• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • MalakiW
    Minifer skrev 2010-06-14 23:37:28 följande:
    tack så jättemycket! Har helt fastnat i alla spel på facebook nu, spelar farmville, treasure island och mafia wars samtidigt, haha suck..Hoppas imorgon blir en bättre dag!

NhjärtaD HAHAA, ifall han märker det kan han fan ha det, som lite payback för allt gravidlidande man genomgår, haha! Skönt att ha alla hemma igen =) Måste vara asjobbigt att behöva lämna bort sina barn för jämnan =/
    Karttikeya skrev 2010-06-14 22:14:32 följande:
    Det blidde svartbrunt, precis som det skulle. Hurra! Tur att man bara behöver färga utväxten.. Behöver två stycken kartonger med hårfärg bara för det.. Ibland är det dyrt att ha väldigt mycket hår! Behöver nog tre eller fyra stycken om jag skulle färga hela mitt hår i den längd jag har nu, haha!

Men i morgon åker lite av. Hur mycket återstår att se. Jag fegar nog ur som vanligt och bara toppar det litegrann.
    låter som att du har lika mycket hår som jag brukar ha =) Blir jäkligt dyrt att färga när man behöver så många, blä! Har slutat nu (färga) för att jag inte pallar meket, just nu har jag en fin utväxt sedan maj förra året, hehe.ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH vad gött!!!! Fint att du fick taget provet också!

Jag såg paraplyet i hallen idag och tänkte JÄÄÄÄKLAR, haha! Jag lunchar gärna! Onsdag, kan du då?
    Hej igen minifer
    Menar du onsdag denna vecka? Kan både denna veckas onsdag och nästa! Ingen fara med paraplyet - tar det när du känner för det. Har "snott" ett annat paraply som låg och skräpade i huset : )
    kramar!
  • MalakiW
    we wish for a baby skrev 2010-06-15 00:01:36 följande:

Hej alla underbara...
    Ligger vaken och kan inte sova, har legat och läst igenom lite om hur de går flör er, och jag gläds så med er & längtar till v.30 då vi får köra igång igen :)
    Jag blöder till och från fortfarande och jag tror de är 2 eller tre v. sen idag..
    Har tappat bort ordningen på dagarna, sörjer min mamma som tusan, de förlorade barnet oxå... sitter fasst i svart hål som jag bara måste ta mig upp ur snabb, har ju så mycket att se till att bli pigg och fräsch för v.30 för inte rubbas nå hemskt mycket för mig känner jag... men självklart har jag funnit livsglädje igen till dess, jag har ju en underbar man samt otroligt peppande vänner.
    sen har jag er "min lilla tråd" jag kommer villja följa er till den dag var och en av er föder :)
    Ni får ett  happy new year :)
    Åh jag och malak en lycklig vår/försommar :)) Inte fy ska de heller, eller hur gumman :)
    Tack för ditt snabba svar igår :))

Nu ska jag gå¨och krypa ner brevid min man som gick och la sig för en stund.

Ta han om er!
    Godnatt!
    Hjärta

Vännen! Mina ord räcker inte till för de tankar och känslor jag har! Vill överösa dig med oceaner av kraft, mod och lycka!  Det här tar vi tillsammans! Jag ska försöka hjälpa dig ur det svarta hålet - tänder massor med värmeljus och drar dig sakta uppåt vidare och framåt!

All världens lycka till dig!

god natt!
  • MalakiW
    skogsbollen skrev 2010-06-15 09:23:39 följande:

Härligt att höra ifrån er, MalakiW och we wish for a baby. Härligast av allt är att ni, trots att ni har det tufft, försöker och ser ljuset i tunneln. Starkt!
    Kramar till er!

Tack för dina tankar Skogsbollen!
    Kram!
  • MalakiW
    NhjärtaD skrev 2010-06-15 11:16:20 följande:
    oooo ja, ballong kommer jag absolut vara!!
    MalakiW skrev 2010-06-14 23:00:17 följande:
    Hej alla,
    Härligt att läsa hur era magar växer och hur ni planerar för era små!

Här är det väl lite ljusare i tunneln. Idag är nog min första blödningsfria dag (HURRA!) Sex dagar till och jag får både bada och sexa! :D. Annars sysselsätter jag mig med att läsa på om mitt myom (som jag hoppas att jag får ta bort). Mitt myom ska visst sitta så pass illa till att det ska minska risken för MF/MA med uppe emot 50 procent om man får ta bort det. Fast sen har jag läst att man måste vänta 6 månader innan man får bli gravid igen efter att man tagit bort det... Men ska höra med läkare först. Har tagit blodprov för att kolla om jag har toxoplasmos och har inte riktigt fått svar än men det lutar väl lite åt det. Tar en dag i sänder och just nu är det 74 dagar tills vi får bli gravida igen! Så sakta men säkert. När fortfarande en dröm om att få hoppa in i denna tråd som gravid igen i höst!

Minifer-sugen på lunch snart?!

