• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • linn78
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-18 22:01:07 följande:
    Okej men jag vet inte hur dom tänker men en barnmorska har erfarenhet och vet hur det ligger till.
    Synd att danmark har bättre kol än i sverige.
    Jag tänker inte lyssna på en usk på förlossningen precis så dom inte har så bra kol på förlossningar och utvecklingar.
    Jag tänker inte lyssna på gravid kalender eller barnens utveckligar jag tänker inte gå igenom det jag gått igeonom 2 ggr jag tänker inte föda ett barn igen på 6 kg och inte änns tänka på detta att föda eller lita på barnens utveckling.
    Jag vill bättre tro på Tul och bättre kol..
    (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°•.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.•°´¯)
    vill inte ens svara på detta men kan inte låta bli.
    Vad är det som säger att Dk är bättre än sverige? Du har inte ens bott där i ett år och har aldrig fött något barn där innan. Sen att du inte fattar bättre själv ang RUL och TUL så tycker jag bara synd om dej... Lycka till, hoppas din förlossning i Dk blir precis så himla bra som du själv tror. Jag vet nämligen att dom har samma rutiner i Dk som i Sverige just ang förlossningar. Jag har valt att ignorera dej i andra trådar eftersom du inte vet hur man för en diskussion och är allmänt otrevlig i alla trådar så fort någon säger något du inte gillar, så jag väljer att ignorera dej här också.

Ursäkta alla ni andra för dessa inläggen, jag menar absolut inte att vara otrevlig här men har hängt i samma trådar som ovanstående länge och vet hur hon är. Ni kommer själva att märka det så småningom. Hoppas jag får fortsätta skriva här för jag vill gärna hänga kvar med er andra...
  • 3 barns mamma84
    linn78 skrev 2010-06-18 22:10:09 följande:
    vill inte ens svara på detta men kan inte låta bli.
    Vad är det som säger att Dk är bättre än sverige? Du har inte ens bott där i ett år och har aldrig fött något barn där innan. Sen att du inte fattar bättre själv ang RUL och TUL så tycker jag bara synd om dej... Lycka till, hoppas din förlossning i Dk blir precis så himla bra som du själv tror. Jag vet nämligen att dom har samma rutiner i Dk som i Sverige just ang förlossningar. Jag har valt att ignorera dej i andra trådar eftersom du inte vet hur man för en diskussion och är allmänt otrevlig i alla trådar så fort någon säger något du inte gillar, så jag väljer att ignorera dej här också.

Ursäkta alla ni andra för dessa inläggen, jag menar absolut inte att vara otrevlig här men har hängt i samma trådar som ovanstående länge och vet hur hon är. Ni kommer själva att märka det så småningom. Hoppas jag får fortsätta skriva här för jag vill gärna hänga kvar med er andra...
    Självklart tänker jag inte ignorera detta inlägg då jag själv vet vadå jag är fortfarande gravid med tredje barnet och gått genom 2 graviditeter innan tror det iaf om det inte är en dröm jag haft i 5år och snart 2år med sonen ..
    Jag och sambon pratade med barnmorskan (jormore) ja ja det är tul och jag vet vad Vul är och Ul är och Rul och Tul är jag är inte en förstföderska och MÅNGA förstföderskor vet detta oxå vad edt är som skilljer.
    Men nu är det så att du tror att du har rätt men sorry alla kan inte ha det rätt alltid.
    Hur vet du att jag inte trivs här ?? skulle vilja veta verkligen.
    Varför skulle jag inte ?
    Jag har hus man barn gravid jobb och allt jag vill ha.
    Jag har råkat bott här i 10 månader så oj ??!! tiden går fort va

Alla sorry men jag lämnar inte tråden då jag har hängt med länge bland er men jag tänker inte vara till folk jag inte bryr mig om!
    Linn jag lägger ner jag tänker inte änns vara få dina inlägg och ignonerar dina innlägg nu och går vidare med mina vänner.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Otrevlig ja detta var ju roligt

• 3 barns mamma84

Godnatt flickor nu ska jag ta katten och gå och lägga mig och känna på bebisen slipper gå gå upp kl 05.30 för att jobba nu är det ledigt iaf 2 dagar tills måndag igen (bläh) men nu ska jag koppla av mannen sover på soffan haha han var trött

