• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • linn78

The unknown: hur mår du idag? Har du pratat med någon?

Mopplis: Ni också? Hoppas det löser sig för er...

In i v 17 idag!! Tiden går så himla snabbt jämfört med första gravven. 2 veckor kvar till RUL. Jag tycker mej känna rörelser men dom är liksom för högt upp, strax över naveln. Och dit når ju inte ens livmodern förrän efter v 20 så det är nog fortfarande tarmarna som spökarRynkar på näsan 
    Min foglossning har under de senaste dagarna blivit sämre också, hoppas hoppas hoppas att den inte blir så kass som sist, vi har ju en flytt i slutet av augusti att klara av.

jag ursäktar än en gång gårdagens inlägg, jag är ingen "bråkkärring" i vanliga fall (är inte ens speciellt aktiv i trådar) men har som sagt varit i samma trådar som 2barnsmamma innan och vet precis hur hon är och dessutom så svarade jag från början bara på detta ang RUL och TUL. Men hon tål tyvärr inte att man säger emot och detta är ju ändå ett diskussionsforum där man ska få säga vad man vet, tror och tycker eller?!! Jaja, over and outTyst 

• linn78

ninnie81: missade att du känt bebis, vad mysigt!! Och vad tidigt du känt alla dina! Jag kände min första i v 19, hade då moderkakan i framvägg så det var väl ok tidigt ändå=)

• Ninnie81
    s89 skrev 2010-06-19 12:41:33 följande:
    Okej, så pass Skrattande Mysigt ! Ja det hoppas jag med att jag får. Vore underbart! Längtar tills man börjar känna dem riktiga sparkarna,... hihi.
    Hoppas allt är bra med dig.
    Kram 
    ja de är hur mysigt som helst...gör ja med och sen tycker ja de är så fränt när man kan buffa på magen och bebis sen sparkar tillbaka...

är bara bra med mig...för bra...har inte känt nå jobbigheter denna gång. med sönerna har ja mått piss nästan hela tiden och då har de berott på illamående och foglossningar. så nu hoppas ja på en superbra grav.

hoppas allt är bra med dig och magen med,
    linn78 skrev 2010-06-19 12:44:00 följande:
    The unknown: hur mår du idag? Har du pratat med någon?

Mopplis: Ni också? Hoppas det löser sig för er...

In i v 17 idag!! Tiden går så himla snabbt jämfört med första gravven. 2 veckor kvar till RUL. Jag tycker mej känna rörelser men dom är liksom för högt upp, strax över naveln. Och dit når ju inte ens livmodern förrän efter v 20 så det är nog fortfarande tarmarna som spökarRynkar på näsan 
    Min foglossning har under de senaste dagarna blivit sämre också, hoppas hoppas hoppas att den inte blir så kass som sist, vi har ju en flytt i slutet av augusti att klara av.

jag ursäktar än en gång gårdagens inlägg, jag är ingen "bråkkärring" i vanliga fall (är inte ens speciellt aktiv i trådar) men har som sagt varit i samma trådar som 2barnsmamma innan och vet precis hur hon är och dessutom så svarade jag från början bara på detta ang RUL och TUL. Men hon tål tyvärr inte att man säger emot och detta är ju ändå ett diskussionsforum där man ska få säga vad man vet, tror och tycker eller?!! Jaja, over and outTyst 
    ja de förstår ja men ja kan tycka att man kan försöka strunta i sånna dumheter. sen om den andra personen inte kan ta de är de upp till den. är ju så tråkigt att de ska vara sånt tjafs i en tråd där vi ska försöka stödda och finna till för varandra.
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-06-19 12:02:39 följande:
    www.barntotal.se/index2.php?option=com_conten...

