Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Heeej alla!!

Jag har läst det senaste så jag har hängt med, men har jobbat mycket denna veckan!!  Men nu har jag nog semester i 2 veckor Åker till Öland på måndag!!

Ja vad har ni skrivit om, saker ni måste köpa osv, vi har det mesta oxå...
    Men vi kunde inte låta bli att köpa ny säng på IKEAS REA juh Lite kläder köper vi, babysitter & gym....ja lite små krafs så...det gör vi lite efter som.
    Visst går tiden fort Förvånad

Ang namnen är Jamie fint & Milton & Milio med.
    Men när det gäller engelska ele amerikanska namn är jag rädd att de ska uttalas fel. Jag tycker Abby är fint men det kommer juh säkert uttalas konstigt...

Ska bli spännande här hemma när vi ska börja prata om namn

Ikväll ska jag skämma bort min man lite, med god mat, efterrätt & film....vi är själva.vi orkar nog inte göra nått annat idag....

Denna grav har jag nog fått alla krämpor man kan ha   känns konstigt när man jämför med de andra två när jag mått toppen....
    Sväller som tusan av kortisonet jag äter...men håller juh på & trappa ner så hoppas lite försvinner sen....någon som vet om det går tillbaka?

ja så e det me att...

Snart kommer sambon, ska slappa lite i soffan innan

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Stoce skrev 2010-07-09 18:43:45 följande:
    Vi umgicks med svägerskan med familj i helgen. Deras yngsta dotter är 2½ månad, och när jag höll i henne letade hon mat hos mig, men jag sa att "nej nej, de är tomma ännu". Min sambo fnittrade lite och sa "säg inte det, vänta du bara..." Jag tänkte inte så mycket mer på det, men drygt ett dygn så hade jag blöta fläckar på nattlinnet så jag fick byta! Nu om man klämmer kring bröstvårtan så kommer det ut vätska. Det känns som det är vääldigt tidigt?? Sambon bara ler och säger "vad var det jag sa?!" Haha
    ne för endel kommer det tidigt & jag får med ut vätska när jag klämmer, har jag fått även innan jag blev gravid Tungan ute igen....
  • Trollungarnasmamma
    linn78 skrev 2010-07-09 21:02:57 följande:
    NhjärtaD: Din presbild är jättefin men jag måste berätta att varje gång jag ser den så hajar jag till och får kolla en extra gång för i mitt huvud så får jag det till en flicka som står och suger på ett jättebröstSkrattande Inget illa menat, du får mej att smila varje gång du skrivit något, hihi
    HAhahahaha vikken fantasi
    Kul att glädja någon
    Emynem skrev 2010-07-09 21:52:24 följande:
    Var på ultraljud idag, inte RUL utan det var bara för att kolla så att allt var bra med den lille pga att jag haft så mkt blödningar.
    Den lille låg och sov där inne och allt såg normalt ut. Det gick inte kolla könet idag eftersom h*n ville ligga ihop med benen OCH ligga med ryggen mot oss. Haha...

Får se om den är villigare att visa upp sig den 20.e när vi ska på RUL, hoppas hoppas!!!

Ikväll har jag fått flera buffar i magen så det är mysigt :)
    Skönt iaf
    Stoce skrev 2010-07-10 11:36:04 följande:
    2-barnsmamma - det lät inte alls bra. Hoppas hon kommer tillbaka välbehållen.

Imorse när jag vaknade så pekade hela magen (nedanför naveln) åt höger. Den var stenhård där, och väldigt öm vid beröring, ungefär i storlek som en halv apelsin stod ut! Det måste ju ha varit bebis som var där, men ska det verkligen vara alldeles ömt när man rör? Blir lite orolig... Igår kväll ställde jag mig upp och sträckte upp ena armen snabbt för att slå en mygga, då högg det till som tusan vid höger höftben på framsidan av benet (tarmbenskammen). Är det där livmoderns ligament sitter fast, eller var det något annat? Funderade på magmusklerna som ju fäster där... Alltid ska det bli något man oroar sig för... Hoppas någon kan svara...
    Ja du gumman, du kommer oroa dej fram tills du dör nu

