Inlägg från: Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Vincents mamma

December Bebis 2010 :)

Halloj nu är vi hemma igen efter en mycket varm och solig vecka på mallis! Flygningarna gick över förväntan då han sov nästan hela vägen både dit och hem. Vi har haft det kanon förutom att V blev magsjuk så vi fick ta hjälp av läkare och fick nån medicin till han, dock var han som vanligt glad, pigg och busig så det var ju skönt. Dock tror vi att han gått ner i vikt så ska ringa till BVC och få en tid, den värsta dagen gick det 18 blöjor, maten och vätskan rann bara rakt igenom, nu är han bättre men inte riktigt tillbaka till normal och äter fortfarande dåligt. Just det mitt i magsjukan slutade han att amma så nu är det slut på det åxå, han bara vänder sig bort och skrattar när jag försöker få han att amma.

• Vincents mamma

Jaha då blir man 1 år äldre idag då, känns smått lustigt har knappt hunnit med och registrera att jag fyller år. Känns inte så viktigt längre, haha allt man tänker på är den lilla söta ungen man har och hur fort han utvecklas :)

• Vincents mamma

Hoppas ni som vill ha plus får det!! Skulle åxå vilja ha en liten till nu och vi har bestämt att om vi inte på något magiskt sätt blivit gravida så ska vi börja med nästa Ivf resa i April/Maj. Det är ju inte direkt gratis. Vi betalade 55 000 för lilla guldklimpen V

• Vincents mamma

Jo han är våran guldklimp :) vi betalade allt själva. Vi fick hjälp i Stockholm och jag är så tacksam att det finns hjälp att få!! Utan hjälp skulle vi troligen aldrig får äran att vara föräldrar! Man lär sig allt aldrig ta saker förgivet även om man igentligen är född för det :) ivf är när man får hormoner och sen plockar som ut äggen befruktar dom utanför och stoppar tillbaka dom väldigt förenklat :)

• Vincents mamma

Jo det var en resa jag inte önskar någon faktiskt, det tär nått extremt på allt, vårat förhållande, psyket allt blir påverkat. Men självklart ångrar jag inget!! Efter alla sprutor, tester, prover och koppar, känslan när pluset äntligen kom var nog bland det största jag upplevt haha iaf innan han föddes. Sen var man ju dock sjuk nervös att nått skulle hända under graviditeten eftersom vi fick kämpa så för att ens komma dit! Så jag njöt nog inte riktigt så mycket som jag skulle velat men men... Nu är han här och han är underbar på alla sätt och vis!! Och jag hoppas att jag får chansen att uppleva det minst 1 gång till! :)

• Vincents mamma

Haha! klart vi har sex, massor av det :)

det vill sig inte bara, dom har inte hittat nått "fel" på varken mig eller min man...det verkar helt enkelt inte att funka tyvärr :(

• Vincents mamma

Här har vi åxå haft jobbiga nätter är inne på 3 riktigt jobbiga nätter, vaknar typ varje kvart gnäller somnar om, vrider och vänder vaknar till gnäller och så fortsätter det hela nätterna. Hur jobbigt som helst, får ju knappt sova alls :( V somnar nästan alltid på sidan eller på mage och sover så, nästan aldrig på rygg. Har inte gjort nått speciellt dock han som valt det så.

• Vincents mamma

Här har vi nolltolerans mot socker! Förstår inte varför man ska ge nått dom inte behöver och inte vet vad det är när dom är lila nöjda med en frukt,smörgåsrån eller en majskrok. Socker är ju inte bra varken som barn eller vuxen egentligen. Men alla gör ju som dom vill :)

• Vincents mamma

Jag gör det inte, socker kommer han att få gott om i sitt liv så han kan vänta och det säger jag till alla som vill ge han saker :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)