• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • linn78

momalicious: åhh, vilken söt sambo!! Sånt skulle aldrig min tänka på. Eller jo förresten, när det handlar om spanska landslagets fotbollskläder så köper han lätt allt som finns=)

linasmama: Vad är det för problem du har med ryggen? Har du det alltid eller är det grav relaterat?

• LinnV
    linn78 skrev 2010-06-19 22:34:46 följande:
    momalicious: åhh, vilken söt sambo!! Sånt skulle aldrig min tänka på. Eller jo förresten, när det handlar om spanska landslagets fotbollskläder så köper han lätt allt som finns=)

linasmama: Vad är det för problem du har med ryggen? Har du det alltid eller är det grav relaterat?
    Jag har alltid ont i ryggen och har haft sen jag var 8-9 år. Läkarna säger att jag måste träna, att det är det enda som gäller. Min farmor, faster och pappa har lika som jag men de fick de när de var runt 30. Jag är 20 år nu. För de har inget hjälpt. Men jag brukar kunna jobba och gå men nu när jag är gravid har det blivit värre plus att jag tror jag fått falsk ischias. Smärtan är så hemsk att jag mår illa om jag gör konstiga rörelser. Ska försöka få en läkartid nästa vecka och se om de har något mer tips.

Oj vad rörigt det blev. Hoppas du förstår iaf. 
  • linn78

linasmama: usch vad jobbigt med ständiga ryggbesvär. Jag förmodar att du redan provat det mesta för att lindra det. Har du varit på någon smärtklinik och blivit kollat? Vad är falsk ischias? Jag känner av vanlig (tror jag) ischias ibland men tack och lov väldigt sällan. Och det är inget som blivit värre nu under gravven. Men jag har ju foglossning, ganska svår sådan. Sist iaf då jag blev sjukskriven redan runt v 28.

• LinnV

Linn78: Måste bara säga att du har ett fint namn, jag heter också Linn

Ja det är riktigt jobbigt. Nej jag lärde mig att leva med det innan jag blev gravid så har inte varit på smärtklinik eller något. Jag är envis och lär mig att stå ut istället. Nu har jag däremot lite för ont för det.

Falsk ischias:

"Orsaken till smärtor i rygg, höfter och lår behöver inte vara relaterad till ischiasnerven. Falsk ischias är mycket vanligare än äkta. Smärtan är lindrigare och mer diffus än vad som uppstår vid äkta ischias. Det är sällsynt att den fortsätter nedanför knäet. Muskelsvaghet eller känselbortfall uppstår aldrig vid falsk ischias. 
    Falsk ischias har många olika orsaker men härrör sig aldrig från ischiasnerven.
    Falsk ischias kan också orsakas av skador eller sjukdomar i ryggen, bäckenlederna eller höftlederna, men detta är mer ovanligt. "

Usch då, jag funderar om jag börjat fått foglossning så det är därför jag har så grymt ont nu?! Ska ringa bm på måndag och se om jag kan få en tid snart så jag får kolla på. 

• Momalicious
    linasmama skrev 2010-06-19 22:43:06 följande:
    Jag har alltid ont i ryggen och har haft sen jag var 8-9 år. Läkarna säger att jag måste träna, att det är det enda som gäller. Min farmor, faster och pappa har lika som jag men de fick de när de var runt 30. Jag är 20 år nu. För de har inget hjälpt. Men jag brukar kunna jobba och gå men nu när jag är gravid har det blivit värre plus att jag tror jag fått falsk ischias. Smärtan är så hemsk att jag mår illa om jag gör konstiga rörelser. Ska försöka få en läkartid nästa vecka och se om de har något mer tips.

Oj vad rörigt det blev. Hoppas du förstår iaf. 
    Stackare! Har också falsk ischias fast jag funderar på om det är "riktig" ischias eftersom det strålar ner till foten. AJ AJ AJ. Känner av att jag städat halva dagen kan jag tala om. Mitt ryggslut värker helt sjukt. Ska strax gå och lägga mig, hoppas det hjälper att ligga ner lite. 
    Är helt galen med att sitta rak i ryggen nu och allmänt ha en bra hållning. Hade väl inte direkt dålig hållning men lite slapp sådär. Tänker att det kanske blir skönare för ryggen i slutet av graviditeten när man börjar bli stor och framtung att ha en bra hållning. 
    linn78 skrev 2010-06-19 22:34:46 följande:

Hahaha. Det är ju bättre än ingenting ;)  Då vet vi vilket tema barnrummet kommer ha ;)
    Emelle skrev 2010-06-19 22:19:23 följande:

Momalicious-

Vilken myskväll med mamsen... Och gulligt av din sambo ju! Hihi!

