• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • linn78

majmamma: grattis till huset!! Vi ska och skriva kontrakt på försäljning på vårt hus imorgon, har hittat ett större vi ska köpa istället. Det känns skönt att hinna flytta in och hinna fixa en del innan bebis kommer!

Emelle: usch vad tråkigt med jobbet!! Hopaas de behåller er bägge, inget kul att gå och fundera på sånt under grav... Ang vikten vägde jag mej i måndags, +4 kg så det känns mindre kul. Jag gick upp ca 20 kg med sonen och tänkte att jag skulle försöka hålla det lägre nu MEN jag tänker hela tiden att; -Äsch, det kan jag gott unna mej nu när jag går här och ska bli tjock ändå=) Så med den inställningen lär det bli 20 kg denna gång också, hihi... Men jag känner att jag vill kunna njuta av det jag är sugen på under gravven.

• 3 barns mamma84
    linn78 skrev 2010-06-02 19:20:55 följande:

majmamma: grattis till huset!! Vi ska och skriva kontrakt på försäljning på vårt hus imorgon, har hittat ett större vi ska köpa istället. Det känns skönt att hinna flytta in och hinna fixa en del innan bebis kommer!

Emelle: usch vad tråkigt med jobbet!! Hopaas de behåller er bägge, inget kul att gå och fundera på sånt under grav... Ang vikten vägde jag mej i måndags, +4 kg så det känns mindre kul. Jag gick upp ca 20 kg med sonen och tänkte att jag skulle försöka hålla det lägre nu MEN jag tänker hela tiden att; -Äsch, det kan jag gott unna mej nu när jag går här och ska bli tjock ändå=) Så med den inställningen lär det bli 20 kg denna gång också, hihi... Men jag känner att jag vill kunna njuta av det jag är sugen på under gravven.

Jag har gått upp 5 redan och är i vecka 13
    Gick upp 25kg med dottern och 24kg med sonen och tänkte att nästa ska jag inte äta som en häst.
    Hmm men sen tänker man som du skrev vadå jag ska ändå bli på tjocken då kan jag lika gärna äta något gott oxå
    Fy man får inte tänka så hahahaha
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Tisseltassel

Jag kunde inte använda citatfunktionen..

Så fantastiskt skönt med hus.. Jag och min sambo letar också för fullt men har hittils inte hittat något som har passat.. Min sambo har ett enormt motorintresse och vill därför ha ett stort garage och jag vill inte bo så långt från samhållet vilket gör det lite svårt då det inte finns så många hus med stort garage i centrum.. Men nu börjar jag känna att jag kan bo en bit utanför i någon mysig by också så vi får väl se vart vi hamnar..

Trist med varsel på jobbet.. Då blir man ju så himla nervös occh som gravid kan man ju vara mer utsatt också eftersom man ändå ska vara borta från jobbet snart.. Hoppas allt löser sig för er.. :)

• MalakiW
    Minifer skrev 2010-06-01 23:32:27 följande:
    undead, jag tänker lite som du, eller inte att jag har en bebis som kommer dö, utan mer hmpf jag tror det när jag ser det. Kan inte alls ta till att jag är gravid. Alls. Ska blir skönt att göra UL om en vecka, och sprttlar något därinne lovar jag att jag blir mer förvånad  än tvärtom, haha! Det är inte det för mig att jag är negativt inställd, jag bara..kan inte tro att vi skulle ha sådan tur!! Men på samma sätt kan ju ett fint UL bara göra mig positivt överraskad, heheååh vad fina de är!! :D Glad jag blir!! Vadå hänger här för mycket, du är ju en i gänget =)
    ; ) söta du ;)
  • MalakiW
    Momalicious skrev 2010-06-01 23:48:15 följande:
    Klart många bryr sig! Den uppfattningen jag fått av dig är att du är en väldigt varm, trevlig och jordnära människa och såna bryr man sig om! Du är här med oss, du är en av oss och så är det bara. Massa kramar på dig vännen!
    Heh tackar! Kramar!
  • MalakiW
    Momalicious skrev 2010-06-01 23:48:15 följande:
    Klart många bryr sig! Den uppfattningen jag fått av dig är att du är en väldigt varm, trevlig och jordnära människa och såna bryr man sig om! Du är här med oss, du är en av oss och så är det bara. Massa kramar på dig vännen!
    hehe TACKAR! kramar!
  • MalakiW
    NhjärtaD skrev 2010-06-02 10:22:12 följande:
    Ne det är tråkigt att ha denna känslan, men så fort jag vet att bebis mår bra & jag slutar blöda så blir det annat!!
    MalakiW skrev 2010-06-01 23:05:46 följande:
    hey alla,
    Fast jag bestämt mig för att inte berätta på jobbet att det gått dåligt börjar det ändå så sakteliga sippra ut. Detta eftersom jag tydligen inte är så bra skådespelerska som jag trodde. Sen förra veckan är det säkert 20 personer som ställt en direkt fråga om hur det egentligen är och 7-8 stycken har oberoende av varandra knackat på min dörr och velat bjuda mig på lunch eller fika för att höra hur jag mår.

