Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2011-05-05 16:47:48 följande:
    Sa hon verkligen att du "inte fick"? :P Låter väldigt konstigt..

Jo klart man gärna ger egen, men det är inget "fel" på den färdiga barngröten.. Den är näringsriktig och har tillräckligt med vitaminer och järn som så här små barn behöver, speciellt när man testar sig fram till en ny kost.

Gör du egen så skulle jag ha i extra fett iaf.. Det rådet har jag fått.
    Ja kärringen sa
     ''NEJ det får du inte ge honom det innehåller för mkt gluten i det du får ge risgrynsgröt med ersättningsmjölk''
    Jag bara tänkte vah det har jag fått ge innan till min andra son likom.

Jo lite olja kan man ge men inte smör det har jag fått veta med då jag väntade första
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥ BLOGG mamma84.bloggagratis.se/
  • 3 barns mamma84

Elias menu ser ut så här
    5-6 mån burkmat (Oliak smaker och bitar)
    Välling (majsvälling) och så köpte jag mild havrevälling (natt) 6 mån
    Havregrynsgröt har jag gett men tänkte testa med risgrynsgröt till honom o se
    Ersättning får han ju med
    Vatten
    Och så fick han smaka kall te utan socker
    Mosad banan och majskokar

• 3 barns mamma84

Jag har kommit på att Elias inte gillar majs&potatis och inte häller Potatis med ris och brockoli
    Han gillar morotspur'e och kalopps och kötfärssås har inte kommit så långt och sen Potatis ärtor och majs pur'e hemlagad med massa rotgrönsaker.
    Han vill ha något att dricka till hällst ersättningen men vällingen fungerar med men vatten är inte något han blir glad över.

Han gillar att titta på tv (Desney filmer) och med sin pappa gillar han att titta på discovery om bilar och natur och djur med olika läten
    Då kan han bara ligga där och små prata med sig själv

Han gillar att sova på sidan och sen ha snutta för ansiktet och sen ligga på rygg och ha armarna uppe vid huvudet och snutta framför ansiktet och snarkar hejvilt som sin far

Han gillar att platska i vattent när han badar i babybaljan och vill alltid ha kropps behandling innan läggning.

Han gillar att ligga högt upp för att kunna gripa tag på saker och ting och sina fötter men hans hobby är ju att leka med händerna och bara suga på som hela tiden.

När han ligger i vagnen vill han ha kudde och kunna ta saker som hänger där framför honom och ta ner dom och stoppa dem i munen

Att ligga på magen men BARA en kortstund för då kan han bli mkt arg och säger ifrån att nu vill jag inte längre och vänder sig på rygg igen och skrattar och fortsätter att tugga på bitsakerna.

Han vill inte byta blöja men han ligga med bajsblöjan utan att säga till han ÄLSKAR när jag säger ''Pissnisse och bajsniss'' så blir han överlycklig och det är så glatt att se honom nöjd och glad och han bara skrattar

Han gillar också som jag upptäckte att han vill bli slängd på sängen ca 10cm högt och sen gillar han att bli killad på sidan och hakan och ansiktet för han är så killig av sig

Han gillar INTE att ha tröja eller boddy över ansiktet då blir han galen

• 3 barns mamma84

Då får jag vara glad som bor på landet mitt i igenstans bland kossor grisar och massa hästar.
    Möjlighet till egen häst med om man bara hade någon
    Men detta har vi pratat om så vi får se.
    Just nu bor vi i radhus så vi ska kanske vänta men det finns många möjligheter likom
    Barnen trivs som har land och natur och en mamma och pappa som kan känna sig trygga när dom är ute och leker överallt

• 3 barns mamma84
    Jenni78 skrev 2011-05-06 22:09:04 följande:
    Ha, ha... Ja, tyvärr vill inte min man bo mitt i ingenstans. Även om jag kan tänka mig det. Han får lappsjuka! Och gård nära civilisation = dyrt. Aber det där.
    Hur vill mannen din bo då ? kanske du kan muta honom med att han slipper klippa gräsmattan då kossorna kan göra det
  • 3 barns mamma84

Elias somar mellan 20-21 och sover till 03 sen 09
    Så här sover han som han ska.

Nu har jag tagit många kort jag ska lägga in på bloggen
    Och en pojk som älskar att sitta upp.
    Han sitter stadigt nu men fortfarande lite vingligt men det går framåt

• 3 barns mamma84
    LokesMammi skrev 2011-05-07 21:10:14 följande:
    Kom på en sak! Idag är det ett år sen som jag plussade! Skrattande Gravid
    stort grattisSolig