Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

LokesMammi skrev 2011-05-11 18:03:26 följande:
    3 barns mamma84 skrev 2011-05-11 18:00:37 följande:
    Värsta tuffisen Cool
    Tack! =)
    Han har utslag, troligtvis komjölksallergi, så han o jag ska vara mjölkfria ett tag så får vi se om det försvinner! :(
    Man ska inte smörja in dom med solkräm, bättre med parasoll o solhatt! Köpte solhatt idag o kanske ska få ett parasoll av en kompis som har stora barn! =)
    Okej men jag gör med mindre faktor ju o bvc sa det var okej

Oj ja det är jobbigt detta då allt innehåller nästan mjölk ju hoppas ni blir bättre.
    Din pojk är alltid jätte söt då spelar det ingen roll hur röd o prickig han är han blir bara sötare o sötare.
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84
    Tänk på detta när det gäller småbarn, äldre barn och vuxna:

• Vistas i skuggan mellan 11.00 och 15.00
    • Se till att du aldrig bränner dig
    • Använd alltid en stor t-shirt, solhatt (som även ger nacke och öron skugga) och solglasögon
    • Kom ihåg att vara extra försiktig med barnen
    • Använd dessutom solfaktor 15 eller högre

När du använder solskydd ska du leta efter en produkt med “brett spektrum”. Detta betyder att den skyddar både mot UVA- och UVBstrålar. Vi rekommenderar att du använder solskyddsfaktor, SF, 15 eller högre. SF indikerar hur väl den skyddar mot solens strålning. Solbränna orsakas främst av UVB-strålning. Du bör också leta efter ett solskydd som har fyra stjärnor eller fler. Stjärnorna indikerar UVA-skyddet: fem stjärnor är max.

Det finns inte så mycket att vinna på att använda SF högre än 30, men vill du så kan du. Det beror på att solskydd som har SF 15 har 93% skydd mot solens strålar, medan SF 30 ger 96% och SF 60 ger 98% - ju högre SF desto mindre blir skillnaden. Dubbelt så högt SF betyder alltså inte dubbelt så mycket skydd.

Inget solskydd – oavsett hur hög faktor – ger 100% skydd mot solen. Det är också viktigt att inse att användningssättet påverkar effektiviteten: de flesta smörjer in sig på ett sätt som gör att det oftast bara ger hälften av den angivna solskyddsfaktorn. Du bör smörja in solskyddsmedlet generöst. Kom ihåg att aldrig använda solskydd för att kunna vara utomhus längre – det bör enbart användas för att öka skyddet.

Att tänka på när du använder solskydd:

• Välj en produkt som är vattenresistent och kolla bäst-före-datum på flaskan.
    • Smörj alltid in dig 15-30 minuter innan du vistas i solen så att huden hinner absorbera produkten. Smörj in dig en gång till när du kommer ut.
    • Smörj in på torr och ren hud och klappa, snarare än gnid, in produkten.
    • Smörj in dig varannan timme och ännu oftare om du tvättat dig, gnidit av dig eller svettats.
    • Det går bra att använda produkter som är gjorda särskilt för barn och bebisar, men du behöver inte leta särskilt efter dem. Oftast är det ingen större skillnad mellan dem och produkter för vuxna. Svenska hudläkare rekommenderar däremot fysikaliska skydd framför kemiska filter för barn, därför att de anses föra med sig lägre risk för hudirritation.
    • Du behöver inte köpa de dyraste produkterna – billiga märken är lika effektiva om du använder dem rätt.
  • 3 barns mamma84
    toksnippa skrev 2011-05-11 20:42:48 följande:
    Här smörjer vi in Mileon ibland, vi försöker vistas så mycket i skuggan som möjligt och har kläder o mössa som skyddar. Men när jag vet med mig att det kommer bli svårt att hålla han undan för solen (han avskyr att åka vagn vaken, får oftast bära honom) så smörjs han in på de delar som behövs.

Även här har jag rådfrågat och hans läkare på barnkliniken svarade samma sak som Momalicious.
    Precis det som jag fått höra med.
    Jag smörjer in + solhat +boddys som går ner och täcker hela armen + ''luftiga sommar byxor'' som tecker benen.
    Sen har jag en TUN filt JÄTTE tun som jag har så att när han sover så kommer inte solen mot honom sen vänder jag vagnen mot sol och mot vind så jag hindrar detta komma till honom.
  • 3 barns mamma84

Elias klarade sig för feber.
    Han hade 38,3 men han var lugn och ändå ingen feber för hans huvud var varm men armarna benen magen o rygg var kalla.

• 3 barns mamma84

Hemliiiiiis okej jag hoppar inte högt och jag är som normala jag men jag säger bara tyst nu ..
    Ett svagt svagt super svagt + kom på stickan men efter timmar var den borta !!

• 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-05-12 22:39:42 följande:
    Då är du gravid igen! Gravid
    Kanske kanske inte den svaga +:et försvan efter några timmar så jag vågar inte hoppas än
    Är så rädd jag fick ju ma redan v 8 men svagt + som då som nu och då var den redan död i magen i v 4 o jag fick svagt + i vecka 6 o den dog v 8
  • 3 barns mamma84
    LillSnurr82 skrev 2011-05-12 23:11:29 följande:
    Grattis, om det är gravid du vill vara.. annars hoppas vi det är ett spökstreck om du inte vill vara gravid igen.

Berätta hur det går.. Kram kram
    Inget är ju planerad men en gåva av gud och vi får ta vårt ansvar.
    Nu får vi se hur detta blir jag gör ett nytt i morgon och då kanske jag får bättre svar.
    Min mage är hård känns som träningsvärk inga andra symtomer faktist.
    Jag hör av mig i morgon o då kanske det är bättre.
    Tack ska du ha
  • 3 barns mamma84

Skriver från mobilen lite svårt o komentera allt höhö men iaf så var ja jo elias på babyrytmik o wow vad kul. Blir må gang fler o sen om hiss när vi hade hiss och bodde 5 våningen o didos va bebis och hissen gick sönder hela tiden var det grymt jobbigt och tá honom o vangn upp + de va dagar vi missade att gå till dagis med Ebba så ja va själv med dom. O sen inte snacka om o va högravid o gå upp o ner fyfan !!! :-d

• 3 barns mamma84

Min goding min lilla tjockis hihi
    Nu ska jag gå o lägga mig men vi höres i morgon godnatt flickor o bebisar
  • 3 barns mamma84

De vart ju test igår morgon som va super svag så de blir ett nytt om ca några dagar igen.

Svar på tråden December Bebis 2010 :)