• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious

Många som längtar till RUL och det gör jag med. Lite trist för mig att det inte finns nåt specifikt datum att längta till. Här ringer man och bokar när man är i v 15. Tydligen funkar det så för att det är så vanligt att man annars får en tid man inte kan så för att undvika att folk bokar om så mycket så gör man så. Smart, men trist att inte ha ett datum att längta till. 

Hur många har tänkt ta reda på kön? Vi ska definitivt göra det! Är så nyfiken så jag kan dö. Min mamma visste hela tiden att det var en tjej hon väntade när hon skulle ha mig. Önskar att jag kände vad det var också, så kunde man se om man hade rätt eller fel. Vi ska tigga om att dom talar om vilket kön det är på RUL om dom ser det tydligt, men det är tydligen väldigt väldigt svårt. Vi vill ju göra 3D/4D så får vi inte veta på RUL gör vi ett sånt fast med könsbestämning.

Den här dagen har varit värdelös. Mått dödsilla hela dagen verkligen. Fy vad det är trist! Till middag åt jag makaroner. Inte direkt en delikatess att bara äta makaroner enligt mig, men det enda jag ville ha.
    Hoppas hoppas det går över snart :)  Dags att sova nu :) 

• Minifer
    Momalicious skrev 2010-06-22 23:26:02 följande:
    Många som längtar till RUL och det gör jag med. Lite trist för mig att det inte finns nåt specifikt datum att längta till. Här ringer man och bokar när man är i v 15. Tydligen funkar det så för att det är så vanligt att man annars får en tid man inte kan så för att undvika att folk bokar om så mycket så gör man så. Smart, men trist att inte ha ett datum att längta till. 

Hur många har tänkt ta reda på kön? Vi ska definitivt göra det! Är så nyfiken så jag kan dö. Min mamma visste hela tiden att det var en tjej hon väntade när hon skulle ha mig. Önskar att jag kände vad det var också, så kunde man se om man hade rätt eller fel. Vi ska tigga om att dom talar om vilket kön det är på RUL om dom ser det tydligt, men det är tydligen väldigt väldigt svårt. Vi vill ju göra 3D/4D så får vi inte veta på RUL gör vi ett sånt fast med könsbestämning.

Den här dagen har varit värdelös. Mått dödsilla hela dagen verkligen. Fy vad det är trist! Till middag åt jag makaroner. Inte direkt en delikatess att bara äta makaroner enligt mig, men det enda jag ville ha.
    Hoppas hoppas det går över snart :)  Dags att sova nu :) 
    Vi ska ta reda på kön =) Vi är för nyfikna för att inte göra det, tog reda på det sist med. Men varför säger de att det är svårt att se kön på RUL? Alla mina kompisar har fått veta könet på sina barn på RUL i v 18-19? Inklusive jag själv. Det är inte det att de bara säger så för att folk inte skall bli besvikna om man inte lyckas se på just deras bebis? Ibland kan ju läget vara fel. Krya på dig!!
  • Momalicious
    Minifer skrev 2010-06-22 23:33:37 följande:
    Vi ska ta reda på kön =) Vi är för nyfikna för att inte göra det, tog reda på det sist med. Men varför säger de att det är svårt att se kön på RUL? Alla mina kompisar har fått veta könet på sina barn på RUL i v 18-19? Inklusive jag själv. Det är inte det att de bara säger så för att folk inte skall bli besvikna om man inte lyckas se på just deras bebis? Ibland kan ju läget vara fel. Krya på dig!!
    Ingen aning faktiskt. Vad jag hört säger de så för att det är svårare att se än lite längre fram i graviditeten. Här i västra götaland är det dock policy på att INTE berätta kön vid RUL på grund av abortrisken vid "fel" kön. Tycker det är helt sjukt. Jag skulle ALDRIG göra abort för att det var det eller det könet. Jag blir lika glad vad den än blir. Men men. Vi ska i alla fall fjäska och hoppas att dom berättar :D Tack vännen!
  • Smurfen83
    skogsbollen skrev 2010-06-22 19:45:54 följande:
    @Smurfen83:
    RUL - RutinUltraLjud, alltså det man normalt sett gör runt vecka 17-18.

