Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-07-23 17:32:49 följande:
    Jag måste berätta det här, för jag tycker det låter som en saga.

Min mamma var tillsammans med en holländare när hon var ung, för ca 30 år sedan. Det var en stor kärlek och hon gjorde slut för att den var så stor så hon kunde inte hantera det.
    De hade ingen kontakt alls och hon pratade med mig för några veckor sedan om att hon ville veta vad han gjort i sitt liv.
    Dagen efter när hon vaknade hade hon fått ett milslångt mejl av denna man där han skrev mängder med underbara saker och de har mejlat ända sedan dess.
    Igår ringde jag mamma och ville prata om nåt helt annat och hon nämner att imorgon kommer denna man hem till henne! Han kör upp från Holland idag och kommer fram sent ikväll/natt.

Jag tycker det är så jäkla fräckt att kärlek fungerar såhär. Att man liksom kan lämna ett förhållande och sedan på nåt sätt fortsätta där det slutade 30 år senare. Det är ju bara sånt man läser om, men det måste ju hända någon också.

Båda har ju haft annat emellan, båda har fått barn och varit gifta osv. 
    Förstår ni att jag sitter på nålar när jag vet hur min mamma går runt hemma och väntar på att han ska komma och hon är nervös som en 20-åring. Dessutom ska han stanna till på måndag någon gång, så jag HOPPAS att jag får updates under helgen, jag är ju jättepirrig jag med.
    Mamma har aldrig haft någon sen jag föddes (förutom pappa) så jag vill ju såklart att detta ska funka för hennes skull, att det ska bli samma stora kärlek som det var då.

Visst är det här en helt sjuk historia? Trodde inte sånt hände annat än på film  
    Kärlek Hjärta
    Sambon & jag har med en saga
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2010-07-23 22:51:45 följande:
    Update på sagan om mamma och hennes holländare: han kommer vid midnatt ca. 
    Hon är nervös som fan, jag är nervös som fan, min sambo är nervös som fan. HAHA. Vet inte hur jag ska kunna somna ikväll!  
    Hahaha vi är med nervösa som fan

Sagan kommer, men inte idag
  • Trollungarnasmamma
    Lillkillen skrev 2010-07-24 00:36:27 följande:
    Moma: Fick gåshud o blev tårögd av din mammas berättelse.

2 barn: Grattis till Lillebror!!!

Nhjärta: Nyfiken på er saga!

Fråga: Har någon av er "vågat" ligga på spikmatta nu när ni är gravid?

Fråga: Har någon av er 3 år mellan era barn, isf, hade ni syskonvagn?

Skulle måla tårna ikväll, hmmm REDAN svårt att komma ner å nå dem....likaså när jag skulle raka mig i duschen, ni vet vart....så här var det verkligen inte förra gången....4 more month to go.... 
    Nova var 2 år & 2 månader när Elliot kom. Jag hade en syskonvagn & det behövdes ibland men oftast inte för hon ville mest gå. Men ändå skönt att ha en när det behövdes. Hon kan även nu ibland vilja åka vagn. Men jag har inte kvar den för deras pappa fick den.
    Nu kommer det bli 1 år och 10 månader mellan Elliot & bebis & vi har bestämt att köpa en syskonvagn, beg för han älskar att åka vagn & vi kommer gå endel till dagis osv, är ute & svänger endel.

Jag har inte kunnat raka mej nere ordentligt sedan några veckor tillbaka ele klippa tånaglarna, så jag vet....hel knas....
    Smurfen83 skrev 2010-07-24 10:07:13 följande:
    Sitter här å väntar på att Morron-kaffet ska bli klart och lyssnar på lillkillen som brummar me bilen inne på sitt rum =oD
    Sen blir de å åka iväg å fira svärfars 50-års dag hos gammelfarmor =oD

Asså ja tänkte på en sak!
    E de nån som vet hur man övertalar sin karl med namn... Ja vill ju verkligen att Bebis ska heta Smilla om de e en tjej men ja har ingen bra taktik.. =) Finns de nån där ute som har bra tipps? Snälla Tell Me =)

Kom på ett killnamn igår.. Jerry
    De e ju inte så vanligt så tycker ja att de e fint..

Igår va ja hos farbror Doktorn å han sjukskrev mig 50% i 2 månader för ja har så mycket problem med ryggen..
    han ville göra så ända fram till december... men han sa att de va för lång tid...
    Han trodde inte alls att ja hade foglossning utan detta är ett bestående problem som ja har i svanken å min rygg är tydligen "över-rörlig".. så förklarade han de iallafall...