Åååå ni som känner era små. Fatta vad avis jag är på er. Är ju i vecka 14 nu och har inte känt något än och räknar inte med det heller inom ett par veckor. men jag LÄNGTAR det kan jag lova!

Sexlusten är inte på topp här heller, men som många av er verkar tycka så är det ju toppen bara man sätter igång! Kvällarna är jag alldeles för trött och har mått dåligt på tills nyligen och faktiskt har jag inte prioriterat sex så mycket nu senaste tiden. Det kommer säkert att bli bättre med det också nu när man börjar slippa illamåendet och tröttheten som mest..

Linn- Ja jeans ja...var flera veckor sen jag fick på mig mina vanliga...Mamabyxor is the shit!!

Och bara för att säga min mening så håller jag med en del av er härinne...
    Det behöver dock inte bli en otrevlig ton och man behöver inte stänga av någon (frysa ut) ur tråden bara för att man inte håller med. Ang. UL så har jag tänkt många tankar de sensate veckorna då en del skrivits men har hållt tyst då jag mistänkt att det bara skulle resultera i...vad det just gjorde!
    Kraaam till er girls! Nalle

Jag är med avundsjuk! Eller, jag vet ju att det kommer men jag vill NU! Och jag är bara i vecka 13 + förstföderska så jag lär väl få vänta lite extra på de där första rörelserna.
    Inbillade mig i v 11 att jag kände fostret. Uteslutit det nu. Det var helt enkelt tarmrörelser som jag kände. Helt unika tarmrörelser, men tarmrörelser. Annars borde jag väl ha känt igen tycker man. Och det är ju sjuuuuukt ovanligt att man kan känna så tidigt så.. Ja, det var lite önsketänkande från min sida tror jag ^^

Om två veckor ska jag ringa och boka tid för RUL. WAAAAH. Ska bli så sjukt kul när det äntligen är dags!

Nu SKA jag sova
  • linn78
    linasmama skrev 2010-06-19 23:27:55 följande:
    Linn78: Måste bara säga att du har ett fint namn, jag heter också Linn

Ja det är riktigt jobbigt. Nej jag lärde mig att leva med det innan jag blev gravid så har inte varit på smärtklinik eller något. Jag är envis och lär mig att stå ut istället. Nu har jag däremot lite för ont för det.

Falsk ischias:

"Orsaken till smärtor i rygg, höfter och lår behöver inte vara relaterad till ischiasnerven. Falsk ischias är mycket vanligare än äkta. Smärtan är lindrigare och mer diffus än vad som uppstår vid äkta ischias. Det är sällsynt att den fortsätter nedanför knäet. Muskelsvaghet eller känselbortfall uppstår aldrig vid falsk ischias. 
    Falsk ischias har många olika orsaker men härrör sig aldrig från ischiasnerven.
    Falsk ischias kan också orsakas av skador eller sjukdomar i ryggen, bäckenlederna eller höftlederna, men detta är mer ovanligt. "

Usch då, jag funderar om jag börjat fått foglossning så det är därför jag har så grymt ont nu?! Ska ringa bm på måndag och se om jag kan få en tid snart så jag får kolla på. 
    haha, jag heter inte linn på riktigt men har alltid gillat det namnet=) Har använt det som nick till allt sen jag började "interneta"...
    Här går man direkt till sjukgymnasten och blir kollad om man får foglossning, ont i rygg mm i samband med graviditet, alltså inte genom bm. Fast det kan ju vara olika var man bor. Tycker att du ska få en tid att bli kollad på iaf. Om det är foglossning så finns ju en del rörelser man ska undvika och en del grejer som kan hjälpa tex bälte eller TENS apparat. Sist gick jag i rehab bassängen för att kunna röra mej obehindrat åtminstone 1-2 ggr /vecka och så hade jag ett program jag skulle följa där i bassängen. Det var jag med fetmage och resten pensionärerSkrattande. Men otroligt skönt!!! Lite tips bara så du inte blir helt liggandes redan..
  • linn78

momalicious: nähä du, angående barnrummet lägger jag in min veto röstGlad. Jag har bilder i galleriet på nuvarande barnrummet (långt bak tror jag) och den är jag/vi fortfarande nöjda med men nu ska vi ju flytta så det ska bli så himla kul att få göra ett nytt bebis/barnrum igen!!