All lycka och kramar till er!
    Skönt att du har läget under kontroll gumman HjärtaMohahaha

Ja jag vänjer mej aldrig Men nu får jag ha de hemma ett tag
    we wish for a baby skrev 2010-06-15 00:01:36 följande:

Hej alla underbara...
    Ligger vaken och kan inte sova, har legat och läst igenom lite om hur de går flör er, och jag gläds så med er & längtar till v.30 då vi får köra igång igen :)
    Jag blöder till och från fortfarande och jag tror de är 2 eller tre v. sen idag..
    Har tappat bort ordningen på dagarna, sörjer min mamma som tusan, de förlorade barnet oxå... sitter fasst i svart hål som jag bara måste ta mig upp ur snabb, har ju så mycket att se till att bli pigg och fräsch för v.30 för inte rubbas nå hemskt mycket för mig känner jag... men självklart har jag funnit livsglädje igen till dess, jag har ju en underbar man samt otroligt peppande vänner.
    sen har jag er "min lilla tråd" jag kommer villja följa er till den dag var och en av er föder :)
    Ni får ett  happy new year :)
    Åh jag och malak en lycklig vår/försommar :)) Inte fy ska de heller, eller hur gumman :)
    Tack för ditt snabba svar igår :))

Nu ska jag gå¨och krypa ner brevid min man som gick och la sig för en stund.

Ta han om er!
    Godnatt!
    Hjärta

Sörj så mycket du vill, det har du all rätt till...du måste det för att klara av nästa steg!!

Är er tur nästa gång, måste det vara!!Hjärta
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
    Försöker att ha läget under kontroll :). Så länge jag känner att jag "gör" ngt åt det och inte bara hopplöst väntar känns det bättre.

kram!
  • MalakiW
    empans skrev 2010-06-15 16:29:18 följande:
    Halloj alla härliga mammor och blivande sådana!

Har ju varit rätt försiktig med att berätta för omvärlden att jag är gravid. Igår fick vi en leverans av en massa varor till jobbet. Jag bad killen som kom med grejerna bära in dem och ställa dem på ett speciellt ställe för att jag inte orkade flytta på dem sen (de var stooora lådor) eftersom jag har problem med lederna. Då säger karln "foglossning eller?". Jag blev helt paff.. "Öhh nej verkligen inte" fick jag fram. "Vad är det där då?" kontrade han och pekade leendes på min mage. VA?!? Trodde inte det syntes så mycket... Suck. Kunde inte göra annat än skratta.. Jag har ju inte ens berättat på jobbet än men de börjar nog fatta, vankar som en anka för att jag har så ont i höfterna. Lite vågat av honom i alla fall tycker ni inte? 

De ringde idag från sjukhuset ang provsvaren från vårt KUBtest. 1/20 000 för downs resp 1/17 900 för någon annan trisomi. Gick inte att få mycket bättre värden sa hon. 

Kram på er tjejer!
    Må gott! 
    Åhå - GRATTIS TILL DINA FINA VÄRDEN! kram!
  • MalakiW

Hej Utomlands!
    Hur har det gått? Hoppas hoppas att det gått fantastiskt bra!
    Lyckokramar i mängder!!

• skogsbollen

Dumma lilla mig!
    Nu, i väntan på KUB-resultatsvar, efter ett NUPP som såg bra ut med en liten nackspalt, så sitter jag såklart och läser allt jag kommer över om KUB här på FL. Å vad hittar jag? Jo, givetvis en massa tjejer som haft fina NUPP-resultat, men där blodprovet dragit ner resultatet nåt enormt. Sånt gör mig så orolig nu. Förvisso så visade det sig att många av dessa tjejer fick bra resultat på fostervattenprov...  Dumt måla fan på väggen i förskott, jag vet, men sån är jag :/

Är det nån mer än jag som känner av "falsk ichias"? Jag har dö-ont i ena skinkan, men förhoppningsvis går det över. Hade samma under förra grav.

• Trollungarnasmamma
    MalakiW skrev 2010-06-15 23:49:01 följande:
    Försöker att ha läget under kontroll :). Så länge jag känner att jag "gör" ngt åt det och inte bara hopplöst väntar känns det bättre.

kram!
    Vad skönt

kraam
  • Jaya

Ojojoj! vad ni skriver här! Min dator gick sönder för några veckor sedan så jag får snällt låna bibliotekets dator ett tag till framöver.
    I förrgår så berättade vi för svärföräldrarna och blivande faster och farbror ..
    Fick otroligt positiva reaktioner, skönt att ha berättat det för de närmaste nuGlad
    14+0 på söndag Flört'

HAPPY DAYS!

·٠?●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●?٠·December 2010·
  • Trollungarnasmamma

åhhhh underbara sommar idag & jag måste plugga lite
    ska göra det nu så man kan njuta sen!!!

Ska kanske skicka iväg mannen & köpa god fika?

kram på er

Svar på tråden December Bebis 2010 :)