Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2011-05-14 14:03:46 följande:
    Det brukar ju stå att man ska läsa inom 10 min för efter det kan det ändras. Sen är ju ett + alltid ett + så det verkar bli en dec bebis till för er
    jo det e ju så
    men då blir det inte dec utan jan ska ringa bm sen jag fått starkare test.
    Denna test ja från testlagret o man skulle titta efter 5-10 min stod det o kunde testa ¨tidigare ett nytt test har dom fått fram.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

Min herre han tuggar och tuggar på min finger och han förbaskade tandis som är lika vass som en hajtand kommer hela tiden fram.
    Men jag ser banne mig den inte den bara finns där höhö

• 3 barns mamma84

Vi har en liggvagn (ej combi) som vi fick av sambons mamma jätte snygg men här i dk har man liggvagn till ligg o sitt och sittvagn använder man typ inte.
    Alltså denna vagn jag har när det är ''dags'' tar man bort madrassen och tar upp en bräda som är en sitt plats och som har remmar så barnet inte får för sig att kliva ner osv ..
    Detta har jag men inte nu än ligger han i vagnen och jag o sambon tycker det är ASS fult så vi kommer inte göra så haha
    Bara dagmamman då.
    Men sen har vi en Emmaljunga 08:a som jag har men inte använt häller då jag tycker det är tidigt fast han kan sitta utan stöd likom men jag gillar inte läget än med det vill inte ha brotom.
    Men jag funderar på att köpa en snygg sing vagn faktist (kopia) så vi får se.

• 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2011-05-15 07:31:57 följande:
    Ja vi åker framåt nu.. Tyvärr är sittdelen bara framåt. Har ett kikhål i sufletten. Liggdelen var så varm tyckte vi och Ronja försökte ta sig upp ändå. Det är fullt liggläge med så hon kan sova.

Ronja hade 38,5 igår men nu 37,1... Skönt ingen dunder infektion. Men hon har haft svårt sova med tjockt snor. Tänk om hon bara kunde förstå att det är lättare utan napp. Mamma är kass med, halsen bihålorna suck! Ingen sömn huvudvärk... Tänkte göra koksalt idag då det är för långt till öppet apotek.

Köpte libero up and Go blöja. Det var smidigt men va liten i strl den var. 8 kg och hon kan nog inte ha dom. 7-11 kg ska det vara.

Har slutat äta godis och kakor nu.. Jobbigt men efter 5 dagar kommer jag redan i en vårjacka jag inte kunde knäppa 2 veckor sen annars lät tårtsmakning gött som hundan!!
    Luft upp henne mot högre upp så hon halv ligger det han du göra med spjälsäng lägga ner tjocka böker vid benen och vid vagga så kan du lufta upp med filtar vid huvudet.
    Hoppas det blir bättre.
    Och såklart får mamman dricka te och ta ett varmt bad med dottern

Jag skulle vilja prova sittvagnen men jag är så feg
  • 3 barns mamma84

thegoddess: Jag håller med dom första dagarna är en kamp men fan vad man blir glad av att man inte tagit något.
    Dricker oxå vatten så det är okej
    Hur mkt väger du nu då ?

Elias är trött precis fått i sig äppelmos i banan hans favorit haha

• 3 barns mamma84

Nu ligger Elias i sin vagga och sover han var nog trött
    Idag blir det en lugn dag för mig och stora killen Amadeus och lilla killen Elias.
    Sambon är och kör bil till hundutställning med sin mamma och hennes vännina som ska ta ut hundar till utställning och sambons mamma med med sin hund.
    Ebba är med för hon ska nämligen ut med en und idag i spåret så hon kommer att gå runt med en hund idag för första gången

• 3 barns mamma84

Hjälp mig nu flickor.
    Denna bilder är LÅNAD av en annan tråd men jag kan vissa att så såg mitt test ut och hon som äger denna bild hon ÄR gravid.
    Och jag trodde mitt bara var neg och slängde den.
    Men om jag utgår från blödningarna jag hade i 3 dagar började 26 april och mensen jag hade var 14-15 mars.
    Så jag kan vara i vecka 3 om jag utgår denna test + 26 april 3 dagar blödningar om jag utgår 14-15 mars så var det mens kraftiga och då är jag i vecka 5
  • 3 barns mamma84
    thegoddess skrev 2011-05-15 13:03:58 följande:
    jag har int den blekaste.. hoppas det blir som ni vill. jag har bara gjort 2 test i mitt liv och då var båda pos och det kom mycket tydliga sträck direkt på båda sorterna och jag var i vecka 5. nån sa då att jag var jävligt gravid! kan det vara så att du blitt gravid så pass nyligen så det visar lite grann.. jag är helt nollad på sånt här. bäst att kolla med barnmorska för att vara säker
    Jo samma här men då var jag i vecka 6 med alla barnen.
    Och även + i vecka 6 fast den redan hade dött i vecka 4:a

Nu kommer jag att vänta o se vad som händer.
  • 3 barns mamma84
    delifi2 skrev 2011-05-15 13:33:43 följande:
    åå...BÅDE vin å tårtprovning

När vi gifte oss åkte jag å min mamma ut å smakade tårtor, vi gifte oss i Nicaragua, kan slänga in en ild sen
    Jag skulle ha en tårta med fontän i, det har lixom varit mitt drömtårta
    Kan säga att om jag själv skulle betalt imtt bröllop så skulle vi inte haft råd med en sån tårta.

När vi åkte ner till Nica så kom vår bröllopsväska på avvägar, så klänningen som jag har på mig blev sytt under natten av en lokal sömmerksa, tyget valde jag ut dagen innan och det var skitjobbigt så den blev inte alls som jag hade tänkt mig, så fort det blåste så kom luften under klänningen så att den såg ut som en ballong, fast det var rätt skönt i den 35 gradiga värmen
    så vacker du är och fin man och tårtan ser då mumsig ut
  • 3 barns mamma84
    Mama Jessie skrev 2011-05-15 14:55:16 följande:
    Gud vilken otur att väskan kom på vift just då, tur det löste sig ändå och att du fick lite svalka mellan benen;)
    Är du från Nicaragua?

Idag fick jag tillbaka mensen, 5,5 månad tog det och 2 månader efter jag slutat helamma. Har inte saknat den men skönt ändå att veta maskineriet funkar där inne:)
    grattis till mensen
Svar på tråden December Bebis 2010 :)