December Bebis 2010 :)
Jag var 28 nu när V kom till oss, men vi fick ju vänta länge på honom och ivf hjälp. Annars hade jag ju varit yngre :) tycker dock att min åldersnojja blev bättre nu när han kom :)
Jag var 28 nu när V kom till oss, men vi fick ju vänta länge på honom och ivf hjälp. Annars hade jag ju varit yngre :) tycker dock att min åldersnojja blev bättre nu när han kom :)
V har tagit några steg själv och går längs med allt han kan, älskar att gå med gå vagnen och står själv utan stöd till och från men BVC säger att han är tidig, svårt dock att veta när det är första barnet, han har ju suttit själv sen han var 4 mån, började krypa vid 5.5 månader och så.
Här sover vi inte mycket heller på nätterna, har inte sovit en hel natt på över ett år nu så ganska trött är man ju, vet inte begär han sover så dåligt på nätterna. BVC har inte heller nått att komma med, det är inte nattskräck iaf så det är ju skönt att veta. Dock sover ju V mellan 9-11 varje morgon så det är ju skönt. Då brukar jag åxå passa på att sova så man orkar med dagen :)
Här har vi en till som är riktigt gnällig och framför allt vill vara nära nära hela tiden! Jag får inte gå någonstans, han måste se och helst kunna röra mig hela tiden :) Sover riktigt dåligt åxå, vaknar typ varje timme för att kolla vart jag är, så fort han känner och hör att jag är där så somnar han om. Jätte irreterande! Men men han har tänder på väg och jag gissar att det är en fas nu. Annars övar han för fullt på att stå själv och gå! Han ställer sig mot bordet eller soffan och släpper hela tiden, står och balanserar och tar 1-2 steg innan han ramlar och så kryper han tillbaka och börjar om igen, tror inte det är långt borta nu :) herregud! Vart tog min bebis vägen???
V har 2 tänder nere och nu kommer 2 st uppe dock inte dom i mitten utan "vampyrtänderna" så han kommer se jätte lustig ut :)
Ni som ger vällning innan läggdags, hur mycket ger ni (vatten) och hur länge håller dom sig på det?
V äter välling på 2 dl vattten när han går och lägger sig vid 7 och sen ammar han både vid 3 och 6 innan gröten kl 8. Har försökt att få bort ammningen men han vägrar, så han kanske behöver det. Lite jobbigt börjar det dock bli. Han vaknar ju dessutom många gånger imellan dessa mat stunder.
Hej hej, visst var det någon några som rest med sina små? Vi åker till spaninen på lördag med en flygning på nästan 4 timmar. Tips och råd? Nått speciellt man ska tänka på?
Grattis till alla framsteg!! Det är ju så härligt! V går allt mer och mer dock aldrig mer än 2-3 steg än så länge. Står själv ganska långa stunder nu och verkligen övar på att hålla balansen :) så häftigt att se. Själv är jag nervös som få, hatar att flyga och imorgon är det daxs. Håller på och packar förfullt och hoppas att jag inte glömmer nått :)
Hej hej! Nu sitter vi på Arlanda och väntar på att få åka iväg, ses om 1 vecka eller så :) I december firar vi 6 år :)