Inlägg från: alberta77 |Visa alla inlägg
  • alberta77

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-12-31 16:09:03 följande:
    Håll nu tummarna att mina prover förbättrat sig så att jag får komma hem i morgon.. Ville hem idag Obestämd
    Håller tummarna stenhårt! Grattis till underverket. Rund och go liten kille! Jättefin
    Lilla hjärtat beräknad att anlända 5/1 -11
  • alberta77
    Mysmamma70 skrev 2010-12-31 17:22:37 följande:
    Gott nytt år alla nyblivna och blivande mammor! Här blir det hummer, oxfilé, chokladmousse och champagne ikväll
    Gott nytt år! Vad gott det låter. Jag är så sugen på ostbricka som vi brukar ha. Det och lax. Det ska finnas i kylskåpet så jag kan vräka i mig när bebis har kommit! 
  • alberta77
    ludicrous skrev 2011-01-01 16:49:13 följande:
    Maria - den kommer. När som helst men senast om nån vecka. Den kommer :) segaste tiden i livet e övertiden :P

Får man ha sex innan efterkomtrollen?
    Japp. Bara tänk på att använda skydd så länge avslaget är kvar. Sist var jag aldrig ens på efterkontroll då allt var läkt och fint och jag slapp avslag redan en vecka efter förlossningen.
  • alberta77
    mamma smurfen skrev 2011-01-02 11:06:38 följande:
    Hej och god fortsättning=)

Har haft det lite kämpigt här med allt efter förlosningen den 18e...
    Jag fick en sfinkerruptur grad 3-4 och som att det inte var tillräkigt så ville inte moderkakan lossna, så jag fick en störtblödning och blev i ilfart bort rullad till OP där jag sövdes så de fick ta ut den, men jag förlorade en hel del blod då, så har vart väääldigt trött, hängig och öm de här veckorna om vart=) 
    Men känner nu att jag så sakta börjar komma till liv igen, en härig känsla får jag säga

Vår lilla, Ellie, gick ner från 4360, till 3820 på 2 dagar, dvs ungefär ett halvt kilo, så ammningen, precis som med hennes bröder fungerade inte, så vi flaskmatar, vilket fungerar super, fördelen är ju att även sambon kan vara med, nackdelen är att det är lite krångligare å meckigare när det ska matas.
    Hon har nu vänt i vikt igen å är på gång upp, i Onsdags så hade hon gått upp 165g , duktiga tösen=) 

Vill ju även gratta alla er som fått Bebbe sedan jag vart inne senast...GRATTIS{#emotions_dlg.flower} 

Sedan undrar jag ju givetvis..är det någon/några kvar i tråden som INTE fått nu? 
    Oj vilken start! Grattis iaf till lilla Ellie! Jag är nog en av de sista kvar. Jag har tre dagar kvar till bf idag. Hade jag inte blivit flyttad så hade jag redan varit inne på övertid. Så tråkigt att vänta. 
  • alberta77
    LokesMammi skrev 2011-01-06 12:30:51 följande:
    Ja, jag längtar så! 10 dagar kvar idag! =)
    Önskar jag fortfarande väntade på bf. Är på bf+1 idag. Önskar man kunde lägga sig och sova tills hon bestämt sig för att komma ut. Det är nog stor chans att du får före mig iaf
  • alberta77
    LokesMammi skrev 2011-01-11 10:12:22 följande:
    Jaha tjejer! En liten uppdatering! Vet inte när jag kan skriva nästa gång! Tungan ute