Man kan känna lite ömma punkter hit & dit, då & då....tyvärr....har inget bra svar...
  • Trollungarnasmamma
    Stoce skrev 2010-07-10 12:00:11 följande:
    Det verkar vara flera av oss som har liknande känningar. Det är så svårt när det är första gången, man vet inte alls vad som är normalt att känna, och var som inte är det. Tack för lugnande svar
    Jag kan känna saker som jag aldrig kännt med första ele andra så det kan vara lika svårt då
    Momalicious skrev 2010-07-10 18:52:48 följande:
    Spännande! Kul att allt var bra. Längtar SÅ tills det är vår tur. Jag är så förvirrad, önskar jag hade någon intuition om vad det kan vara för kön, men jag är helt lost. Men jag tänker att precis när jag plussat och de första veckorna framåt var jag säker på pojke så det kanske är det. Mig spelar det ingen roll, ska bara bli spännande att få veta! Vi får dock vänta tills minst v 22 om vi inte lyckas få en fantastisk bm som säger könet på RUL men det tror jag knappast :(
    Jag har inte haft någon känsla heller egentligen, trodde först flicka men efter UL så tror jag pojk En känsla jag fick när jag såg den
  • Trollungarnasmamma
    TattooedPrincess skrev 2010-07-10 22:07:48 följande:
    hej ttänkte ansluta mig till denna tråd. har två barn sen tidigaere å väntar trean 12 december
    Hej hej
    Ninnie81 skrev 2010-07-10 23:13:59 följande:
    ha ha...ja mena att vi INTE tog reda på könet...skriver lite för fort bara.Välkommen till tråden. har bf den 15 dec. och detta är oxå vårt 3:e barn. har 2 pojkar se tidigare. hoppas du fått må bra.
    Hihihi ja jag fick läsa några gånger & trodde de var jag som var trög
  • Trollungarnasmamma

Nu har jag & sambon städat lägenheten, skönt att ha det gjort innan barnen kommer hem & innan vi ska åka till Öland...men vi är helt slut, ligger i soffan...väntar på att min bror ska komma med bilen, så vi kan åka & bada!!!!!

Har inte så svårt att sova, men att somna in kan vara lite jobbigt i denna värmen!!!

bebis buffar på bra i magen nu känner varje gång om det känns utanpå så pappa med ska få känna, men det är precis att man ine gör de, då & då har jag kännt lite...

Nehe nu är jag hungrig känner jag så det blir nog lite lunch nu finns lite goda rester efter helgen!!

kram på er så länge

• Trollungarnasmamma

Jisses vad varmt det är....kommer inte kunna somna!! Svettas konstant!!

Ikväll fick jag några sd som gjorde ont i nedre delen av magen... inget bra va???

Imorgon åker vi till Öland i några dagar!!!! Semester e det nu för sambon & mej!!! i 2 veckor!!

Mina troll kom hem idag ist för imorgon...såååå skönt!!!

nehe nu ska jag försöka sova iaf!!

natti natti

• Trollungarnasmamma

Vink vink till alla!!!Solig

Har juh semester nu så då försvinner tiden speciellt när det är bra väder!!

Vi har varit på Öland en sväng, kanon var det där!!! Nu är vi hemma & bara är...ska strax köra igång ett bullbak Tungan ute

På tisdag åker vi till vimmerby, Astrid Lindgrens värld

Jag har varit lite orolig för bebis, tyckte inte jag kände rörelser tillräckligt, men nu är det fullt ös & känner utan på med!! Har börjat få rätt mycket sammandragningar med, inga som gör ont, men obehagliga....

Så nu till er, orkar inte läsa bakåt, så är det nått ni tycker jag ska veta ele ska svara på så TELL ME 
    Såg att ÄLSKARNOVA väntar pojke nån mer som kollat, ele gjort UL??

nehe nu kommer snart mys regnet igen & åskan

kram på er!!!

• Trollungarnasmamma

Hellu alla....

NU äntligen känner jag bebis hur mycket som helst Sambon kände igår med för första gången!! Nu slappnar man av endel!!!

Ska ta kort idag med, 19+5, halva tiden...helt sjukt!!

Ang vagn ska vi köpa en beg syskonvagn, Babytravel, när de andra trollen inte är hemma har jag en Emmaljunga duo från 06 efter de tidigare, men rätt fräsch fortf så den får duga, tänker inte köpa två vagnar

Fattar nu hur jag sväller nu när jag äter kortison, har juh ätit det nästan hela grav, & så som jag väger nu har jag aldrig vägt innan!!!! Mest ansiktet som jag sväller....magen är rätt stor med + brösten, rumpan & ja allt runt omkring...

Sammandragningar har jag varje dag nu, mest på kvällar....

Fyyy vad jag älskar att vara ledig med min sambo Så här vill jag alltid ha det!!

Kommer må as kasst när jag börjar jobba snart känner mej rätt tung & ovig med så får se vad som händer....

Men är juh i den sitsen att jag inte har någon inkomst om jag inte tar de timmar jag får!!

Pluggar juh men får inget csn för jag gör för lite poäng....hmmm, sånt man går & funderar på, men samtidigt får man väl köra på & se vad som händer....

Intyget får jag ibörjan av aug, men inget jag har nytta av nu juh

• Trollungarnasmamma
    ensammamma skrev 2010-07-18 23:11:31 följande:
    Jag orkar inte få skit i från bebisens pappa längre. Jag vet inte vart jag ska vända mig längre. Jag blev lämnad denna grviditet med å kommer stå helt själv med 2 barn.
    Men du får väl inte skit av honom här?
    Kan juh vara bra med stöd från oss!! Jag vet, har oxå varit själv under grav & en stund efter, men jag hade tur att jag fick min sambo när sonen var 2 veckor!!
    Håller tummarna för dej!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)