@Minifer:
    Då har vi tid för RUL samma dag, du och jag. Kul! 
    ahaaa okej Skrattande Tack så otreligt mycket =)

ja har iallafall fått den tiden å ska iväg Måndag 5/7... Min pojkvän har gett bort sin tid till min mamma.. han tyckte att han såg bebis när vi gjorde Kub-testet =) Sen e de ju första barnbarnet för min mor så honn ville välldigt gära med =) 
    Är det nån mer än vi i Örebro som bara får ha med sig en person till RUL nu för tiden??? 
    Skulle vara kul å veta =)  
  • skogsbollen

Det blir spännande med RUL, fast jag tyckte det var mer spännande under förra (och första) graviditeten, men då var RUL oxå den första gången som vi fick se den lill* bebisen därinne. Nu har jag redan "hunnit med" 3 ultraljud (2 vaginala och ett KUB) så det är inte riktigt samma spänning. Men spännande blir det likväl, samt lite nervöst. Minns jag var jättenojjig för att de skulle hitta nåt konstigt första RUL:et, och den här gången är jag nästan ännu oroligare för det, trots att jag borde vara lugnare efter alla fina UL som gjorts redan.

Den här graviditeten valde jag att _inte_ gå på MVC, utan på en privat klinik. Det kostar förvisso 900 kr (totalt), men det är det värt. Alla pratar så gott om den BM de har där och jag kan bara hålla med... hon är outstanding. Dessutom så erbjuds man läkarundersökning med VUL redan i v.10-12, vilket jag tyckte kändes kanon.

Vi tänker inte ta reda på kön. Nyfikna är vi, absolut, men vi vill hålla på spänningen tills h*n behagar titta ut. Fast jag har en stark känsla av att det är en liten Molly (eller Moa, eller Amanda...), en tjej med andra ord :)

En liten skojig grej bara:
    Häromkvällen, när jag och vår 21-månaders tog ett dopp i badkaret, så konstaterade han efter noggrant undersökande att "mamma ha ingen snopp".... När jag hämtade honom på dagis igår så var det det första han sa, dvs "mamma ha ingen snopp", så just den frasen hade nog de flesta på dagis hört vid det laget

• Utomlands

tycker oxâ det lâter konstigt att de inte "kan" säga könet i v 18-19!  När jag gjorde ulrtaljud i v 12 sa min gyn att hon till nästan 100% säkerhet viste vad det var och för en vecka sedan när jag var i v 15 sâ dubbelkollade hon om hon hade rätt.

Jag vet dock inget för jag vill inte veta vilket det är förrän jag ser den runt den 6e december :)

Vad kul att läsa om alla nerver och förväntningar inför RUL!! Jag har ju fâtt sâ mânga ultraljud att jag skäms nästan sen i v 20 ska jag fâ se den igen :) RUL 2 här om allt vatt som vanligt frân början.

• Karttikeya

Ja oj vad man längtar till RUL. Har inte mitt förrän 30e juli, så det är ett bra tag kvar. Känner mig verkligen inte gravid heller, förutom magen som faktiskt börjar växa.. Så man vill se den lill* därinne så att allt är bra!

• 3 barns mamma84
    Utomlands skrev 2010-06-23 08:34:49 följande:
    tycker oxâ det lâter konstigt att de inte "kan" säga könet i v 18-19!  När jag gjorde ulrtaljud i v 12 sa min gyn att hon till nästan 100% säkerhet viste vad det var och för en vecka sedan när jag var i v 15 sâ dubbelkollade hon om hon hade rätt.

Jag vet dock inget för jag vill inte veta vilket det är förrän jag ser den runt den 6e december :)

Vad kul att läsa om alla nerver och förväntningar inför RUL!! Jag har ju fâtt sâ mânga ultraljud att jag skäms nästan sen i v 20 ska jag fâ se den igen :) RUL 2 här om allt vatt som vanligt frân början.
    Min bm som jag hade som gjorde Rul på mig hon frågade mig om vi ville veta könet på Anonymisen men när hon väl skulle titta ja då vägrade lillen att blotta sig hahahaha så det gick inte
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) ebba 2005 didos 2008 bebis 2010 (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Karttikeya
    skogsbollen skrev 2010-06-23 08:29:29 följande:

En liten skojig grej bara:
    Häromkvällen, när jag och vår 21-månaders tog ett dopp i badkaret, så konstaterade han efter noggrant undersökande att "mamma ha ingen snopp".... När jag hämtade honom på dagis igår så var det det första han sa, dvs "mamma ha ingen snopp", så just den frasen hade nog de flesta på dagis hört vid det laget

Haha naaaw. Lustigt att han kom på det nu? Flört
  • Momalicious
    Utomlands skrev 2010-06-23 08:34:49 följande:

Jag vet som sagt inte, jag läste det i nån såndär gravidbok bara. :)

SURT att man inte får veta på RUL vilket kön det är. Ska boka 3D/4D med könsbestämning snart också för könet är vi så nyfikna på så vi kan spricka Ska bli underbart att se bebis om ett tag igen ändå dock :)  
Svar på tråden December Bebis 2010 :)