Inlägg från: alberta77 |Visa alla inlägg
  • alberta77

December Bebis 2010 :)

Mrs TH skrev 2010-10-06 22:08:04 följande:
    Kikar in en snabbis för att tala om att jag nog fått den första "december"bebisen. Vattnet gick 101004 kl 0:30 på natten, hade kraftiga värkar som inte gick att stoppa, och fick föras till akis i usala. Där konstaterade de att jag hade nån form av infektion och jag vart akutsnittad kl 22:30 den 4:e. Lilla Elise är född 22:53, hon vägde 1234gr och var 40.5cm lång. Hon var vid förlossningen medvetslös och livlös med lungorna fulla i var. Dock lyckades de få igång henne och nu 2 dagar senare andas hon själv

Det var inte så här det skulle bli, och itne så här det skulle gå, men vi har fått världens vackraste lilla dotter som inte viker sig. Vi vet att det är en lång väg kvar att gå, men hon är här nu och hon är vår. Doktorerna är optimistiska och det är vi med. Hon föddes alltså i v28+5.

Hoppas allt är bra med er och att era bebisar väljer att stanna i magen.
    Grattis till dottern! Superfint namn. Hoppas hon forsätter kämpa och må bra! Kramar
    Lilla hjärtat beräknad att anlända 5/1 -11
  • alberta77
    Ninnie81 skrev 2010-10-14 19:23:27 följande:
    tänkte bara ge er en liten uppdatering. Ligger fortfarande på bb. Har nyss fått min 3:e bricanyl spruta eftersom ja har sd som kommer med 3 min mellanrum. Ska även få min andra kortison spruta. Blir väl en ctg kurva till och nog en vul för att kolla om tappen påverkats nå mer. Får se om de blir hem gång i morgon. Måste bara säga att ja är less till tusen och vill bara hem till minasmå älsklingar.
    Hoppas sprutorna fungerar så bebis stannar lite till. Förstår att du längtar hem! Kramar och lycka till.
  • alberta77
    mamma smurfen skrev 2010-10-15 11:03:55 följande:
    någon annan här som har en bebbe som verkar vilja sparka/knö sig ut i världen GENOM  MAGEN??

Gör så sjukt ont nu när hon verkligen TRYCKER med foten utåt......
    Kan inte minnas att de vart såhär de andra gångerna.....*hmmmmm* 
    Tjejen i magen är likadan. Hon har väldigt vassa delar. Hon sparkar alltid uppåt så hon har nog inte vänt sig något mer. Ibland känner man typ ett knä fara över hela magen. De får bra träning antar jag. Alla mina har kunnat hålla huvudet uppe redan när de lagts på magen. Inga klenisar där inte

Idag ska maken hämta en begagnad liggdel till Happyn. Ska bli mysigt att plocka fram vagnen. Känner jag mig själv rätt så blir det svårt att låta bli.  
  • alberta77
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-16 20:35:10 följande:

Gah hemgjord vätskeersättning smakar ju för grymt illa,både utan och med sagt fick ja sonen de då han hade kräksjuka, apoteket va inte öppet,så fick göra egen...smakade o fy o blä...kunde knappt få i mig en liten droppe.

Idag är lille plutten hos sin mormor hela helgen så ja o sambon kan få något gjort här hemma
    Vi har spacklar o slipat o målat,trapphus,hall,wille rum och nu ska sambon ta tag i trappan o måla den! Puh e helt slut...i morron blir de o måla se sista o sen städa!!!
    Skönt att man kommer liiiite närmare ordning o reda här hemma

Nån som ska till ullared snart???

Jag har inte vågat smaka på vätskeersättning...

Ullared ska vi till i mitten av november. Vi brukar åka dit några gånger om året. Bara fasar för foglossningen i kombination med många timmar där. 
  • alberta77
    Ninnie81 skrev 2010-10-17 05:09:44 följande:
    måste in igen för vattnet har gått nu för 45 min. Meddelar mer sen. Kram alla
    Lycka till och kram! 
  • alberta77
    MFJG skrev 2010-10-17 23:14:30 följande:
    Har det kommit fler bebisar??

Igår gifte jag mig! =) 
    Grattis!! 
    Idag firar jag och gubben vår sjunde bröllopsdag. Vår femte tillbringade vi en stor del av på bb. Tösen blev 2 år igår. Jisses vad tiden går fort!
  • alberta77
    Momalicious skrev 2010-10-18 08:56:50 följande:
    Det är 2,2 % alkohol. Det borde ju försvinna när man kokar det? Jag använder ju vin i matlagning hela tiden som är bra mycket starkare och det är ju ingen fara, så då borde det ju vara okej att göra så med?
    Startade nämligen en tråd och frågade och folk säger att alkohol inte försvinner när man kokar. Knasigt. Isf har jag fått i mig en del vin kan man ju säga... 
    Nej alkohol kokar tyvärr inte bort helt. http://ltarkiv.lakartidningen.se/2001/temp/pda23854.pdf 
    Här ser du ungefär hur mycket som försvinner. 
  • alberta77

Fast kokar man längre tid borde ju mer dunsta, typ 10 minuter-en kvart eller så. Kan undra hur mycket glögg det blir kvar bara. Jag kommer nog köra på blaskglögg i år. Ingen anledning att göra annat då jag inte brukar dricka några större mängder alkohol annars heller. Gillar inte smaken av det... 

• alberta77
    Momalicious skrev 2010-10-18 15:29:22 följande:
    Mmm, fiskgratäng ska jag äta nu! Också en konstig sak att bli sugen på...
    Vad gott! Jag kan inte äta fisk längre. Det smakar metall eller nåt, även räkor smakar så... I början av graviditeten åt jag massor med fisk. 
  • alberta77
    Momalicious skrev 2010-10-18 18:35:24 följande:
    Tror det är bäst vi lägger ner diskussionen ang. alkohol. Det är uppenbart att alla tycker olika här och det är bara onödigt att bli ovänner. 
    Jag har iaf druckit kokad 2,2% glögg idag och det var svingott och bebisen lever. Tänka sig  
    Ber om ursäkt om jag är en självutnämnd expert. Visade bara vad jag hittade när jag sökte. Jag använder alkohol så sällan så jag har aldrig ens funderat på saken. Vanligtvis brukar det ändå inte vara litervis i maten så att bebisen skulle ta skada tror jag inte. 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)