• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Trollungarnasmamma
    Minifer skrev 2010-06-14 15:14:01 följande:
    Det är väl mest för att hormonerna kan göra att färgen blir skum. Personligen hoppar jag färgning under graviditeten för att inte sitta och andas in alla kemikalier och så, men enl min BM ska det inte avra farligt att färga, och de flesta frisörer jag frågat har sagt detsamma. Tona skall inte vara någon fara alls iaf
    Nej tona & slinga är ingen fara alls har jag med hört....

Förresten beställde vi en babysitter igår
    En "gammal" modell för jag tycker de e bäst....vi hittade en av en slump som var lite annorlunda så det fick det bli hihihi, var mest sambon som var på!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • Emynem
    Karttikeya skrev 2010-06-14 14:45:53 följande:
    Av vilken anledning ska man inte färga? Jag har bara hört för att det kan bli vilken färg som helst, men det är väl inte farligt?
    Jag färgar håret för fullt nu även fast jag är gravid. När jag gick på frisör skolan så pratade vi just om det där med att färga hår och graviditet och dom sa då iaf att det var förr sådant gällde eftersom färgen då innehöll ämnen som inte var så bra att andas in eller få på huden.
    Men de moderna färgerna vi har idag innehåller inte dessa.

Och det om att färgen släpper snabbare när man är gravid har jag aldrig hört DOCK kan håret vara mer svårblekt när man är gravid pga hormonerna och kan därför i vissa fall bli gult.
    Men detta är heller inget problem som jag personligen stött på.

Jag färgar och donar, ska vara snygg trots att jag är gravid! haha :D
  • Mopplis

jag vill verkligen göra ern makeover nu och funderar på att slinga håret o klippa mig.. jag vill som föregående talare oxå se lite good ut när jag e på tjocken

• Karttikeya

Och jag funderar på att klippa av mig håret. Men det gör jag varje gång jag ska klippa mig, ändå ääälskar jag att ha långt hår. Har dessutom stort och lockigt hår så är svårt att hitta en bra "kort" frisyr som passar.. Vägrar ju hålla på o platta håret stup i kvarten. Våga vara lockig!

• ÄlskarMina

åh idag blev det inget ullared. Åker imorgon istället då de hade kris på jobbet så jag fick hoppa in. Blev dock informerad igår kväll så jag hade tid att vänja mig vid tanken. Lite snopet bara att inte få åka iväg. 
    Listan är låång och hoppas på mkt bebisfynd!

Tror också att jag igår kände av pyret ..kändes mkt annorlunda än mina vanliga tarmrörelser och mer långt in. Det rör runt liksom-precis som h*n snurrar runt. Idag har det varit lite mer diffust. 
    Längtar efter de där riktiga buffarna och sparkar. *myys!  

(idag v.14+5) 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
  • Trollungarnasmamma
    Emynem skrev 2010-06-14 15:45:44 följande:
    Jag färgar håret för fullt nu även fast jag är gravid. När jag gick på frisör skolan så pratade vi just om det där med att färga hår och graviditet och dom sa då iaf att det var förr sådant gällde eftersom färgen då innehöll ämnen som inte var så bra att andas in eller få på huden.
    Men de moderna färgerna vi har idag innehåller inte dessa.

Och det om att färgen släpper snabbare när man är gravid har jag aldrig hört DOCK kan håret vara mer svårblekt när man är gravid pga hormonerna och kan därför i vissa fall bli gult.
    Men detta är heller inget problem som jag personligen stött på.

Jag färgar och donar, ska vara snygg trots att jag är gravid! haha :D
    Ja jag säger inte att nått är fel, säger bara vad jag själv fått höra

Ja vi vill juh känna oss vackra när vi e tjocka med, jag är likadan, & det vi kan göra är juh bara håret nu & naglar & hoppas vi blir fint solbrända!!!

Jag kan heller aldrig bestämma om jag ska ha långt ele kort, tycker om båda!!!! men nu har jag haft kort länge så jag satsar på lite längre nu....
    ÄlskarNova skrev 2010-06-14 17:02:48 följande:
    åh idag blev det inget ullared. Åker imorgon istället då de hade kris på jobbet så jag fick hoppa in. Blev dock informerad igår kväll så jag hade tid att vänja mig vid tanken. Lite snopet bara att inte få åka iväg. 
    Listan är låång och hoppas på mkt bebisfynd!

