• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Jerseygirl

Nu har jag fått tid för KUB ultraljud... 9juni! Läskigt. Men det är bättre att veta om nått är på tok inbillar jag mig. RUL är först 20juli så det är en bit dit. Vad lite kontroller det är med andra barnet... känner mig nästan lite bortglömd. Med första kändes det som om man bodde på MVC!

Vad många som har jobbiga komplikationer. Tycker synd om er!!! Inser hur lyckligt lottad jag är med bara lite illamående, inga kräkningar och uppsvälld mage. Känner mig fånigt gnällig när man tänker på det. Men det är en stor omställning att vara gravid även om allt går enligt plan. Det är lite märkligt att inte kunna styra över sin kropp, annars kan man ju bita ihop och kämpa på liksom men nu säger kroppen bara stopp, och då MÅSTE man vila, äta, gråta eller vad det nu råkar vara.

Efter KUB ska jag nog berätta på jobbet, min mage är enorm och jag har bara tre olika tröjor att byta mellan som hyggligt döljer den... Har man ett barn på snart två år tittar ju folk lite extra känns det som.

Hoppas ni kan komma ut och njuta lite i försommarsolen idag! Solig

• 3 barns mamma84

Vecka 13 idag

Hur har ni andra det ?

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Utomlands
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-02 16:40:13 följande:
    Vecka 13 idag

Hur har ni andra det ?
    KANON, GRATIS!
    Skönt va? Man pustar nästan ut lite, att man har klarat sej över 12 veckors nervositeten. :D Eller sa känner jag i alla fall. Annars i allmänhet mar vi bra, fast idag vaknade jag med världens illamaende nästan spydde, men det har gatt över nu, har nästan inte matt illa under dessa tre mander, om man jämfór med andra.

Snart dax för ultraljud för dej da???
  • 3 barns mamma84
    Utomlands skrev 2010-06-02 18:24:51 följande:
    KANON, GRATIS!
    Skönt va? Man pustar nästan ut lite, att man har klarat sej över 12 veckors nervositeten. :D Eller sa känner jag i alla fall. Annars i allmänhet mar vi bra, fast idag vaknade jag med världens illamaende nästan spydde, men det har gatt över nu, har nästan inte matt illa under dessa tre mander, om man jämfór med andra.

Snart dax för ultraljud för dej da???
    Eller hur man är lättad över att man fortfarande är gravid och har en bebis i magen men herregud när vi alla fick + och vi alla var små ängsliga över vad som kunde hända nu när allt äntligen gick fint med våra stickor.
    Att man gått omkring och bara kännt spännd i kroppen när flytningar kom att sit nu var det över eller något annat.
    Så det känns toppen att nu kommit in i vecka 13 och trimister 2 nu jvlar ska vi knäcka ut bebisar i dec och jul och nyår hehehe

Illamående hmm jag tror mitt försvan i vecka 12 där om kring hade liiiiite illamående men vet inte om det var verkligen illamående när jag vaknade till för det försvan direk när jag kom upp ur sängen.

Ja gumman hehe om 6 dagar har jag Rul längtar som in i alltså då är jag i vecka 12+6 vecka 14 skiljer bara 1 dag haha
  • MajMamman08

Yiippi!!! Idag skrev vi på papprerna, Så nu e huset vårt Så gött!! Hinner vi flytta in och renovera lite innan bebis kommer. PERFEKT!!!!

Ja nu gäller de bara att mini där inne sköter sig hela resans lopp! Och vinkar åt oss på måndag då vi ska göra NUPPen!

Sen börjar jag smått,smått få energin tillbax,underbart och mitt illamående börjar släppa greppet lite...ja nu känns allt just UNDERBART! (förutom huvuvvärken då=(,men koll på fredag igen om de inte blivit bättre)

• Utomlands

MajMamman08

Hur är det mede huvudet? Blir det nagot bättre?

Har tänkt pa dina krakningar efter att ta citodon... Är det brustabletter eller vanliga tabletter?

Jag fick tabletter som ska vara bra för magkatarr som är i Brustabletts form och det visade sej att jag blev JÄTTE dalig och jag tror att det är pga bruset, men jag fick inte ta de vanliga tabletterna de var sämre för den lille, antar att det är pga andra komponenter för att göra tabletten i sej.

Tänkte att det kanska kan hänga ihop, brus och brus menar jag.  För varken paracetamol eller Kodein ska kunna framkalla kräkningar, men dock illamaende. Men e man gravid kanske illamaende nar gränsen till att man kräks. Och är det sa, sa har ju doktorn rätt i sej, för tabletten framkallar ju inte kräkning bara illamaende... ... ...

Ja man kan ju tolka saker som man själv vill, bara tva tankar som flugit genom mitt huvud.

krya pa dej!!

• 3 barns mamma84
    MajMamman08 skrev 2010-06-02 18:49:21 följande:
    Yiippi!!! Idag skrev vi på papprerna, Så nu e huset vårt Så gött!! Hinner vi flytta in och renovera lite innan bebis kommer. PERFEKT!!!!

Ja nu gäller de bara att mini där inne sköter sig hela resans lopp! Och vinkar åt oss på måndag då vi ska göra NUPPen!

Sen börjar jag smått,smått få energin tillbax,underbart och mitt illamående börjar släppa greppet lite...ja nu känns allt just UNDERBART! (förutom huvuvvärken då=(,men koll på fredag igen om de inte blivit bättre)
    Stort grattis till ert nya hus och kontraktet
    nu jävlar blir det att renovera barnkammare oxå haha

Såklar våra små håller sig i magen min har iaf lovad mig gå över så få se om det stämmer vad h*n säger

NUPP jag kommer att tänka på dig 7 juni hehe då tänker du på mig hehe min dotter blir 5år då
  • Utomlands

Majmamma08
    Tror jag skrev samtidigt som dej!!! Ha ha ha!!!

GRATTIS till huset!!!! Jag vill oxa!!!! Men men, den som längta efter nagot gott... ... ... vi far väl se vad framtiden ger. Här är ju priserna mer än fantasipriser - tyvärr.

• Emelle

Hej tråden. Här dominerar tröttheten fortfarande, men illamåendet blir sakta men säkert bättre. Äter fortf. postafen dagligen dock.
    Har i veckan fått veta att doms ka varsla på jobbet så här är det inte så vidare muntert för vi jobbar ju på samma ställe min sambo och jag så vill det sig riktigt illa står vi utan jobb i höst. Helt sjuk efter att ha haft fast jobb i flera år så ska dom sparka folk JUST när det är som sämsta läge för oss. Nytt barn, mer o mer sugna på flytt från radhus till villa och så vill vi ju gifta oss inom en relativt snar framtid...då vore det liksom bra med jobb = pengar...
    Jaja, nu ska vi inte ta ut något i förskott, men jag blir trött så in i helvete på att gå och vänta kan jag säga.

Sista dagen i v. 11 idag.
    12 i morgon och sen bara en vecka tills vi är ute ur det farligaste.
    JAg äter så jävla mycket mat och frukt och fika nu så jag lär ha gått upp 2 kg till!!
    VAR ska detta sluta???

• 3 barns mamma84

Själv blev man sugen på surt och citron är för sur men go men rabarber att äta rå e gott så det äter jag hihi väntar på att sambon ska komma hem så vi kan se på film tillsammans
    Just nu är han på körskolan.
    och jag har nattat ungarna och har ont i huvet.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)