Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

malinsmurfan skrev 2010-11-24 14:45:00 följande:
    precis varit hos BM igen för extrakoll då jag hade äggvita sist, det hade jag nu med men mitt blodtryck är bra så det e nog lugnt. bebben vill inte ligge neråt denna vecka heller, utan sitter nu upp, på måndag tas det beslut om vändningsförsök, känns sådär....inte så sugen på det, hur ligger era bebisar?

sen fick jag 2 stora dunkar med hem, som jag ska samla urin i !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! knas, eller hur.? Jag ska samla pink i ett dygn, lämna in dunken till sjukan på fredag så de kan se mer exakt hur mycket protein jag läcker......sådär kul att ha den dunken på bussen.Glad 
    Skönt att ditt tryck är bra iallafall
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    Jenni78 skrev 2010-11-24 15:07:13 följande:
    Han vill nog ha kebab. Ha, ha! Lite smågodis tänkte jag kunde vara bra för att hålla blodsockret uppe. 
    Kebab i frysen då - klart att värma för honom på förlossningen
  • Mysmamma70
    Emynem skrev 2010-11-24 15:43:30 följande:
    Nu lite äckelvarning från min sida.
    Var nyss på toaletten, undrar ifall en del av slemproppen börjat släppa eller om det var en skum flytning?.
    Har inte haft något problem med flytningar på senaste, har inte haft några rikliga alls utan bara de vanliga mjölkiga as always.

I två dagar nu har jag haft mkt molvärk och många förvärkar och nu efter att jag varit på toaletten och ställde mig upp så kände jag att det blev lite "blött" så tog papper och torkade och där låg det som en ca 4-5 cm lång "snorlobba"!
    Blää, den var vit kanske liiiite åt det gula hållet och som en låååång slemtråd! 

Så tänkte höra vad ni tror? Kan det vara en del av slemproppen?
    Förra gången så släppte en STOR del av slemproppen direkt så då var det lite lättare att urskilja den
    men det behöver ju inte bli så denna gång.

Vad kan det vara om det inte är slemproppen?

Det kan det vara. Jag har haft såna långa, genomskinliga till och från i ett par veckor nu. När jag fick barn förra året började de komma tre veckor innan
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-24 18:13:06 följande:
    Vet inte men nu har vi en ny och sen hoppas jag att William mamma lägger in den på TS tråden så vi slipper massa ny folk som bara skriver in men inte är med
    Varför inte låta alla som vill vara med?
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-24 18:52:05 följande:
    Nu behöver du inte bli arg jag har inte sagt att oj nu kommer en ny nu får du försvinna givetviss säger man välkommen men som jag tycker så tycker jag att jaha okej och vi är snart i mål.
    Inget som du ska bli arg av tjeje inte alls utan detta var bara min mening inget annat jag hoppar inte på någon och jag vill inte slänga ut någon allt denna tråd är inte min utan jag hade en annan uppfattning bara.
    Det finns säkert olika uppfattningar om detta, men det är ju ett öppet forum och i trådstarten står det att alla som plussat och ska ha bebis i december är välkomna, så då är det ju konstigt om man helt plötsligt ska ändra på det, eller hur?
  • Mysmamma70

Jessika - vilken goding! Hjärta

• Mysmamma70

Ondar - nu är din bebis inte långt borta

Undersökningen kommer att göra mindre ont när du börjat öppna dig.

• Mysmamma70
    linn78 skrev 2010-11-25 12:16:04 följande:

Ondar: Vad skönt att ni kom överens idag!

Jag var nästan säker på att få åka in idag, det kom lite slempropp och så fick jag en massa mensvärk. Jag hann tom ringa gubben och säga till honom att vara lite beredd på jobbet idag. Sist satte allt igång när slemproppen släppte, 3 timmar senare klarade jag inte smärtan längre och vi fick åka in. Sen tog det visseligen lååång tid inne på fl men då hade jag iaf EDA som hjälpte. Nu moler det i magen bara men jag hoppas att det kan köra igång . Hade varit perfekt nu inför helgen=)

Vad skönt att du fick EDA direkt Var du öppen?

Har du åkt hem igen?
  • Mysmamma70
    linn78 skrev 2010-11-25 12:23:42 följande:
    Alltså, jag åkte aldrig in idag, jag sitter bara hemma och väntar på att det ska göra mer ont=)

Det var förra fl, jag var öppen 3-4 cm när jag kom in vid 7:30. Fick prova lustgas men den märkte jag ingen skillnad med, hade väl fel teknik där i smärtdimman;-/ Så jag fick eda satt ganska tidigt tror jag (ingen koll på tiden)  för mina värkar stoppade liksom inte upp utan var en enda lång utdragen värk med olika grader av smärta.
    Åh, ser nu att jag slarvläste Skäms

Tyckte väl att de var snabba på att ge dig EDA...

Hoppas du får mer smärta snart
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-25 12:33:44 följande:
    MEN så sa hon att jag vill ge dig en (baselprecent) alltså mammaprecient babyprecent och gick hem och hämtade 200 kr !! och gav mig dom och sa vaggan är från mig den ska ni hämta hem idag LOVA mig och jag kramade om henne allt jag kunde
    ååh vilken härlig underbara grannar man har !!!
    Vilken solskenshistoria Solig
Svar på tråden December Bebis 2010 :)