• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Minifer
    linn78 skrev 2010-06-19 23:49:04 följande:
    momalicious: nähä du, angående barnrummet lägger jag in min veto röstGlad. Jag har bilder i galleriet på nuvarande barnrummet (långt bak tror jag) och den är jag/vi fortfarande nöjda med men nu ska vi ju flytta så det ska bli så himla kul att få göra ett nytt bebis/barnrum igen!!
    Superfint rum för övrigt!! :D
  • linn78

moma: väggen är målad och sen är det wallstickers. Lätt att göra. När bilderna togs var Axel inte född än så det var faktiskt ett barnfritt barnrum=) Det är inte så städat och perfekt nu kan jag säga...

linasmama: har dom ingen telefonsvarare så dom kan ringa upp dej istället? Jag är också helkass på att komma ihåg telefontider.

Minifer: Precis där känner jag också rörelser! Känns jätteknepigt eftersom där inte ska finns något=/ Får kanske kolla upp om det går någon skånsk inälvsmask=) Jag hade faktiskt inte så ont av sparka sist, tyckte det var värst när det kändes som om bebis låg och knep mej i urinblåsan...
    Håller med om klänningen! Jättefin! Fast jag tänker nu bara på Boxer-Robert när jag ser Daniel=)

• ensammamma

Jag har känt bubbel hur man ska förklara de nere i magen känner de som bäst när jag sitter å lägger magen i knät. De e så mysigt har kännt de i flera veckor eller rättare sagt sen jag kom hem i från sjukhuset.

På tal om annat så har jag berättat att har varit så öm i magen väldigt länge å kan knappt ha byxor på mig. Va vid läkaren i fredags å lämnade kissprov. Han kollade på alla mina provsvar sen i april å säger till mig att jag har haft urinvägsinflamation sen april men nu hade de gått upp i urinblåsan å hade kanske tagit sig till njurarna. Så nu äter jag antibiotica å jag blir bara sämre. Har så ont i bäckenet å värker i hela ryggen så mitt ryggskott har blivit värre oxå. Så jag kommer inte upp ur sängen om ingen hjälper mig å kan inte gå för de gör så himlans ont så tårarna rinner längs med kinderna.... Jävla kräkningar oxå nu får de va nog men tydligen inte...

• empans

Hej alla härliga tjejer och godmorgon!{#emotions_dlg.flower}

Fick en kallelse till "Atenatalt centrum" i brevlådan för lite drygt en vecka sen. Försökta ta reda på vad det var för avdelning på Akademiska men hittade inget vettigt mer än att de syslar med missbildningsscreening och komplicerade graviditeter. Blev lite nervös. Gick dit i fredags och det visade sig att de ville undersöka mina risker för att drabbas av blodproppar under graviditeten. Min syster har nämligen haft två och risken övar just under graviditeten. De kom fram till att jag slipper ta sprutor som min syster var tvungen att göra när hon väntat sina pojkar. Glad Skönt.

Träffade i vilket fall en fantastisk läkare, när vi var klara frågade han "vill du se bebben eller?". KLART JAG VILL! Fick med mig en massa fina bilder hem och han visade näsben och hjärhalvor och hjärta och alla möjliga små detaljer. Supermysigt. Blev dock tillbakaflyttad ytterligare några dagar så har nu BF 19dec. Är det konstigt att de flyttar BF varje gång? Växer inte min Knoddas som han ska då? Blir lite orolig. Förstår inte hur BF skulle kunna hamna den 19dec. Vi vet ju att vi syndade den 22mars. Hmmm, kan det verkligen ta över en vecka för spermierna att hitta rätt och sedan för ägget att fastna? Förstår att ÄL kan ha varit sen men får inte ihop de andra. Någon som har en aning? Har hört att man kan få en liten bebis om man röker men jag har inte ens hållt i en cigarett i mitt liv, träningsfreak som man är...

Får väl fråga mer på RUL 14 juli om inte annat. Men känns långt till dess...

Oj vad långt det blev. hoppas ni inte somnade. Ha en fantastisk dag!!! Hoppas alla är lediga för solen skiner!Solig

Tusen kramar

• empans
    ensammamma skrev 2010-06-20 08:12:37 följande:
    Jag har känt bubbel hur man ska förklara de nere i magen känner de som bäst när jag sitter å lägger magen i knät. De e så mysigt har kännt de i flera veckor eller rättare sagt sen jag kom hem i från sjukhuset.

