• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-06-15 11:18:46 följande:
    Idag är vi alla hemma mys, ska plugga lite nu bara medans de är ute!

Har sovit dåligt nu i två nätter, jobbigt...ligger & vrider & vänder på mej...funderar på vår ekonomi, den är inte på topp nu för jag har inte fått jobba så mycket som jag måste osv...
    Jag kan bli så stressad av sånt!!!!! usch....ska prata med min man sen om detta, han brukar lugna mej....

Kanon väder när vi steg upp idag, men nu börjar det komma stora gråa moln men än skiner solen

kram på er
    Usch då! Hoppas mannen lugnar dig. Vissa karlar är bra på det!

Gud jag hinner inte med. Skumläst igenom snabbt bara. Jag har försökt ringa arbetsförmedlingen (det går bara om man vet VEM man ska prata med) och sen försökte jag logga in på arbetsförmedlingens hemsida för att skriva in mig online men då har jag glömt mitt användarnamn eftersom jag inte använt mitt konto på så länge och man måste ha det för att få ett nytt lösenord. Ja, så jag sitter lite i skiten just nu. Hoppas supporten kan hjälpa mig med det, annars får jag åka ner till arbetsförmedlingen, som ligger en BRA bit härifrån, för att få ett nytt lösenord och få reda på mitt användarnamn, sen skriva in mig online och sen förhoppningsvis kunna skriva in mig "på riktigt" samma dag. Guuud.

Skolan har dessutom gjort fel och skickat ett samlat betygsdokument när jag ska ha ett slutbetyg och idag var skolavslutning för de årskullar som inte tog studenten iår vilket betyder att lärarna snart inte kommer vara på skolan vilket betyder att jag inte vet om det blir löst innan hösten. MORR. Har väl inte jättestor lust att springa där och ha mig i höst när jag är stor och tung.

Så ALLT går bra för mig just nu ;) Nu ska jag göra mig lite fin innan mannen kommer hem, idag har vi varit tillsammans i hela 9 månader. Låter sjukt lite, känns myyycket längre. Kanske för att vi bott ihop hela den tiden ;) Nej, göra mig i ordning och sen skala räkor! 
  • Utomlands

Om ett par timmar ska jag till Gyn.

Har haft konstigt ont i magen/tarmarna/kissblâsan de senaste dagarna och sâ där trött som man var i v8... ja jag kan inte beskriva det sâ bra.
    Just nu känner jag mest som att där är gaser som inte vill komma ut,sen tre daga tillbaka, men samtidigt springer jag och kissar mer än vanligt... skumt + att i morse fick jag som ett hugg i vänster sida av magen inte där bebisen är den är pà höger sida. Tror inte det är nâgot farligt men i alla falll, om det är urinvägsinfektion sâ vad jag har förstâtt Är det viktigt att behandla det snabbt under graviditeten.

Nâgon som känner igen sej?

• ondar
    Utomlands skrev 2010-06-15 16:13:07 följande:

Har haft konstigt ont i magen/tarmarna/kissblâsan de senaste dagarna och sâ där trött som man var i v8... ja jag kan inte beskriva det sâ bra.
    Just nu känner jag mest som att där är gaser som inte vill komma ut,sen tre daga tillbaka, men samtidigt springer jag och kissar mer än vanligt... skumt + att i morse fick jag som ett hugg i vänster sida av magen inte där bebisen är den är pà höger sida. Tror inte det är nâgot farligt men i alla falll, om det är urinvägsinfektion sâ vad jag har förstâtt Är det viktigt att behandla det snabbt under graviditeten.

Håller tummarna att allt går bra hos gyn o att det är lättebehandlat.
    Är i v 15 och är fortfarande oerhört trött och annat så ska själv till läkaren på torsdag.
    Lycka till nu {#emotions_dlg.flower}
  • empans

Halloj alla härliga mammor och blivande sådana!

Har ju varit rätt försiktig med att berätta för omvärlden att jag är gravid. Igår fick vi en leverans av en massa varor till jobbet. Jag bad killen som kom med grejerna bära in dem och ställa dem på ett speciellt ställe för att jag inte orkade flytta på dem sen (de var stooora lådor) eftersom jag har problem med lederna. Då säger karln "foglossning eller?". Jag blev helt paff.. "Öhh nej verkligen inte" fick jag fram. "Vad är det där då?" kontrade han och pekade leendes på min mage. VA?!? Trodde inte det syntes så mycket... Suck. Kunde inte göra annat än skratta.. Jag har ju inte ens berättat på jobbet än men de börjar nog fatta, vankar som en anka för att jag har så ont i höfterna. Lite vågat av honom i alla fall tycker ni inte? 

De ringde idag från sjukhuset ang provsvaren från vårt KUBtest. 1/20 000 för downs resp 1/17 900 för någon annan trisomi. Gick inte att få mycket bättre värden sa hon. 

Kram på er tjejer!
    Må gott! 

