Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

LokesMammi skrev 2011-04-28 22:06:23 följande:
    Ok! =) Har en kusin i danmnark som heter Jesper o han gjorde två tjejer gravisa samtidigt! =) Hade varit lite roligt om det var han! =)
    stakar haha rätt åt honom men inte barnen.
    näh detta var i sverige då jag fick ebba som 20 åring
    flyttade hit som 25 åringar
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84
    toksnippa skrev 2011-04-28 22:16:43 följande:
    Ja det vart en knagglig start med både det ena och det andra, min mamma dog 4 dagar efter Mileon föddes. Hon åkte in till sjukhuset samma dag jag flyttades in på förlossningssal. Tidig vattenavgång i v. 35. Så 5 veckor för tidigt kom han.

Sjukt det där egentligen, världen är liiiiiiiiten!! Ha ha! Än "värre" att de har samma pappa! Ja, vad säger man?! Man kan bara skratta åt det hela
    HjärtaJag beklagar det du fått vara med omGråter jag skulle bli så jävla lessen att jag inte orkat leva då själv min mamma är så värdefull att jag spricker.
    Fan att sådant ska få hända och du som fick en son.
    Finner inga ord sitter bara här med rårar i ögonen
    Jobbigt detta.
    Det var en tuff tid men FAN vad du är stark !!! Hjärta

Hmm ja denna mannen hmm vad ska jag säga jag Ångrar att jag träffade honom visst var han en snäll person när jag pratade med honom och fin var han oxå fan oj vad sexig han var !!
    Haha helt sjukt.
    Jag 19 han 34 ca haha sjuka jag
    Men när jag var med honom den där första sista natten så blev jag gravid och min mammas man dog min älskade plats pappa som jag alltid sa han såg mig från början då jag var så så så så liten berättade han alltid till mig.
    Tyvärr dom han då jag blev gravid samma dag 7 sep 2004
    Men iaf så var han med MIG och min Kompis som jag inte visste först och sen var han med hennes kompis kompis och hon fick en son hon med sen HAR han 2 barn sen innan då han var en gift man .
    Men han fick inte träffa dom då han berättade att han misshandlade kvinnor o henne och sen var han pundare.
    Pundare blev han igen när Ebba föddes när jag behöll henne då jag INTE kunde göra abort fast jag hade 3 bokade tider men jag kunde inte detta var MITT barn inte hans bara MIN.
    Men fan ta på honom för den han är idag men jag har det iaf bra.
    Många halv syskon har hon minsan
  • 3 barns mamma84

Elias har inte haft 4 mån kontroll men förhoppningsviss har han 5 mån kontroll + vaccin
    Men jag TROR han är nu ca 9 kg

• 3 barns mamma84

Flickor HJÄLP mig hahaha jag kommer ingenstans jag har massa massa kläder jag ska vika + packa men inget händer barnen sover mannen jobbar och jag sitter här !!
    Shit jag kommer aldrig lyckas packa ju

• 3 barns mamma84
    toksnippa skrev 2011-04-28 23:21:14 följande:
    2 barns mamma84: Fina du, tack! Ja det blev riktigt hårt att balansera med stor sorg och stor glädje samtidigt. Älskade mamma lämnade oss efter en lång tids kamp mot cancern, så det var väldigt blandade känslor. Hon hann iallafall "träffa" Mileon, då neo-personal följde med ner till hennes rum så fick jag lägga Mileon på hennes arm. En dag efter det somnade hon in. Så det känns jätteskönt, tror det fanns någon mening i att han kom för tidigt..

Har väl inte haft något val att fortsätta, men det har varit skittufft att mitt i allt även hitta sin egna roll som mamma.

Vilken en... ja, han kan väl leva sitt liv - tur ni går vidare och lever väl! Man gör sina tabbar i kärlekens (eller... ja, vissa gånger lustarnas) rus. Man är inte mer än människa!  Kram till dig!

persikans: ja jag menar det! ha ha! Vet inte alls vad Mileon väger nu, var mer än en månad sedan sist men tippar på kring 7½ kg så 11 kg var en hel del mer på någon i samma ålder. Hur ligger Anton på kurvan?
    Livet har sin mening med allt men man vill aldrig förlora någon som är ens nära.
    Det var en upplevelse för din mamma då hon fick hålla om honom sista gången men minne hon har nog än i dag kan jag tro.
    Sen att du är en stark människa gör mig otrolig glad att du kämpar än idag och du är en underbar människa och mamma.
    Han har sin mormor men uppe i himlen en fin ängel som vakar över er varje minut varje andetag.

