-
Grattis!!MFJG skrev 2010-12-12 09:29:01 följande:Update från bb. Klockan 00.49 kom vår guldklump Antonio. 4050 gram och 52 cm lång. En stor kille! Helt fantastisk! -
Fler med förvärkar just nu? Här kommer de med ungefär 7 minuter emellan. Gör inte ondare än att jag kan ta mig fram fortfarande när de kommer. Får stanna till när de känns som mest bara. Vi mös igår och jag har haft hemsk mensvärk hela morgonen. Har lite över 3 veckor kvar och det minsta jag gått över tidigare är 11 dagar så det borde ju inte vara dags än. Har tagit alvedon och tvingat i mig lite frukost. Inte lätt när man inte känner sig sugen på mat alls...
-
Min son blir 5 på nyårsafton. Hade bf den 20:de december med honom.malinsmurfan skrev 2010-12-13 14:43:42 följande:Mötte grannen igår, som tyckte jag kunde vara på förlossningen istället för att gå hemma och drälla................han hängde upp ballonger för att dottern fyller 5 år, hon fyller på julafton men de har valt att göra på detta sätt med att hon får en egen dag.
Då frågade jag om lillebror, de har en liten grabb oxå, då hade de BF 20dec (som jag) men förlossningen startade på nyårsafton, han föddes 1 jan i år. vilken tuff vecka de har, med jul och 2 födelsedagar......puh.....
måste jag välja tar jag hellre lillebrors datum.

-
Grattis!Småstadsbönan skrev 2010-12-13 16:18:02 följande:Igår så kom äntligen våran lilla tjej i v 37+5 efter 3 långa dygn med förarbete med propesser för uppmjukning av tappen, men när det väl satte igång så öppnade jag mig från 4 cm och krystade ut henne på 45 minuter. 3470g och 51 cm något namn har hon inte fått ännu med det lutar mot Cornelia. Skriver en riktig förlossnings berättelse när jag kommit hem. -
Precis sådär känner jag med. Jag däckar även på middagen numera. Det gjorde jag inte ens i början av graviditeten. När förvärkarna håller på så tänker jag att jag skulle aldrig orka föda nu.Haligh skrev 2010-12-14 10:51:01 följande:urk jag är så trött att det värker i kroppen, känner mig inte det minska utvilad. Men det har varit en annan slags trötthet sista dagarna, som att det liksom inte går att hålla sig vaken och så är jag aldrig fast jag stressar mycket och sover dåligt ofta. SOm en inneboende trötthet liksom?
Ska dag till frissan och lyxa till det med både klipp och färg, så nu måste jag kika runt lite hur jag vill ha det
Nåt som är hyfsat enkelt när man ska vara hemma och inte kräver för mkt hjälp på traven, men som ändå känns som att man får valuta för pengarna...hmm vi får se 
Hur många urinprov har ni andra fått lämna? Tycker det känns konstigt att jag bara fått lämna ett på hela graviditeten... -
Tack för era svar.
Tror min bm har mycket annat att tänka på. Hennes mamma var riktigt dålig för någon månad sedan. Vet inte hur det har gått och vågar inte fråga. Får kolla med henne om jag kan lämna imorgon urinprov när jag ska dit. Är ju inte många gånger kvar nu.
Tycker så synd om er som går med svullna ben. Själv har jag sluppit den här gången men har haft jobbigt med det med de andra tre. Förra graviditeten försvann 15 kilo direkt efter förlossningen. Mycket vätska!
-
Grattis!!Sandragumman skrev 2010-12-16 14:32:42 följande:Sixten kom igår 15/12 17:39!
3505g och 51cm lång! Allt gick super bra oh vi mår toppen alla!
-
Jag lär väl inte försvinna i första taget. Skulle bli otroligt överraskad om någon här fick efter mig... Förvärkarna inatt verkar iaf gjort nytta för bebis ligger en bra bit nedanför revbenen nu.
20/12 Myzan07 andra barnet (97) Nära Örebro
23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
25/5 Maria Larsson (27år) första barnet, Varberg
28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
5/1 alberta77(33) fjärde barnet(04,05,08) Borås
Nej julafton skulle inte göra något. Bara det inte blir nyårsafton. Sonen får gärna ha sin födelsedag för sig själv.Emelle skrev 2010-12-20 20:14:25 följande:Är det bara jag som känner att jag faktiskt inte "bryr" mig om det blir på julaftn...?
Kanske inte det jag helst vill såklart, men hellre då än nyår. Och hellre förr än senare.
-
Sånt hade Molly fast mer bakåt och inte så stort. Vi fick dock aldrig förklarat för oss vad det var. Det försvann efter ett par månader. Skönt att veta vad det är...linasmama skrev 2010-12-21 21:58:16 följande:Persikan och NhjärtaD:
Konstigt att ni får gå så ofta till bvc men inte jag..
Kefalhematom är en liten knöl ovanpå huvudet som egentligen är en blödning mellan skallbenet och huden, vilket då utgör en liten blodfylld bulle liksom. Det är inte farligt och försvinner av sig själv. De flesta barn som har ett kefalhematom får det för att de är utdragna med sugklocka. Sixten hade legat snett med huvudet när han var fixerad plus att han fastnade på väg ut så han fick sin därför.
Läkarna sa till oss att den försvinner efter ett par veckor men läste på nätet nu att det kan ta några månader.. Såhär ser det ut på honom:
Riktigt fin kille ni fått!
-
Fin bild!SaraKlippan skrev 2010-12-22 20:11:52 följande:Hej alla underbara människor :)
Jag är inne och läser i tråden ibland från mobilen när jag sitter och ammar... men så jobbigt att skriva från mobilen tycker jag så därför blir det inte av att ja kommenterar :(
Allt är bra med oss och vi bara njuter av familjelivet :)
STORT GRATTIS till alla er som fått sina små :) Underbart att se :)
O så en medalj till alla er som kämpar genom slutet av graviditeten :)
Ville bara komma in och önska er alla en riktigt GOD JUL och ETT GOTT NYTT ÅR
God jul och gott nytt år!!