• Utomlands
    empans skrev 2010-06-15 16:29:18 följande:

Har ju varit rätt försiktig med att berätta för omvärlden att jag är gravid. Igår fick vi en leverans av en massa varor till jobbet. Jag bad killen som kom med grejerna bära in dem och ställa dem på ett speciellt ställe för att jag inte orkade flytta på dem sen (de var stooora lådor) eftersom jag har problem med lederna. Då säger karln "foglossning eller?". Jag blev helt paff.. "Öhh nej verkligen inte" fick jag fram. "Vad är det där då?" kontrade han och pekade leendes på min mage. VA?!? Trodde inte det syntes så mycket... Suck. Kunde inte göra annat än skratta.. Jag har ju inte ens berättat på jobbet än men de börjar nog fatta, vankar som en anka för att jag har så ont i höfterna. Lite vågat av honom i alla fall tycker ni inte? 

De ringde idag från sjukhuset ang provsvaren från vårt KUBtest. 1/20 000 för downs resp 1/17 900 för någon annan trisomi. Gick inte att få mycket bättre värden sa hon. 

Kram på er tjejer!
    Må gott! 
    Vilken fräckis! Ha ha ha!!! Ja man kan ju inte mer än skratta

GRATTIS  till dina super värden!!!
  • 3 barns mamma84

Kan inte vara sant mina fötter börjar svullna upp !!!! redan vätska i bennen ???

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • s89

Kram på er tjejer!
    Må gott! 
    hehe dessa karlar ;) Ååå grattis till dina värden. Superbra ju!! Glad
  • Trollungarnasmamma
    Karttikeya skrev 2010-06-15 14:14:15 följande:
    Det där med ekonomi är inte roligt... Vi har det tufft vi också eftersom jag bara fick halvt studiebidrag i slutet på maj och lite skattåterbäring nu i juni.. Julilönen blir inte heller så stor, usch! Rynkar på näsan
    Ne det tar på krafterna tyvärr gaaahhh....
    Momalicious skrev 2010-06-15 14:40:36 följande:
    Usch då! Hoppas mannen lugnar dig. Vissa karlar är bra på det!

Gud jag hinner inte med. Skumläst igenom snabbt bara. Jag har försökt ringa arbetsförmedlingen (det går bara om man vet VEM man ska prata med) och sen försökte jag logga in på arbetsförmedlingens hemsida för att skriva in mig online men då har jag glömt mitt användarnamn eftersom jag inte använt mitt konto på så länge och man måste ha det för att få ett nytt lösenord. Ja, så jag sitter lite i skiten just nu. Hoppas supporten kan hjälpa mig med det, annars får jag åka ner till arbetsförmedlingen, som ligger en BRA bit härifrån, för att få ett nytt lösenord och få reda på mitt användarnamn, sen skriva in mig online och sen förhoppningsvis kunna skriva in mig "på riktigt" samma dag. Guuud.

Skolan har dessutom gjort fel och skickat ett samlat betygsdokument när jag ska ha ett slutbetyg och idag var skolavslutning för de årskullar som inte tog studenten iår vilket betyder att lärarna snart inte kommer vara på skolan vilket betyder att jag inte vet om det blir löst innan hösten. MORR. Har väl inte jättestor lust att springa där och ha mig i höst när jag är stor och tung.

Så ALLT går bra för mig just nu ;) Nu ska jag göra mig lite fin innan mannen kommer hem, idag har vi varit tillsammans i hela 9 månader. Låter sjukt lite, känns myyycket längre. Kanske för att vi bott ihop hela den tiden ;) Nej, göra mig i ordning och sen skala räkor! 
    Han är kanon på det.....Älskar honom så mycketHjärta

Nästa vecka ska jag med besöka arbetsförmedlingen för att hoppas på att få stämpla upp det jag inte får jobba den första sommar perioden...e juh så mycket papper hit & dit!!!!

Ha så mys ikväll!!!!
    Utomlands skrev 2010-06-15 16:13:07 följande:

Hör av dej snart!!!!

Kram på er tjejer!
    Må gott! 
    Hahahahaha lite roligt
    På mitt andra jobb har jag inte heller berättat, nu har jag varit där i 2 dagar utan arbetskläder & de har lyckats missa det, trots att det inte går, men jag har hållt saker framför magen

Kanon med värderna me!!!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
  • LinnV
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-15 18:59:22 följande:
    Kan inte vara sant mina fötter börjar svullna upp !!!! redan vätska i bennen ???
    Jag är också fruktansvärt svullen i benen redan. Har varit det i 3-4 veckor nu. Tror det beror på att jag står och går nästan hela tiden på jobbet.
  • Minifer
    Karttikeya skrev 2010-06-15 09:08:54 följande:
    Ja, jag har massor av hår, till många frisörskors stora förskräckelse. "Ska vi inte tunna ut det litegrann..?" NEJ, blir mitt svar. Har fått lära mig att mitt hår, som redan har en tendens att bli stort fluffigt och frissigt, blir det ännu mer eftersom lockarna blir skörare ju mer man tunnar ut.

Kommer för det mesta överens med mitt hår, men ibland ser man ut som trollmor Skrattande Ibland känner man verkligen bara för att klippa av det..

Har erat hår påverkats något av graviditeten ännu förresten? Jag tycker att jag har fått ÄNNU mera hår. (är det ens möjligt).
    hihi, vänta bara tills några veckor efter förlossningen då håret rasar av en i drivor! Helt hemskt är det =(

empan: haha oj, nej bättre siffror går nog inte attt få! Grattis!!! :D wow! :D
Svar på tråden December Bebis 2010 :)