Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-11-24 12:02:54 följande:
    Det är ju det jag vet inte om jag ska ta med dom eller inte ska jag ta med dom och ha dom i bilen tills vi vet eller ska jag bara låta dom vara hemma och så om det skulle bli så kan sambon åka hem och hämta
    åh shit jag vet inte trodde bara att allt detta 8-9 mån bara var en dröm !!
    Klart du ska ha dem med i bilen!
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    Momalicious skrev 2010-11-24 12:00:34 följande:
    Köttkorv med potatismos och ärtor. MUMS!
    Huh, jag är mest bara sugen på lätt mat just nu - sallad, grönsaker, frukt, nötter... och så lite choklad förstås
  • Mysmamma70
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-24 12:52:22 följande:
    Kanoners Vi har bara airbag fram på förarsidan. Så de e ju skönt! Kostar ju skjortan om man ska koppla ur den o sen koppla in denFörvånad 
    Inte om man har en nyare bil, då vrider man bara om nyckeln vid handskfacket så kopplas airbagen ur
  • Mysmamma70
    Cissi7006 skrev 2010-11-24 12:57:08 följande:
    Inte om man har en nyare bil, då vrider man bara om nyckeln vid handskfacket så kopplas airbagen ur
    på passagerarsidan alltså
  • Mysmamma70
    Karttikeya skrev 2010-11-24 13:40:48 följande:
    Nu har jag postat bilder i magbildtråden. Det är allt snygga ränder man skaffat sig, hoho. Och är så avis på alla som verkar kunna ha sin ring på sig ännu.. Obestämd Min har hängt i halsbandet i mååånga många veckor..
    Jag fick ta av mig min idag Tungan ute
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-24 13:57:58 följande:
    Asg tycker synd om er jag har min fortfarande på typ så att den rammlar av hahaha har inte fått vätska alls på kroppen konstigt ??nog
    Det är väl skönt! Min vätska har kommit de senaste dagarna bara
  • Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2010-11-24 14:05:08 följande:

oh okej vilken vecka  ? 38 va ?
    Shit var har du fötter o handen ?

Hade aldrig med dottern fast hon födde på den varmaste månaden juni månad
    Och med sonen hade jag fy fan fötterna var som balonger haha ont att gå då och han föddes augusti månad.
    Hmm kanske så att denna är snälla och vintern är bättre då man är så frysen av sig  ?

Nej, bara vecka 36

När jag fick Charlie för ett år sen hade jag massor av vätska, men det berodde på havandeskapsförgifttningen. Ligger i riskzonen för att jag ska få det igen.

Vätskan sitter i armar, fingrar, ben och fötter. Men det besvärar mig inte särskilt mycket mer än att finmotoriken i fingrarna inte riktigt är som den ska och det spränger lite

Måste ändå mest vila pga mitt svajande blodtryck.
  • Mysmamma70
    Emynem skrev 2010-11-24 14:20:03 följande:
    Blev så irriterad på maken igår, då han kom och berättade att han ska åka till Stockholm på jobbintervju om två veckor!
    Jobbet är här i borlänge, men intervjun ska tydligen hållas där. Då kommer han att vara minst 3 timmars bilfärd långt borta från mig om det sätter igång, och med tanke på hur snabbt första gick så lär han inte hinna tillbaka i tid!

Vet att det är bra för honom att få ett nytt jobb då han verkligen vill byta men samtidigt så känns tanken på att föda våran son ensam inte så himla rolig den heller!

Förstår att du blir besviken, men ta inte ut din oro i förskott. Har du tur så hinner du föda innan dess

• Mysmamma70
    ondar skrev 2010-11-24 14:30:14 följande:
    Ser att en BFlista åker runt, det e ingen ide att jag fyller i den för bebis kanske kommer snaaaart hehe.

Ringde BM idag o sa att det känns som om bebis har vänt sig fel igen. Så fick komma in på extrabesök och efter att både hon o en annan BM hade känt så trodde de samma sak som jag.
    Så imorrn bitti ska jag o Pappan tillsammans med den packade bebisväskan o alla papper åka in till Näl för att undersöka med ultraljud och sen diskutera om vändningsförsök/kejsarsnitt. Får se hur det slutar.
    På Bm lät det inte helt omöjligt att det blir bebis redan imorrn.
    Är helt sjukt nervös helt plötsligt:D.

En kompis kommer med sin systemkamera o fotar magen idag iaf. Ifall jag o magen hamnar i skiljsmässa så snart:D. 38+0 idag.

Jag vill _inte_ göra ett till vändningsförsök men BM tyckte att om livmodertappen e mogen så borde jag gå med på att vända bebis o sätta igång det. Vi får se vad de tycker på Näl och hoppas på att vi kan ha en bra dialog där de lyssnar på mig också:). Blir det kejsarsnitt så blir det iaf i november bebis kommer, så långt e jag med:P.
    Så spännande!!!
  • Mysmamma70
    Jenni78 skrev 2010-11-24 14:28:32 följande:
    Funderar på vad man ska införskaffa ätbart, drickbart till förlossningen. Vad har ni tänkt? Jag har packat ner en vattenflaska med sugpip. Bananer, godis?
    Vad vill din man ha? Det är mest han som behöver något att äta.

Vatten och saft får du på förlossningen, även soppor och smörgåsar och till och med mat om det skulle dra ut på tiden.

Jag hade med mig lite choklad
Svar på tråden December Bebis 2010 :)