Tror också att jag igår kände av pyret ..kändes mkt annorlunda än mina vanliga tarmrörelser och mer långt in. Det rör runt liksom-precis som h*n snurrar runt. Idag har det varit lite mer diffust. 
    Längtar efter de där riktiga buffarna och sparkar. *myys!  

(idag v.14+5) 
    Skönt att det blir imorgon iaf så det inte blev inställt....
    Min bebislista är med lång, men nu har lite fynd på tradera gjort med kläder & babygym gjorts. På IKEA igår blev det en sänghimmel, beställde en babysitter oxå.
    Men ska köpa lite nytt täcke, kudde, madrass, spjälskydd osv med & det tänkte jag göra på Ullared.

När jag lägger mej på sidan så känner jag bebis väl, den följer med hihihi Måste vara den iaf :p
    Längtar med efter de riktiga, då är man mer säker med & det känns vi kommunicerar
  • Emelle

Heej!! Jösses vad ni skriver. Skumläser igenom allt lite snabbt. Det är vad jag hinner idag.

Har varit på NUPP idag och det gick sååå fint. Ska bara  njuta nu och se fram mot vår Julbebis!! BF 23 december kommer det stå i vår journal hädanefter!! Merry christmas!

Liten var staxt över 6,1 cm från huvud till sjärt och var väldigt aktiv. Mysigt att mna ser så tydligt! Såg tom alla fingrarna osv. *längtar*

Nu ska vi inte nojja mer utan BARA njuta!

• s89
    NhjärtaD skrev 2010-06-14 11:29:35 följande:
    Håller tummarna att hon med är det & ger lite extra kontroller!!!
    kram på dej {#emotions_dlg.flower}
    Kram kram!! {#emotions_dlg.flower}
  • ensammamma
    MajMamman08 skrev 2010-06-11 10:31:21 följande:
    Mamalicious: Tack söta du

Emelle: Grattis,skönt o få behålla jobbet!!! Ja alltså viket går ut i sep, men ingen tror att hon som ska komma tillbaka nånsin gör de. Och gör hon inte de,så skulle ja kanske få fortsätta om ja har tur,men lär ju bli svårt när ja e gravid nu då...då tar de ju säkert nåe annan!! Menmen,thats life!! E glad att ja har så länge i varje fall

ensammamma: Vad har hänt?? E de för du kräktes så mycket??Hoppas du slipper sjukhus,inte skoj jue!

Skogsbollen: Kommer gå super bra ska du se!!! Tänker på er på söndag!!

Theunknown: Om de e som ja befarar,så hoppas jag att du gör de rätta för dig!!!! Tänker på dig..hemskt o behöva gå igenom något sådant! Drilijoner styrkekramar!Hjärta

Nu ska jag iväg o jobba heeeela helgen,har verkligen ingen lust! Vill hellre va hemma o mysa o kolla film o äta godis!!! Snyft!!! Ja ibland känner man verkligen helt enkelt inte för o gå till jobbet o just nu e de tugnt
    Jag har fått en sån kraftig illamående så jag äter ca 10 tabletter mot de om dagen. Å de hjälper inte + att jag förlorar vätskan i kroppen för jag kräks så mycket. Sen så har jag väldigt lågt blodtryck så jag svimmar lite för ofta å flera ggr om dagen..
  • ensammamma
    NhjärtaD skrev 2010-06-11 10:50:07 följande:
    Vad är det du har??
    Ja snart halvvägs Jag med!
    TheUnknown skrev 2010-06-11 07:47:27 följande:
    Nu lämnar jag er o hoppas att alltgår bra för er .

all lycka!
    Tråkigt
    Detsamma!!

KraaamSynd om dej!! De helgerna man verkligen inte vill jobba är tuffa...vad jag vet så är jag ledig, men jag planerar inget för då ringer dem mej Men jag ska äta lite godis åt dej med!!

Förresten, hur är det med ditt huvud??? Kom & tänka på det när jag vaknade idag Var själv lite lm i huvudet & hade ont igår med....

MALAKIW!!

GRATTIS på din dag!!!!{#emotions_dlg.flower}
    Jag går in i vecka 16 idag..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)