Inlägg från: alberta77 |Visa alla inlägg
  • alberta77

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-12-23 17:16:34 följande:

AGNES 3240g 48cm

00.59 23/12

Efter 40 minuter på förlossningen och endast en minuts krystvärkar (två push) flög våran lilla jul-pärla bokstavligt talat ut i natt. Jag trodde fortfarande av någon märklig dimma att allt skulle stanna av fortfarande vid halv  tolv tiden då vattnet plötsligt (för första ggn i mitt liv) gick hemma i köket!
    Lite panik innan vi kom in på förlossningen men sen gick allt snabbt (JÄTTESNABBT) men kanonbra!

Hon är, självklart, helt fantastisk och jag är så trött och mör efter den snabba och intensiva förlossningen. Men lyckan tar ut alla andra känslor... Vi är helt förälskade!
    I morgonkväll åker vi hem från BB, lagom till julklappsutdelningen. Men vi har redan fått den bästa av alla julklappar.
    Vår älskade Agnes!!

Kramar till er alla, främst till de som fortfarande väntar. Jag LOVAR: När bebisen väl kommit är all den här väntan värd det, och glömd! Hjärta

Ludi- Räknar med att se dig till frukost här i morgon då Lycka till nu (om det inte redan är klart)
    Grattis!! Gud så söt. Vill med ha bebis nuuuu!
    Lilla hjärtat beräknad att anlända 5/1 -11
  • alberta77

Grattis Ondar! Så bebissjuk man blir av era bilder... Skönt att det gick bra men jobbigt med infektion. Jättefin liten kille!!

• alberta77
    Momalicious skrev 2010-12-25 20:05:19 följande:
    De har ökat i styrka, längd och frekvens. Kommer ca var 6 minut, varar 1-1,5 minut och det rinner tårar när värkarna gör som ondast. Känner även ett tryck neråt. Det är helt klart inte förvärkar det här, det är jag säker på.
    Härligt! Lycka till nu. Vore konstigt om det inte var på riktigt. Jag är otroligt avundsjuk
  • alberta77
    Momalicious skrev 2010-12-26 06:43:01 följande:
    03.46 föddes vår underbara kille! 3510 gram och 50 cm lång och alldeles perfekt såklart!
    Vid midnatt var jag två cm öppen, vid tretiden var jag öppen fyra cm och tio minuter senare var jag fullt öppen och började krysta så någon Eda hann jag inte med. Krystade fram lillen på en kvart och fick en liten bristning som syddes. Jag lovar att krystvärkar slår vanliga värkar som fan, usch! Är helnöjd med hur allt gick men nu är vi så trötta alla tre. Skriver mer när vi fått lite sömn.
    Grattis!! 

Jag är kvar här och lär väl vara ensam kvar om sådär 3 veckor. Så tråkigt att veta att man kommer gå över  
  • alberta77
    ludicrous skrev 2010-12-26 11:18:13 följande:
    Alberta- vet du att du kommer gå över eller vad?
    Japp ganska säkert. Fjärde barnet och det minsta jag gått över är 11 dagar. Visst kan det bli tidigare men man blir så besviken varje dag man går över. Bättre att räkna med lite längre så blir det bara bonus om hon skulle titta ut innan.
  • alberta77
    nikka skrev 2010-12-26 12:41:36 följande:
    Hej allihopa och GRATTIS till alla nya bebisar Glad

Har varit en dålig människa och inte uppdaterat något nytt om vad som har hänt i mitt liv men jag har inte hunnit.
    Eller jag har inte tagit mig för att slå igång datorn. Har fullt upp med att bara mysa.

Vi fick en liten flicka som ska heta Tove den 19/12. Hon vägde 3575g och var 52cm lång. Helt underbar är hon.

Ska berätta lite mer om förlossningen senare hade jag tänkt.
    Skulle mest bara tala om att jag lever och mår Glad
    Grattis!
    Småstadsbönan skrev 2010-12-26 15:11:37 följande:
    Bjuder på en bild på lilla Cornelia 2 veckor gammaL

Så söt! Mysigt att få se era små.
  • alberta77

Mår inget vidare idag. Har mått illa sedan jag vaknade och har ont i huvudet. Höll på att trilla av stolen innan för det snurrade till i huvudet. Mitt superbra blodtryck har gått upp till 130/90. Brukar ha 120/70. Känns som jag håller på att bli sjuk. Tur att jag ska till bm på onsdag för såhär orkar jag inte må. 

Hoppas ni andra som är kvar mår bättre! 

• alberta77
    Karttikeya skrev 2010-12-28 11:08:14 följande:
    Jahopp. Mina prover var fortfarande inte bra så idag ska jag ner till Östra för att göra ctg och träffa en läkare.. Uäääk vad jag är nervös. Det är helt sanslöst. Barnmorskan säger precis innan hon lägger på att "hoppas du blir förlöst nu då" och jag bara: Nääää, jag är inte redo ännu!! Om det är bäst för bebis är det klart att den ska ut, men annars vill jag helst bara vänta.. Vill att det ska ske naturligt allt.. Obestämd
    Hoppas bebis kan vänta till nästa år. Samtidigt är det inget som slår att mysa med en nyfödd bebis. Lycka till hur det än blir!
  • alberta77
    pickaboo skrev 2010-12-29 08:33:05 följande:
    Jag fick en dotter igår kväll. Uppdaterar senare!
    Grattis!!
    Haligh skrev 2010-12-29 04:13:51 följande:
    Vattnet har gått i omgångar under natten inte ringt fl än för värkarna är inte så starka och regelbundna än...men äntligen händer det nåt!!
     Hoppas allt går bra!!
  • alberta77

Jag är kvar och har blivit jätteförkyld. Blodtrycket var lite bättre idag iaf. Var till bm igår och allt var bara bra. Inte ens gått upp något på 4 veckor! Alltid något att glädja sig åt. Har 6 dagar kvar idag. Övertiden blir dryg men bebis kommer ju ändå till slut. 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)