Ja man är bara människa jag har lärt mig mkt i livet tuffa tider med allt och jag tror nog dottern har räddat mitt liv MÅNGA ggr än idag kämpar jag av att jag finns kvar här hos henne och dom 2.
    Inget är lätt här i livet men om man bara vill så går allt bra för oss alla.
  • 3 barns mamma84

Hej nu är vi hemma igen resan gick jätte jätte bra vi åkte från danmark kl 11 tiden var hos mamma i älvsjö kl 22.00 på kvällen.
    Sov hos mamma alla 5 dagarna och idag kom vi hem och vi stannade bara 1 ända gång och vi åkte kl 11 tiden på morgone men var hemma i danmark kl 20.30
    Elias var en jätte snäll pojk och barnen med
    Bara en trött mamma och pappa men snart ska vi sova i morgon ska barnen på dagis + dagmamma och mannen jobba

• 3 barns mamma84

Har era små upptäkt att leka med tungan ?
    Elias låter som en bil nu med tungan
    Så gulligt att se det är så nu hela tiden och spotet bara kommer ut haha

• 3 barns mamma84

shit vad denna pojk äter
    En liten burk med morotspur'e och ersättning till de
    så det går bättre nu nu äter han o gillar allt möjligt.

• 3 barns mamma84
    Annnika skrev 2011-05-04 16:48:11 följande:
    hej allihop! har inte skrivit här på ett tag nu men tänkte fråga er om övergången från amning till mat.. problemet är att elvin somnar bara vid tutten eller om man bär på honom och jag har extremt stora problem med ryggen så jag orkar inte bära honom mer än ca 2-3 minuter.. nu när han har börjat äta mat (ca 2 veckor) så vill jag ju såklart trappa ner på amningen för att sedan (förhoppningsvis snart) sluta helt.. men det går ju inte då han måste ha tutten för att sova.. jag kan alltså inte lägga honom ner och förvänta mig att han ska sova.. det har aldrig någonsin fungerat.. då skriker han så han knappt får luft tillslut.. (han tar varken napp eller flaska, testade med flaska senast idag för att prova igen) dessutom blir ju hans mage proppfull då han både äter en halv barnmatsburk och en halvtimme senare ska amma sig till sömns.. gud jag tycker detta verkligen e skitjobbigt!! ska ta upp detta med bm på måndag men tänkte höra med er också ifall ni hade nåt förslag :) för ska det fortsätta såhär så kommer jag ju aldrig kunna sluta amma.. om jag inte kör på den hemska 5minutersmetoden.. känns ju för jävligt att låta honom skrika sig till sömns.. =/
    Hej vi har prata med varandra innan i några trådar kul att du tittar in.

5 mm är inget jag skulle säga att det var/är bra då jag inte vill ha en bebis som ska gråta till söms det låter inte trevligt alls.
    Men du får kelt änkelt vänja av honom du ger ju burkmat men testa ersättning med burkmaten och kanske han blir mätt då så kan du ge nappen och lägga honom i sängen ?
    Det finns många bebisar som vill ha bröst och svårt att låta dom ''vänja sig av att sluta'' likom men någon gång går det ju.

Jag ger en helburk (liten burk) och har ersättningen brevid som han får mellan gångerna när han äter o han blir mätt o glad.
    Men jag delammade honom bara till 2 mån + några dagar.
    han får ersättning - Välling + mat o gröt
  • 3 barns mamma84

En jätte lessen elias i dag. Efter jag gav honom pur'e majs & potatis så har han bara spyt upp allt. Flera ggr idag. Men när han fick morots pur'e gick allt bra. Så det var erättning o bad o en nöjd kille sen. Men Gud så lessen han var o jag kände mig så hjälp lös idag.

♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/u
Svar på tråden December Bebis 2010 :)