Inatt runt halvtolv snåret gick mitt vatten. Det sa "plott" långt ner i underlivet o gjorde ont o undrade vad ungen gör! =) Sen kände jag hur det rann o började knipa. Kan inte kissa i sängen heller. Men det slutade inte rinna. Rann lite lätt o sen forsade det. Jag skojar inte, det forsa. Kändes som flera liter. Jag fick panik o börja gråta. Sambon försökte lugna mig o blev förvånad över allt vatten. Han hjälpte mig upp ur sängen o jag stapplade in till toan. Mamma satt i v-rummet o titta på tv o blev förvånad över att se mig naken öpnna dörren o säga att vattnet gått. hehe. Det slutade inte rinna heller.Sipprade hela tiden. Sambon o mamma torkade golvet. Jag hittade slemproppen. hehe. Mamma sa att det var blod i vattnet. Sambon slängde sängkläderna i badkaret. Jag hackade tänder hela tiden. Gick o ringde förlossningen som ställde rutinfrågor och ville at jag skulle komma in på kontroll. Vi tog med oss bb väskan, kameran, sambon packade sina kläder. Skumpig färd till fl. Aj! =)
    Fick lägga mig på en undersökningssäng o en undersköterska satte på mätare för härtljud o mätare för värkar.  Allt såg bra ut, barnmorskan kände efter om jag var öppen. JAg var öppen ett finger. JAg fick ta på mig en blöja och trosor som mina vårdtagare på jobbet har. Blä! =)
    Fick bricanyl, citodon och insomningstablett med mig hem. Tog allt o eftger ett tag såg jag dubbel. Hua. Men jag sov gott iaf. Har värkar nu på morgonen medan jag skriver. Vi ska in igen kl 13.30. Sambon är på jobbet. Han fick inte vara hemma! =) Så nu får vi se hur det går. *nervös*
    Lycka till!! Jag visste väl att även du skulle få före mig.  

6 dagar över idag. Så segt det är att vänta. Mysigt iaf att få titta på alla fina bebisar här inne medan man väntar! 
  • alberta77
    ludicrous skrev 2011-01-11 12:21:07 följande:

Har tänkt massa på dig Alberta! Hoppas det blir din tur nu!

Tack vad gulligt!! Ja jag hoppas jag får ont jag med snart. Lite roligare att kunna prata bebis känner jag
  • alberta77
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-16 12:55:43 följande:
    Grattis till er som nu fått bebisar så nu verkar VI alla ha fått våra små

Själv har jag  36,8 ingen feber nu men fryser som bara den och hade igår feber på 38,9 så febern gick ner och upp igår hela dagen och kvällen och natten och förskylningen ja jag skulle vilja vara frisk nu för detta tar mig ur balans.
    Är så orolig att jag smittar min pojk men så länge jag ammar honom så kanske kanske jag klarar mig att smitta honom.
    Infektionen ja var kommer ut hela tiden och sambon rensade den igår med lite sprit och det hjälpte faktist.
    Så nu känns det bättre men jag ska till läkaren på måndag så sambon är hemma då.
    Neej inte jag. Inne på bf+11 idag...
  • alberta77

Här är det 3 veckor som mest... Ska på bedömning på onsdag om inget hänt.

• alberta77

Tack för att ni hejat på! Var nog det som gjorde det. Vid 12 inatt gick vattnet och 01.55 var Stella född. 52cm lång och 4180g tung. Nu ska jag gosa lite med henne. Kram alla!

• alberta77

Hejsan. Stella blev en månad den 17:e och dagen efter var vi på bvc. Hon väger nu 5555g och är 58,5cm lång. Hon har allt vuxit en del. Amningen fungerar äntligen bra utan värk vilket jag är otroligt tacksam för. Det mesta rullar på men hon spyr fortfarande något hemskt emellanåt. Hur länge brukar det fortsätta? Hon är ju min fjärde men ingen av de andra har kaskadkräkts. Det kommer ju överallt när det händer. Kan det vara någon allergi? Jag har massor med allergier själv och hennes syster är laktosintollerant och har varit sedan hon var bebis. Fick sluta med mjölkprodukter helt när jag ammade henne...  

Kramar från oss

• alberta77

Hej! Länge sedan jag var inne här och kollade. Vi har tillringat mycket tid på barnakuten det sista. Stella håller på att hämta sig från rs-viruset. Riktigt otäckt det där. Jisses vad oroliga vi har varit. Hon hostar fortfarande upp massor med slem men nu får hon upp det själv. Hoppas ni andra sluppit den här skiten! Kram på er

• alberta77

Hej på er! Har inte varit inne här på evigheter. Är det mycket jag missat? Ser att ni talar om svårt att få barn. Min syster och hennes kille har försökt i runt 7-8 år och hade fått tid till fert.läkare i sommar. Min syster mådde konstigt med mycket magkatarr mm. Nu i sommar fick hon + på stickan äntligen! De behövde aldrig gå på läkartiden. Hon fick ett ul för att kolla hur långt gånget det var och det visade sig att hon var i vecka 14. Hon har fått samma bf nästa år som jag hade i år med Stella, 5/1. Ska bli så roligt att bli moster!

Mina hjärtan födda 04,05,08 och 11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)