Inlägg från: alberta77 |Visa alla inlägg
  • alberta77

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-10-19 15:55:41 följande:

Vet inte hur många boddys jag har men jag har en himla del av massa olika boddys och byxor tröjorundertröjor underkläder kortbyxor linnen ja ALLT strumpbyxor i alla stl och färger
    Och massor med sett som hör ihop
    Åh så mysigt! Är så sugen på att plocka fram kläder med men har ju så långt kvar. 
    Lilla hjärtat beräknad att anlända 5/1 -11
  • alberta77
    Ninnie81 skrev 2010-10-21 13:14:42 följande:
    verkar inte gå att ladda upp bilen så ni får gå in på www.ninniejohanna.blogg.se och se på snyggot ist
    Grattis!! Han är hur fin som helst!
  • alberta77
    blondinkermit skrev 2010-10-22 18:35:25 följande:

Hej!
    ville berätta att ja födde min lilla flicka dn 13e me akut kjejsarsnitt pga att moderkakan lossna...
    satt hemma vid datorn å kände mig lite kissnödig å reste på mig för att gå på toa... då kom de massor me blod... ambulansen kom å körde i ilfart.. detta va vid 17 tiden... värkarna kom å snittet blev vid 19 tiden å 19.20 e hon född...
    allt e jätte bra me henne trots sin ringa vikt - 1680g 40 cm lång... v.32+3.
    ja däremot gick de lite sämre för... ja förlora 2½ l blod + att ja fick en propp i höger lunga.
    nu ida har ja fått propplösande tabletter för att ingen trodde på mina smärtor förrens ja va på röntgen i förrgår.. de sa att de va magkatarr å kanske en nerv i kläm i ryggen....  men men nu e ja på bättringsvägen igen!

Erika Vilhemina Cecilia Ellen heter vår lilla flicka förresten :)
    Så söööt! Grattis

Skönt att du mår bättre, måste varit otroligt jobbigt allt som hänt... Kram 
  • alberta77
    Karttikeya skrev 2010-10-25 11:50:19 följande:
    Min syster har kommit till avdelningen efter sin gastric by-pass operation, allt har gått bra. Blir inga stora julbord för henne i år.. Tungan ute
    Hoppas hon slipper komplikationer. Hon får nog nöja sig med att titta på det mesta

Tre av mina syskon har gjort sån operation och en av dem fick lunginflamation och om det var njursvikt(något organ som strejkade iaf). Det gick över på någon dag som tur var. Mamma skulle gjort gbp-op imorgon men visade sig att hon hade hjärtflimmer så det blev inställt. 
  • alberta77

Är så trött idag! Minsta dottern har haft hög feber inatt vilket har inneburit väldigt lite sömn då hon sover jämte mig. När jag väl sov så drömde jag att bebis låg med benen ute och ville ut. Man kunde se hinnor och allt. Hon(bebis) har legat och krafsat på kisseblåsan och tappen hela natten. Dessutom håller hon fortfarande på. Usch så obehagligt.

Längtar efter att kunna börja med hallonbladste så man får sova! 

• alberta77
    Jessika82 skrev 2010-10-27 14:24:39 följande:
    Hej på er. I morse kom en liten kille med buller o bång..... Skriver mer när jag kommer hem
    Grattis!!! 
  • alberta77
    SaraKlippan skrev 2010-11-02 06:22:08 följande:

Grattis!! Fint namn på pojken! 
  • alberta77
    Stefanie skrev 2010-11-03 00:17:29 följande:
    Nu har jag klippt till och nålat tyg för ett babynest också! Mycket jobb för symaskinen i morgon..! Glad

Bebis verkar inte ha några planer att sova än på ett tag...
    Jag sydde ett för en vecka sedan. Är det något sånt här du ska sy med? Ursäkta röran!

• alberta77
    Stefanie skrev 2010-11-03 18:48:27 följande:
    Babynestet håller jag fortfarande på med. Det tycker jag var krångligare att förstå mig på än amningskudden, men nu har jag förstått hur mönsterskrivaren menade så ska det nog gå lätt! Kan rapportera när jag kommit längre...
    Saknar kantband men jag kanske har kommit på hur jag kan göra det istället, får se om jag kan klara mig utan!

Håller på med sängkläder och ett nytt fodral till vetekudden samtidigt så det tar sin lilla tid. Dessutom klarar jag inte att sitta så långa stunder vid symaskinen, min svank och höfterna verkligen slutade fungera igår vid garerobsrensningen, kan knappt gå längre...

Jag har hittat flera beskrivningar, använder utgår från den första:

unggravid.blogspot.com/2010/03/hur-man-syr-et...

home.online.no/~sal-ha/Treany/BabyNestBesk.ht... 

6-barnsmamma.blogspot.com/2009/05/en-babynest... 

www.fagerlunds.net/trean/BabyNest.htm

Precis den sidan använde jag mig av! Var inte alls svårt men lite pilligt. Din amningskudde var bara så fin! Jag är inte vidare duktig på att sy men det är roligt.
  • alberta77

Moma: Beklagar verkligen! Känns otäckt när det händer så nära. Det är ju inte många mil härifrån. Det har varit lite väl många olyckor runt om här nu. Kram och var rädd om dig!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)