• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84

Majmamman:
    vad  har jag missat ??!!
    Väntar du TVILLINGAR :-O STORT grattis

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Jessika82

Jag som har jobbar i 2vecka är inne på min 3:e vecka och det känns så bra fram tills i dag... då hade jag ont i höftpartiet....

Jag har ett fysiskt krävande jobb så igentligen borde jag inte vara förvånad att jag har ont när man går ca 2-3mil om dagen...

• ensammamma

Ni som har gått upp lite i vikt de gjorde jag oxå till en början med.. Men på 2 dagar så gick jag ner 10 kg + att min mage e så öm så jag kan inte ha kläder som sitter åt längre... Jag känner av bebisen väldigt mycke.. ag har fått se den redan 3 ggr å ska snart få se den igen. Jag har fått ett ul bild som jag fick då när jag låg inne på sjukhuset... Jag/vi har redan köpt en barnvagn, bilbarnstol, vagga till min lill* plutt. Men vaggan ska vi sälja, + att man fick lite annat smått å gott oxå i detta paket. Oj oj oj men jag har mycke kvar sen min 4 åring föddes så de blir inte så mycket som ska inköpas. Förutom en spjälsäng sen e allt klart. Kanske lite vinterkläder som en overall å mössa.

• linn78

Hej, nu var det längesen igen!! Jag är urusel på att skriva...=(

Välkomna alla nya iaf, kul att vi får så många december bebisar!!

Jag vet inte riktigt hur mycket jag har gått upp men jag gissar på ca 5 kg. Sonen lyckades kissa på vågen och efter det så slutade den fungera...

Jag har fått tid till RUL 5 juli. Kul!! Fast jag som aldrig oroar mej har fått värsta nojjan nu... Dels känner jag inte bebisen ännu (omföderska och i v 16 nu) och sen funderar jag mycket på var tvillingen tog vägen, jag har ju inte blött. Tänk om den liksom fastnat på den andra bebisen... hu hemska tankar!
    Vi ska ta reda på kön iaf, gjorde det med sonen också. Någon annan som ska göra det?

Jag har det mesta kvar efter sonen, fattas bilstol och så funderar jag på vagn. Jag vill gärna ha en babyjogger city mini twin, (har den i enkelvagn och älskar den) men den är bara framåtvänd och jag vet inte riktigt om det öht går att få tag på hårdlift och adaptrar i Sverige. Har aldrig sett det. Men man kan kanske använda bärsele/sjal ända fram till sommaren när plutte kan sitta ordentligt i vagnen... Men då är Axel nästan 3 år så då behöver han kanske ingen vagn? Hmm, inte lätt detta.. Hur funderar ni som har syskon?

• 3 barns mamma84
    Majmamman: Haha sorry jag tog fel men vore inte dåligt OM du gjorde det haha men nu har du ju en

Minifer:
    Hoppas du har det bättre snart igen.. inte kul att känna sig så och inte ha det bra..
    Hoppas epelande går bättre
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Emelle
    linn78 skrev 2010-06-14 20:07:21 följande:
    Hej, nu var det längesen igen!! Jag är urusel på att skriva...=(

Välkomna alla nya iaf, kul att vi får så många december bebisar!!

Jag vet inte riktigt hur mycket jag har gått upp men jag gissar på ca 5 kg. Sonen lyckades kissa på vågen och efter det så slutade den fungera...

Jag har fått tid till RUL 5 juli. Kul!! Fast jag som aldrig oroar mej har fått värsta nojjan nu... Dels känner jag inte bebisen ännu (omföderska och i v 16 nu) och sen funderar jag mycket på var tvillingen tog vägen, jag har ju inte blött. Tänk om den liksom fastnat på den andra bebisen... hu hemska tankar!
    Vi ska ta reda på kön iaf, gjorde det med sonen också. Någon annan som ska göra det?

Jag har det mesta kvar efter sonen, fattas bilstol och så funderar jag på vagn. Jag vill gärna ha en babyjogger city mini twin, (har den i enkelvagn och älskar den) men den är bara framåtvänd och jag vet inte riktigt om det öht går att få tag på hårdlift och adaptrar i Sverige. Har aldrig sett det. Men man kan kanske använda bärsele/sjal ända fram till sommaren när plutte kan sitta ordentligt i vagnen... Men då är Axel nästan 3 år så då behöver han kanske ingen vagn? Hmm, inte lätt detta.. Hur funderar ni som har syskon?
    Vi ska ta reda på könet. Har gjort det 2 av 3 tidigare graviditeter.
    Att du inte kännt bebis i v16 är ju inget konstigt alls. Har en väninna som väntar sitt tredje oh inte känt bebisen innan v21. Ingen fara alltså Som du säkert redan visste! men visst LÄNGTAR man!
  • MFJG

Vikten. Jo jag hade precis nått min målvikt när jag blev gravid igen. Upp gick jag de kilona jag nyss gått ner och nu ligger jag på +6 kilo..;) Men jag bryr mig inte..Det viktigaste är att man mår bra. Äter som man ska. (inte massa gottis och snask)..Att man tänker på att det är bebisen som ska få maten =)

• linn78
    Emelle skrev 2010-06-14 20:12:21 följande:
    Vi ska ta reda på könet. Har gjort det 2 av 3 tidigare graviditeter.
    Att du inte kännt bebis i v16 är ju inget konstigt alls. Har en väninna som väntar sitt tredje oh inte känt bebisen innan v21. Ingen fara alltså Som du säkert redan visste! men visst LÄNGTAR man!
    Ja, jag vet=) och jag är ingen orolig person vanligtvis, snarare tvärtom. Det är det här med tvillingarna som har satt sig på huvudet bara och då kommer andra funderingar med automatiskt... Jag tänker lite såhär: Jag har lyckats få det perfekta (enl mej då alltsåSkrattande) barnet en gång, ska jag verkligen lyckas med det igen? Känns helt omöjligt...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)