På tal om annat så har jag berättat att har varit så öm i magen väldigt länge å kan knappt ha byxor på mig. Va vid läkaren i fredags å lämnade kissprov. Han kollade på alla mina provsvar sen i april å säger till mig att jag har haft urinvägsinflamation sen april men nu hade de gått upp i urinblåsan å hade kanske tagit sig till njurarna. Så nu äter jag antibiotica å jag blir bara sämre. Har så ont i bäckenet å värker i hela ryggen så mitt ryggskott har blivit värre oxå. Så jag kommer inte upp ur sängen om ingen hjälper mig å kan inte gå för de gör så himlans ont så tårarna rinner längs med kinderna.... Jävla kräkningar oxå nu får de va nog men tydligen inte...
    Usch vad jobbigt dert måste vara för dig. Tyckte synd om mig för att jag inte kan träna längre pga uppluckring av alla leder i kroppen. Förstår nu att jag har det ganska bra. Lider med idg. Hoppas inflamationenn lägger sig snabbt och bort med det där satans illamåendet.

Styrkekramar
  • Ninnie81

Linnn78: ja de kankse är väldigt tydligt men sen efter 2 barn så har man lärt sig att skilja mellan tarmbubbel och bebis...fastän de är gode svårt i början.
    vilken v. är du i nu? sj går ja in i v.17 ons.

ska förresten ringa i morgon och höra om de finns nå tid den 7 dec. kanske de fått nån avbokning annars måste jag vänta till nästan v.21 och de känns lite v äl sent.

hade för några 2 veckor sen jättemassor molande värk i magen.VAR INTE skönt. däremot så har ja börjat få väldigt mycke sammandragningar. speciellet när ja har burit ´min äldsta son som är 3 år.

hoppas alla har haft en bra helg.

• LinnV
    linn78 skrev 2010-06-20 07:30:50 följande:
    moma: väggen är målad och sen är det wallstickers. Lätt att göra. När bilderna togs var Axel inte född än så det var faktiskt ett barnfritt barnrum=) Det är inte så städat och perfekt nu kan jag säga...

linasmama: har dom ingen telefonsvarare så dom kan ringa upp dej istället? Jag är också helkass på att komma ihåg telefontider.

Minifer: Precis där känner jag också rörelser! Känns jätteknepigt eftersom där inte ska finns något=/ Får kanske kolla upp om det går någon skånsk inälvsmask=) Jag hade faktiskt inte så ont av sparka sist, tyckte det var värst när det kändes som om bebis låg och knep mej i urinblåsan...
    Håller med om klänningen! Jättefin! Fast jag tänker nu bara på Boxer-Robert när jag ser Daniel=)
    Så långt har jag inte ens tänkt! Men det borde de ha, får prova i morgon om jag glömmer telefontiden.
  • linn78

ninnie: jag är i 16+1. Och du ska väl ringa och fråga om 7 juli? Annars blir det ett VÄLDIGT sent RULFlört

• Ninnie81
    linn78 skrev 2010-06-20 09:42:15 följande:
    ninnie: jag är i 16+1. Och du ska väl ringa och fråga om 7 juli? Annars blir det ett VÄLDIGT sent RULFlört
    ok...va kul. jo ja ska göra de. kommer vara i v.19+5 då..får hoppas nån har avbokat då. när ska du göra ert?
  • skogsbollen

@empans:
    Härligt att få sen den lill* och att allt såg så fint ut :)

Puh! Nu har jag våndats nästan 2 dygn i onödan. Kollade min privata mail först idag och i fredax hade jag minsann fått svar från Ultraljudskliniken angående KUB-testet. Jag som nu oroat mig för att de ska ringa på måndag och ge besked om högrisk-resultat.

Nu visade det sig att risksiffran var 1:4489 och med tanke på att bara min ålder i sig ger en siffra på drygt 1:200 så får man definitivt känna sig glad över de siffrorna. Skönt!

Nu väntar RUL den 22 juli.

Vilket vackert bröllop igår, förresten :) 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)