om vi har gemensam ekonomi) MEN sparar jag för mig själv så får jag lägga mer pengar, så jag börjar lägga undan för det ;D så nu har vi iaf 4000 o köpa för :P  Sen kommer ju skattepengar och ännu mera sommarjobbspengar (skönt det skulle vara att va ekonomiskt oberoende.. eller iaf utan problem kunna lägga undan 5000/mån..) så har jag tur kanske det faktiskt kan bli en Emmaljunga för 8000  ;)

Han tycker det e konstigt om jag kan lägga undan själv, men om jag väljer att göra det istället för att göra som han o köpa kläder o kepsar för massa pengar är ju det faktiskt mitt val ;)

skönt men var rädd om dej....

hahaha låter juh som en rättvis deal!!
    Karttikeya skrev 2010-07-29 21:03:26 följande:
    Varit och sett Trollkarlens lärling. Den var ganska bra. Lite klyschig men rätt så skojjig!

IMORGON ÄR DET RUL!!!!!!!!!!!!!! Som jag längtat :D Och 8.15, så behöver inte vänta hela dagen :D hihi
    åhhh vad mys, vill med igen
  • Trollungarnasmamma

Härligt med alla växande magar, sparkande bebisar, klagande gravida & lyckliga kvinnor

Jag får tyvärr bara mer & mer krämpor....både det ena & det andra....samtidigt är jag glad som har ett pyre i magen får stå ut inte mycket att göra åt saken...
    Men jag önskar min sexlust kunde komma tillbaka så min stackars karl inte blir galen på mej snart!!

Är ledig nu i 3 dagar, men är fullbokad alla! Galet galet

• Trollungarnasmamma
    Stefanie skrev 2010-07-30 23:22:34 följande:
    Jag är orolig över att det kan bli jag. Har haft tidiga sammandragningar och åkte efter mycket om och men in till akuten igår. Blev inlagd för observation och kom hem i eftermiddags. 
    Jag har haft en urinvägsinfektion och ätit medicin. Nu har de tagit en massa prover som vi får svar på nästa vecka men jag har blivit ordinerad sängläge och är sjukskriven i två veckor. Förmodligen förlängs sjukskrivningen...

Jag var livrädd igår. Trodde att de skulle titta på mig och säga "Nej, men det här är ju ingenting! Helt normalt! Ni har slösat bort er tid som suttit här och köat i onödan" men så blev det ju inte...
    Nu är det bara att ligga här hemma och hoppas på att livmodertappen håller sig stängd och att bebisen fortsätter att m bra trots alla kraftiga sammandragningar som inte slutar hur mycket jag än vilar....

Ojojoj....
    Jag hade extrema sammandragningar som började göra ont i onsdags, men med mycket om & men så slutade de efter sogg liggande i några timmar....blev lite rädd där oxå....

håller tummarna!!
    MajMamman08 skrev 2010-07-30 23:23:32 följande:
    Ja,jag trodde foglossning mer satt därfram,typ i jumskarna...aldrig haft så här så vet inte så mycket om de va de kan vara.
    Men de låter ju som foglossning som ni säger. Min SAmbo får massera mig i korsryggen o de såå skönt Så hoppas man kan få låna en tens apparat i så fall,vore ju toppen!!
    Kanske e olika från landsting till landsting hur snälla de e?
    Det är nog olika & olika vem man ha & göra med!!
    Jag har redan förberett min sambo att det blir massage i svanken mycket under förlossningen....
    Jessika82 skrev 2010-07-31 13:52:33 följande:
    Hej på er. Jag kan höra lite mer nu... Tack och lov för det... Jag har märkt att jag har börjat boa... Bygde ett skoställ igår kollade nya gardiner idag... Är det någon som ska gipsa av sin mage?
    Min sambo nämnde det för ett tag sen att han ville de...
    benel skrev 2010-07-31 16:55:33 följande:
    Hejsan, jag hoppar in här på tråden, eller jag och min sambo delar på denna.  Har Tidigare varit med i tråden bf i november, men har blivit flyttad till december så tänkte kika in här =) är i vecka 21 +0 (enl bm), Känner en massa sparkar dagligen, riktiga buffar, även min sambo har fått känna den lille sparkas
    Välkommen & Grattis!!
  • Trollungarnasmamma
    Jaya skrev 2010-08-01 17:05:01 följande:
    Imon är jag i vecka 20+0 !Skrattande
    Ska ´till BM då.
    Får man lyssna på hjärtljuden när man börjar besöka BM efter RUL?
    Ja det tror jag nog, här börjas det innan...
    Mrs TH skrev 2010-08-01 22:05:17 följande:
    Usch jag hoppas att alla ni somhar mkt och kraftiga sammandragningar mår bra och att " det" lättar,

Själv har jag bara foglossning, men det är inte så jävla bara, gråter mig till sömns, kan kanppt gå och min man har visat sig vara alldeles osedvanligt ointelligent på sista tiden, kanske för att ajg är på så otroigt dåligt humör eftersom jag har ont hela tiden. Han gör mig förbannad hela tiden, varje andetag retar upp mig, eller nästan iaf.

Men han gör ju så dumma saker, byter plats på våra tröjhyllor och ger mig den nere vid golvet. Hur tänkte du nu? Jag som knappt kan knyta skorna, ska jag krypa på golvet för att få tag på kläder?
    Han påbörjar saker som han inte avslutar, och så måste jag som är lite lätt pedantisk göra klart åt honom( klarar inte av att de ex badrummsskåpet utan dörrar i mer än 1 dag ex) och då gör det ännu ondare. Det här är första lediga dagen vi har ihop på 6 veckor, då planerar han en massa med en kompis, och så åker han bort på internutbildning i 5 dagar, from imorgon, så då får jag inte heller träffa honom, så då blir jag grinig för att han inte vill vara med mig. And the list goes on.... Inga viktiga elelr stora saker, men när man har ont, hela jävla tiden, och man vet att det är 8dagar tills nästa lediga dag, då blir man lite grinig över att han inte vill vara med mig och ta hand om mig. Barnsligt, jag vet, men så är det iaf just nu.
    Och så ringde min bästa vän och frågade om ajg ville ha ehnnes barn dvs min guddotter imorgon, och det vill jag ju så klart, egentligen, men jag är så trött och slut och har ont att det tar emot att gå upp kl 7 och bubba bebis i timmar, när jag måste åka och jobba eftermiddag. Jag är fast i ett ekorrhjul, jobbajobbajobba.

Men det blir väl bättre och idag kände jag bebisen sparka, fast det var mer som kittlingar Det är ju värt allt slit, men ibland glömmer folk bort att jag jobbar mer( vilket jag gör) än vad de gör, att jag faktiskt är gravid med foglossning, karpaltunnelsyndrom och höga järnvärden som gör mig trött, och att jag inte har haft ens en dag semester. Jag gnäller inte utan jag biter ihop, men ibland( som idag) då svämmar det över och jag blir väldigt liten och svag och ämlig.

Oj vilket egoinläggSkäms Men jag är väl ego idag!
    Kram på er
    OOOja, du är inte ensam...i slutet av våra två veckor tillsammans kunde jag bli tokig Kändes ibland som jag hade semester med 3 barn själv

Man får vara ego!!!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)