Ne nu skriker kaffebryggaren att kaffet e klart =)
    Så nu kilar ja ut å tar mig en kopp ;;)

Puss på er å ha en otroligt underbar dag alla tjejjer =)
     Ne jag har ingen bra taktik, men han har fastnat för ett tjejnamn som jag kan tänka mej & jag har ett killnamn som han kan tänka sej så jag tror man måste försöka kompromissa

Jag ska kila ta mej en kopp te i detta regnrusket & bara va Så härligt!!
    Ha en trevlig dag du med!!!
    Småstadsbönan skrev 2010-07-24 11:25:12 följande:
    Vagn när barnet är tre kan jag säga är en fråga som jag hade förra gången och vi valde bort det men skulle behövt det. Det beror helt på hur erat liv ser ut är ni mycket ute, har ni hund o.s.v. Gillar ert barn att åka vagn? vi köpte en dubbel vagn nu inför att den lilla skall komma men använder den redan till storasystrer som är 4 år och hon åker mer än gärna. tänk över hur mycket eran stora åker vagng skall ni ge er ut i flera timmar? osv
    Precis, är juh jätte olika hur behovet ser ut & hur barnet är, helt rätt tänkt
  • Trollungarnasmamma

Jag & sambon träffades för första gången för 7,5 år sedan på en fest.
    Vi fastnade för varann, men det blev inte mer än vänskap den gången. Väldigt bra dock. Pirrade alltid i magen när vi sågs.
    För 3,5 år sedan började vi träffas & umgicks lite mer intimt men det blev ändå aldrig nått seriöst, men känslorna fanns där hela tiden & vi har alltid varit vänner.

För 1,5 år sedan var det äntligen vår tur Hjärta Sonen var bara 2 veckor gammal, när vi började "dejta" & nu är vi en stor lycklig familj & vi har äntligen varandra & ska få vårt  första kärleksbarn!

Hihih ni kanske inte tycker detta är en saga, men vi tycker det är lite speciellt!!!

• Trollungarnasmamma
    MajMamman08 skrev 2010-07-24 12:05:25 följande:
    Har alla fått veta kön som velat de på RUL??

Ska till BM om 2 veckor,då hoppas jag verkligen att jag kommer få göra ett nytt för henne o då veta kön!!!
    Känner mig inte trygg att bebis verkligen mår bra då den vi hade bara haffsade igenom bebis,oh ja som e så orolig ändå över att något ska vara fel på den
    Vi kollade inte kön....

Tråkigt att du inte är nöjd med ditt UL....det ska man faktiskt få vara....
  • Trollungarnasmamma

Hej i regnet!! Tycker det är rätt skönt faktiskt, börjar jobba imorgon...Bläääää

Idag har varit en riktig seg söndag, bara varit på kalas & ätit & degat....
    men snart kommer trollälsklingarna hem & då blir det livat igen Det har fått nya gardiner med Fifi & Blixten på så de blir nog glada

IMon ska jag även ringa BM, måste ändra tid, ska juh dit snart Ska få journal & gå igenom UL.....tror inte man börjar mäta magen denna gången utan det är nästa....ska även fråga då om jag  kommer ihåg om jag kan få journalerna från de andra två så man kan jämföra lite

• Trollungarnasmamma
    Sandragumman skrev 2010-07-25 18:39:22 följande:

Ja på tal om det... journaler alltså...

Jag ville jämföra lite vikt uppgång nu och med förra men har kastat min för jag fick en pappers journal sist, men visst läggs det även in i datan..... har för mig det....

Är de någon som vet om de finns kvar eller hur länge sånt sparas???

Ja, håller med Myzan, fråga BM
    Jessika82 skrev 2010-07-25 18:46:09 följande:
    Hej på er...

Ska till bm i morgon och gå igenom min förra havandeskap och förlossning och börja planera för nästa förlossning.  är lite spännande
    Ja spännande Känns som det börjar närma sej.
    MajMamman08 skrev 2010-07-25 19:04:50 följande:
    Åh då har du haft lyx semester med fint väder=) Min semester börjar i morron=) dock bara 1 vecka,men e glad för de,hihi! Hoppas bara på lite finare väder nu... Regn är bra,men nu har de regnat tillräckligt,hihi
    Vill ju inte de ska vara höst riktigt,riktigt än!
    Ja det ska jag inte klaga på alls Ja jag hade bara 2 juh de räcker.
    Ja jo nu har det regnat tillräckligt håller med!

Ne mysigt med höst men inte för länge så den får inte komma ännu!!!!! Mer sommar!!!!! Jag jobbar inte så långa dagar dessa veckor så fint väder får det gärna vara!
  • Trollungarnasmamma
    Jessika82 skrev 2010-07-25 19:51:04 följande:
    Japp det gör det ... ska förhoppningsvis få kjejsarsnitt
    Okej, långt innan ele samma vecka? Pga?
  • Trollungarnasmamma
    Jessika82 skrev 2010-07-25 21:03:19 följande:
    Jag hade en ganska traumatisk förlossning förra gången i v34 som slutade i akutkjejsarsnitt.
    Jag vet inte när i så fall. men jag hade gbs förra graviditeten och kommer få kontroller ifrån v26 och då varannan vecka fram till jag ska ha.

Jag berättade för min förra bm om min misstanke om gbs och hon bara sa det behöver inte du oroa dig för och jag tror att jag aldrig blev testad för  det ... dagen innan förlossningen startade så var jag på kontroll och där konstaterades lite fostervatten och detta var en fredag och jag skulle tillbaka på måndagen. på lördagen började förlossningen. fick då göra ett urin prov och då tror jag dem fick veta att jag hade gbs... som jag fick veta på förlossningen....
    men vad dåligt....skönt att de har bättre koll nu & att du känner dej lugnare...ele?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)