• ensammamma
    TheUnknown skrev 2010-06-18 21:22:55 följande:
    Hej alla.. Jag är här.. Har sån jävla panik och en ångest jag kräks av och kan inte äta eller sova... Jag har blivit lämnad. Vad i hela helvete ska jag göra?? Jag vill inte :(

Hej. Jag vet själv hur de är att bli lämnad när man är gravid. Blev de med min son som jag fick för 4 år sen. Man klarar sig väldigt bra utan dom men jag vet att de gör så himla ont inombords. Som dom andra skriver vi finns här för dig. Tänk på dig bebisen å din dotter så låt han bara va så kommer han kanske tillbaka å finns där för er. Kanske inte som ett par utan som vänner... Vi får se vad tiden har att utvisa. Sköt om dig nu... Kramar

De här med att må illa å kräkningar har jag gjort nu sen i vecka 6 å är i vecka 16 snart 17.

• ensammamma
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-18 22:05:08 följande:
    Har du provat åksjuktabletter ?
    Hoppas du blir bättre snart och kan njuta istället.
    Jo men dom hjälper mig inte så jag äter 3 andra tabletter för illamående...
  • TheUnknown

Allt känns åt helvete. Det finns inget prata. Han vägrar prata med mig, det han säger är att han aldrig mer vill se mig...

• Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-06-18 22:17:42 följande:
    Självklart tänker jag inte ignorera detta inlägg då jag själv vet vadå jag är fortfarande gravid med tredje barnet och gått genom 2 graviditeter innan tror det iaf om det inte är en dröm jag haft i 5år och snart 2år med sonen ..
    Jag och sambon pratade med barnmorskan (jormore) ja ja det är tul och jag vet vad Vul är och Ul är och Rul och Tul är jag är inte en förstföderska och MÅNGA förstföderskor vet detta oxå vad edt är som skilljer.
    Men nu är det så att du tror att du har rätt men sorry alla kan inte ha det rätt alltid.
    Hur vet du att jag inte trivs här ?? skulle vilja veta verkligen.
    Varför skulle jag inte ?
    Jag har hus man barn gravid jobb och allt jag vill ha.
    Jag har råkat bott här i 10 månader så oj ??!! tiden går fort va

Alla sorry men jag lämnar inte tråden då jag har hängt med länge bland er men jag tänker inte vara till folk jag inte bryr mig om!
    Så Linn jag lägger ner jag tänker inte änns vara få dina inlägg och ignonerar dina innlägg nu och går vidare med mina vänner.
    Jag har inte lust att bråka, men man utför ju RUL just i dessa veckor för att alla barn är lika stora och man därför ska kunna fastställa BF så korrekt som möjligt.
    Det sa en förlossningsläkare till mig för ett par dagar sen när jag gjorde VUL och de sa det även i "In the Womb" (en dokumentär) samt att det står i information om man läser om RUL.
    Danmark kanske inte har samma riktlinjer men det är så det går till i iaf Sverige och Storbritannien.  

Som sagt, jag har inte lust att bråka, men det är fakta och det kan du googla fram.

• Momalicious

Min kära man är på Metaltown hela helgen så jag har varit duktig idag och kört lite hemmafrurace med tvätt, disk, städ osv. Ska snart hoppa i säng men ska först se ett avsnitt av unga mödrar och slappa lite. 

• linn78
    Momalicious skrev 2010-06-18 23:40:39 följande:
    Jag har inte lust att bråka, men man utför ju RUL just i dessa veckor för att alla barn är lika stora och man därför ska kunna fastställa BF så korrekt som möjligt.
    Det sa en förlossningsläkare till mig för ett par dagar sen när jag gjorde VUL och de sa det även i "In the Womb" (en dokumentär) samt att det står i information om man läser om RUL.
    Danmark kanske inte har samma riktlinjer men det är så det går till i iaf Sverige och Storbritannien.  

Som sagt, jag har inte lust att bråka, men det är fakta och det kan du googla fram.

Tack momalicious för din medhållningGlad

Och Carina: Jag VET att jag har rätt ang detta! Dessutom har jag aldrig skrivit att du inte skulle trivas i Danmark och så skrev jag att du har inte ens bott där i ett år, 10 månader är väl inte ett år eller har jag fel nu också enligt dej? Du tror kanske att ett år har 5 mån eller?
    Slutdiskuterat eftersom du inte tål att någon annan har rätt...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)