• Momalicious
    linn78 skrev 2010-06-19 23:49:04 följande:
    momalicious: nähä du, angående barnrummet lägger jag in min veto röstGlad. Jag har bilder i galleriet på nuvarande barnrummet (långt bak tror jag) och den är jag/vi fortfarande nöjda med men nu ska vi ju flytta så det ska bli så himla kul att få göra ett nytt bebis/barnrum igen!!
    Hahaha jag skojade faktiskt ;) Men det hade ju varit en syn annars... Ett väldigt fint barnrum måste jag säga. Lite sådär som barnrummen är i gravid/mamma-tidningar. Typ ser ut som om ett barn aldrig satt sin fot där för det är så fint ;) Är det ni som målat så fint på väggen eller är det tapet? Väldigt tjusigt i alla fall!

Läääääängtar tills vi har större boende så bebis kan få ett eget rum längre fram. Känns lite trist att lämna vår lilla lägenhet för den är så fin. Helt omtapetserad enligt våra preferenser. Men men, föredrar nog en större lägenhet mot fina tapeter haha. 
  • LinnV
    linn78 skrev 2010-06-19 23:44:50 följande:
    haha, jag heter inte linn på riktigt men har alltid gillat det namnet=) Har använt det som nick till allt sen jag började "interneta"...
    Här går man direkt till sjukgymnasten och blir kollad om man får foglossning, ont i rygg mm i samband med graviditet, alltså inte genom bm. Fast det kan ju vara olika var man bor. Tycker att du ska få en tid att bli kollad på iaf. Om det är foglossning så finns ju en del rörelser man ska undvika och en del grejer som kan hjälpa tex bälte eller TENS apparat. Sist gick jag i rehab bassängen för att kunna röra mej obehindrat åtminstone 1-2 ggr /vecka och så hade jag ett program jag skulle följa där i bassängen. Det var jag med fetmage och resten pensionärerSkrattande. Men otroligt skönt!!! Lite tips bara så du inte blir helt liggandes redan..
    Jaha okej..
    Här går allt genom bm, om jag inte förstod henne fel. Jag hade inga besvär när jag väntade dottern så vet inte 100. Det värsta är att jag jobbar i hemtjänsten och där blir det både en och sju konstiga rörelser om dagen.

Jag vägrar bli liggandes, vi ska snart flytta så har massa att göra, det tar lite längre tid bara  Det förstår jag att det var skönt, det är de fler som rekomenderat. Det värsta är att jag är värdelös på att komma ihgå att ringa till bm mellan 9-10, det är bara då de har telefontid.
  • Minifer
    linn78 skrev 2010-06-19 20:44:34 följande:
    ja, här blir det inget sex alls=( Min lust är som bortblåst, det var likadant förra gravven... Grattis till er som har lusten kvarFlört Tycker synd om sambon bara, jag får väl ställa upp, blir ju bra bara man börjar, hihi!

Jag har dom senaste dagarna haft mensvärk. Jag förmodar att det är växtvärk men konstigt att det kom nu helt plötsligt?!! Någon annan? Fast nu när jag tänker efter så kan jag knappt knäppa det sista paret jeans som passar och det kunde jag i veckan så ja, det har kanske växt på rejält sista dagarna... Blir till att plocka fram gravbyxorna imorgon så jag har något att ha på mej när sonen ska på kalas imorgon.
    ja, jag!!! Blev helt orolig, har inte haft NÅGON molvärk alls innan nämligen! MEn livmodern skall väl växa snabbt som tusan nu..

Har glott på bröllopet hela dagen,. awwwwwwww!!! Shit vilken fin klänning hon hade tycker jag!

Jag har bytt upp mig en BH-kupa, det är sådär irriterande att B är förlitet och C lite för stort, ahhrgh!! Finns det inga B½ liksom=/ Men hellre att den är lite för stor är att det bubblar ut.  Känner efter som en idiot, det känns preciiiis som rörelser strax ovanför naveln rätt långt till höger, och jag FATTAR inte vad det är för där har jag sannerligen ingen livmoder! Men där killas det som tusan mellan varven. Inälvsmask? :P Går in i v 15 på måndag. Men lär nog dröja några veckor till innan jag känner något om jag nu har  moderkakan i framkant. Men jag har inte superbråttom, det kommer när det kommmer och sedan känner man ju hela tiden tills det gör så ont att man vaknar och skriker av smärta på nätterna för att revbenshinnorna eller vad det är blir helt massakrerade. Shit , minns alldeles för väl hur jäkla ont det gör =/ Många tårar som runnit där. Men men. That's life. Och nu är det sovdags.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)