Läs en bit in på den texten.
    Det kan ju skilja några millimeter men det hade ju inte varit någon vits att ha RUL just vid denna tiden om det inte var för att man kan fastställa graviditeten såpass bra :) Så fram till vecka 20 är alla foster lika stora (så när som på nån millimeter hit och dit)
    Okidoki. Jag ifrågasätter allt tills jag känner mig överbevisad, så det är inte något "tjafs" från min sida. Det är min personlighet ^^

Över till något helt annat. Hur går det för er andra att ha sex? Tungan ute Jag kan inte alls hålla på "som förr" får då blir jag jätteöm. Kanske inte är så konstigt..
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-06-19 13:20:10 följande:
    Okidoki. Jag ifrågasätter allt tills jag känner mig överbevisad, så det är inte något "tjafs" från min sida. Det är min personlighet ^^

Över till något helt annat. Hur går det för er andra att ha sex? Tungan ute Jag kan inte alls hålla på "som förr" får då blir jag jätteöm. Kanske inte är så konstigt..
    Förstår, jag är precis likadan ;)

För mig går det bra med sexandet, vissa dagar är jag dock öm runt livmodertappen så då får han ta det lite lugnt och inte tränga in så djupt så vissa ställningar skiter vi i men annars tycker jag bara det är alldeles fantastiskt bra haha. 
  • Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-06-19 13:35:02 följande:
    Förstår, jag är precis likadan ;)

För mig går det bra med sexandet, vissa dagar är jag dock öm runt livmodertappen så då får han ta det lite lugnt och inte tränga in så djupt så vissa ställningar skiter vi i men annars tycker jag bara det är alldeles fantastiskt bra haha. 
    Höhö. Underbart ^^

Ja, här blir det inget djupgående minsann! Men han verkar inte klaga, min lust är det inget fel på iaf, haha!

Nu ska vi fira vår ettåriga förlovningsdag genom att mysa i soffan. Är ådåligt väder så blir bara inneaktiviteter idag.
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-06-19 13:50:36 följande:
    Höhö. Underbart ^^

Ja, här blir det inget djupgående minsann! Men han verkar inte klaga, min lust är det inget fel på iaf, haha!

Nu ska vi fira vår ettåriga förlovningsdag genom att mysa i soffan. Är ådåligt väder så blir bara inneaktiviteter idag.
    Åh mysigt! Vi får vänta till november för att fira vår ettårsförlovningsdag haha. 

Min lust är inget vidare, jag tar inte initiativ till sex. Dock kan det bero på att jag mår illa och bara känner BLÄ för gungande rörelser Men märker att jag är mycket känsligare vid sex så när vi har det tar det inte många sekunder förrän jag får orgasm i alla fall haha. Inte fel! Hoppas illamåendet lägger sig helt snart så man kan ha ordentligt med sex fram tills FL för efter lär man väl inte vilja/kunna på ett tag ^^
  • Momalicious

Idag går jag in i vecka 13! Herreguuuuuuuud vad tiden går fort! Hur sjutton ska man hinna med att förbereda sig mentalt på att få barn när det går så här fort! Galet!  
    Tog ingen magbild förra veckan så förhoppningsvis kan jag kanske se en större skillnad på 10+0 bilden och 12+0.  

Nu ska jag göra mig iordning och gå och handla lite. Min mamma kommer hit och grillar i e.m vilket blir väldigt trevligt. Tycker det är så tråkigt att vara ensam en längre tid ^^ 

• MFJG

Vi har sex förbud i 3 veckor..Så det händer inte mycket här...

• Karttikeya
    Momalicious skrev 2010-06-19 13:53:38 följande:
    Åh mysigt! Vi får vänta till november för att fira vår ettårsförlovningsdag haha. 

Min lust är inget vidare, jag tar inte initiativ till sex. Dock kan det bero på att jag mår illa och bara känner BLÄ för gungande rörelser Men märker att jag är mycket känsligare vid sex så när vi har det tar det inte många sekunder förrän jag får orgasm i alla fall haha. Inte fel! Hoppas illamåendet lägger sig helt snart så man kan ha ordentligt med sex fram tills FL för efter lär man väl inte vilja/kunna på ett tag ^^
    Hihi ^^

Haha nä då skulle inte jag vara så sugen heller.. Jag är bara illamående om mornarna så dagar, kvällar och nätter är jag redo för lite aktion! Haha..

Och jag gick in i vecka 14 idag. Tiden går som sagt fort.. Glad
Svar på tråden December Bebis 2010 :)