Blir så varm i kroppen av att så många verkar bry sig om mig! Och här inne möts jag bara av värme och åter värme. Jag hoppas bara att ni inte tycker att jag hänger här för mycket och kommer in med negativa tankar! Känner att jag måste gå in här för att få känna på den andra sidan, dras med i era graviditetskänslor och få rida lite på er resa mot decemberbebisar!
    Bamsekramar MalakiW{#lang_emotions_heart}
    Är bara glad att du hänger kvar här Jag tror inte jag själv hade orkat detta.Ja så kände jag innan jag fick se bebis på UL, nu är det mer att jag är dålig & tror inte bebis klarar av det....
    Momalicious skrev 2010-06-01 23:49:22 följande:
    Lyckan är total, hoppas jag.
    Fått lergigan comp idag av min BM. Eller ja, en läkare men det var ju hon som fixade. Hoppas hoppas det hjälper! 
    Har även fått min nya telefon idag, en iPhone, som jag håller på att lära mig. Gud vad det är kul! 
    Hoppas alla mår bra! Kram på er
    Härligt Försök slappna av gumman...allt är helt okej!!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
    Jo förstår hur du känner.. känner man sig inte riktigt lugn kan man inte slappna av. Tror du att du kan få till ett VUL för att dubbelkolla att allt är bra? Kul att du tycker det! Jag hänger gärna här! kramar!
  • 3 barns mamma84
    Mala:
    Hur känner du dig i dag ?
    Berätta för oss så vi vet hur du har det.
    Blöder du fortfarande eller börjar det att avta lite nu ?
    Tänker på dig i massor.

Som Momalicious skrev så ÄR du en av oss och kommer att BLI en av oss föralltid.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • MajMamman08
    Utomlands skrev 2010-06-02 18:51:45 följande:
    MajMamman08

Hur är det mede huvudet? Blir det nagot bättre?

Har tänkt pa dina krakningar efter att ta citodon... Är det brustabletter eller vanliga tabletter?

Jag fick tabletter som ska vara bra för magkatarr som är i Brustabletts form och det visade sej att jag blev JÄTTE dalig och jag tror att det är pga bruset, men jag fick inte ta de vanliga tabletterna de var sämre för den lille, antar att det är pga andra komponenter för att göra tabletten i sej.

Tänkte att det kanska kan hänga ihop, brus och brus menar jag.  För varken paracetamol eller Kodein ska kunna framkalla kräkningar, men dock illamaende. Men e man gravid kanske illamaende nar gränsen till att man kräks. Och är det sa, sa har ju doktorn rätt i sej, för tabletten framkallar ju inte kräkning bara illamaende... ... ...

Ja man kan ju tolka saker som man själv vill, bara tva tankar som flugit genom mitt huvud.

krya pa dej!!
    Ne inget bättre Värst e nog på kvällarna tror jag. Tar inte citodon längre för så fort jag tar en så kräks jag. Det är tablettform. Efter en halvtimme som jag tagit tabletten så kräks jag. Verkligen mysko,e som om kroppen inte vill ha den, för om jag bara tar en vanlig panodil så kräks jag inte. Mår inte så jätte illa längre heller, och de konstiga e att jag har mått skit illa men ändå inte kräkts..hum ja! ett medicinskt under,haha!
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-02 18:53:46 följande:
    Stort grattis till ert nya hus och kontraktet
    nu jävlar blir det att renovera barnkammare oxå haha

Såklar våra små håller sig i magen min har iaf lovad mig gå över så få se om det stämmer vad h*n säger

NUPP jag kommer att tänka på dig 7 juni hehe då tänker du på mig hehe min dotter blir 5år då
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    Ja de får jag göra dåe

Tack alla för gratulationerna
  • MajMamman08
    Emelle skrev 2010-06-02 19:03:54 följande:
    Hej tråden. Här dominerar tröttheten fortfarande, men illamåendet blir sakta men säkert bättre. Äter fortf. postafen dagligen dock.
    Har i veckan fått veta att doms ka varsla på jobbet så här är det inte så vidare muntert för vi jobbar ju på samma ställe min sambo och jag så vill det sig riktigt illa står vi utan jobb i höst. Helt sjuk efter att ha haft fast jobb i flera år så ska dom sparka folk JUST när det är som sämsta läge för oss. Nytt barn, mer o mer sugna på flytt från radhus till villa och så vill vi ju gifta oss inom en relativt snar framtid...då vore det liksom bra med jobb = pengar...
    Jaja, nu ska vi inte ta ut något i förskott, men jag blir trött så in i helvete på att gå och vänta kan jag säga.

Sista dagen i v. 11 idag.
    12 i morgon och sen bara en vecka tills vi är ute ur det farligaste.
    JAg äter så jävla mycket mat och frukt och fika nu så jag lär ha gått upp 2 kg till!!
    VAR ska detta sluta???
    Ne så trist med uppsägningar Hoppas ni får stanna,åtminstone 1 av er,vore ju super otur om båda fick gå hem Håller tummarna för er att ni ska få stanna!!!
     Skönt att illamåendet börja släppa de gör mitt med nu,bit för bit..och e i v 13.  Radhus?? trodde ni bodde i hyresrätt?? Kan ha missuppfattat
    linn78 skrev 2010-06-02 19:20:55 följande:

Åh,vad roligt grattis till er med
Svar på tråden December Bebis 2010 :)