• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Akinto
    Momalicious skrev 2010-06-13 21:03:34 följande:
    Jasså? Kan det vara järnvärdet? Ska nog prata med BM om det för jag är väldigt trött och har ont i huvudet. Hade ju min inskrivning i typ v 5-6 nån gång så järnvärdet KAN ju ha ändrats liksom. ja ja, hellre huvudvärk än illamående i alla fall!
    NhjärtaD skrev 2010-06-13 18:21:09 följande:
    Nu har vi handlat lite

En sänghimmel till bebis hihihihi har alltid velat ha det!

Nu lagar jag mat, småländska isterband med dillstuvad potatis, & mannen skruvar!!
    Åh sänghimmel! Det ska vi ha. Antingen den blåa från IKEA eller så ska min mamma göra en. Vi får se! Vill se den från IKEA i verkligheten först innan jag bestämmer mig

jaa skadar juh inte att börja lite smått me järn iaf kan juh testa...förr lr senare får man juh 'ndå börja...
    mitt järnvärde är redan nere på 110 ska bli kul o se i morgon o se om de blivit bättre i morgon.
    *inskrivning i morgon* wiihoo =P
  • skogsbollen

Gjorde KUB-test idag, men har inte haft möjligheten att ta blodprovet förrän idag, så nu får vi vänta en vecka på resultatet. Jobbigt!
    Nackspalten var tydligen 1,0 mm och jag fattade det som att det var en liten spalt. Mycket mer info fick jag inte alls :/ Fick inte veta nåt om näsben heller. Har ni andra som gjort KUB fått någon sån info?

Nåväl, fick ett BF-datum på Juldagen och fick veta att jag igår gick över de där 12 kritiska veckorna. 

Akinto:
    Japp, nog växer magen snabbare här oxå. Är ganska vanligt, har jag  hört :)
    Med förra barnet var magen precis platt i vecka 12. Svärisarna trodde oss inte ens när vi berättade det då, eftersom det inte syntes alls. Idag, vecka 12+1, putar den riktigt mycket, tycker jag. Nu är den förvisso uppsvälld ändå, men drar jag in den så mycket jag kan så putar den likväl.

• Jessika82

senaste veckan har min mage expanderat väldigt mycket.... så nu kan jag inte dölja det lika lätt.... ska på ul nästa måndag, är lite nervös.

• Akinto

tycker de e pinsamt o komma me magen. o så frågar någon vilken vecka man e i så är man ynka 13+0 vecxkor hehe........ skönt att andra me har put mage då redan =))

• s89

Hej tjejer!

Var hos läkaren idag. Hade ont i magen. Bebben levde rövare.. Men han hittade en muskelknuta i livmodern. . :( Han berättade att missfallsrisken ökar då... Hoppas hoppas att det inte är någon fara.. Men just nu hade bebben massa plats sa han..
    Är i vecka 15(14+0) räknade han.. Hoppas att allt går bra.
    Har ni hört något om någon som haft det och det gått bra?

Kram 

• Minifer
    skogsbollen skrev 2010-06-13 21:29:37 följande:
    Gjorde KUB-test idag, men har inte haft möjligheten att ta blodprovet förrän idag, så nu får vi vänta en vecka på resultatet. Jobbigt!
    Nackspalten var tydligen 1,0 mm och jag fattade det som att det var en liten spalt. Mycket mer info fick jag inte alls :/ Fick inte veta nåt om näsben heller. Har ni andra som gjort KUB fått någon sån info?

Nåväl, fick ett BF-datum på Juldagen och fick veta att jag igår gick över de där 12 kritiska veckorna. 

Akinto:
    Med förra barnet var magen precis platt i vecka 12. Svärisarna trodde oss inte ens när vi berättade det då, eftersom det inte syntes alls. Idag, vecka 12+1, putar den riktigt mycket, tycker jag. Nu är den förvisso uppsvälld ändå, men drar jag in den så mycket jag kan så putar den likväl.
    oj, 1 mm var inte mycket =) de kollar alltid näsben, hade bebben INTE haft det hade de säkert sagt något. Men bebbes spalt var 2.2 mm och jag fick resultat som var tre gånger bättre än min åldersrisk så du kommer säkert få superlåga siffror =) Jag fick veta om näsben dels för att hon sade här är näsbenet, och dels för att jag frågade"så man ser et ttydligt näsben?? bra!!", haha! Grattis till 12 hela veckor!
  • Trollungarnasmamma
    skogsbollen skrev 2010-06-13 21:29:37 följande:

Akinto:

När hade du BF innan?
    Har ingen koll på någon info, men läste vad minifer skrev & det lät bra
    s89 skrev 2010-06-13 21:43:53 följande:
    Hej tjejer!

Var hos läkaren idag. Hade ont i magen. Bebben levde rövare.. Men han hittade en muskelknuta i livmodern. . :( Han berättade att missfallsrisken ökar då... Hoppas hoppas att det inte är någon fara.. Men just nu hade bebben massa plats sa han..

Kram 
    Oj det lät inget kul...men minskar den juh längre du går?
    Vilken vecka var du i innan?

kraaam
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • s89
    NhjärtaD skrev 2010-06-13 22:30:38 följande:
    När hade du BF innan?
    Har ingen koll på någon info, men läste vad minifer skrev & det lät bra
    s89 skrev 2010-06-13 21:43:53 följande:
    Hej tjejer!

Kram 
    Oj det lät inget kul...men minskar den juh längre du går?
    Vilken vecka var du i innan?

kraaam
    Hej! Nej det tror jag inte att den gör. Innan vadå? Har aldrig varit gravid med myom. Första gången jag är gravid.. Och nu i vecka 15(14+0) har dem sett ett myom ( muskelknuta). Men hoppas att det inte är någon fara..

Kram! 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)