• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-06-20 20:51:37 följande:
    Hej alla! 
    Har kommit hem från en nöjes/studieresa med jobbet. Har varit i Köpenhamn och bott på fint hotell, gått på Wallmans salonger och Tivoli. Shoppat på Ströget men hittade inga fina bebiskläder-hade velat hitta lite Molo/Katvig men icke..
    Wallmans var bara SÅ BRA! Skål  Och det var väldigt kul att se alla arbetskamrater bli mer och mer fulla och sen satt man där nykter och såg förvandlingen. Haha! Efteråt var alla uppe och svängde sina lurviga!  
    Igår såg vi på matchen efter middagen och det var stämning där! Klart-när de vann.
    Men jisses vilket språk! Jobbigt värre att förstå. Suck..

Nu är jag trött och ska lägga mig så jag orkar upp och jobba imorgon. Natti natti! 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`· langtanefterpyret.blogspot.com
    Ååå vad härligt det lät! Vill också åka på en weeknd någonstan , shoppa och ha lite kul
    MajMamman08 skrev 2010-06-20 21:16:47 följande:
    EMELLE!
    Bokade ni tid via nätet??
    När ska ni göra de??
    och bokade ni tillväxt+ 3D? 1500kr?

Hoppas de nu finns tider....stod man skulle va v 24 +??
    Ja vi bokade via nätet. 3D för 1500:-
    Tog en tid efter vårt RUL (får vi veta könet där åker vi inte) tror tiden var i Augusti någon ggn.
    Har en kompis som var förra veckan i v 21+ och gjorde ett vanligt UL för 900:- fick film massor av bilder och fick veta kön och jättegenom gång av bebis så ett "vanligt" UL där är jättemycket bättre än här. Tydligare och bättre maskiner osv. Kan vara värt om man inte vill lägga så mycket pengar som 1500:-
    NhjärtaD skrev 2010-06-20 22:00:25 följande:
    God kväll alla!!!

Har varit lite extra trött de sista dagarna...
    Helgen har varit fullspäckad med lite lek, middag & mys...Kikade även jag lite på bröllopet igår Men jag har min egna prins Daniel & jag var hans prinsessa Men lite sugen på stort bröllop blir man, men samtidigt har vi inte råd med det nu & det hade varit trevligt att genomföra det snart så man får väl prioritera lite Man kan juh förnya sina löften

Ang sex så är även här lusten borta Lite trist e de....speciellt för sambon Gnäller era mycket för det?

Fyndade lite bebis kläder idag Ett rött adidas set & ett puma set sambon är galen i såna kläder...

Nehe, nu funderar jag på en dusch kanske....

ska ta kort på magen idag med!
    15+6 idag...har en radda bilder som jag inte lagt upp än
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Bebis-Dec 10 ~*~♥~*~
    Åååå vi vill också gifta oss. Hur mycket vi än räknar och räknar så blir det sååå dyrt ju! Nu vill jag vänta tills bebisen kommer och jag blir normal i kroppen igen så tidigast nästa sommar...men då borde man ju börja planera NU, och det har vi inte gjort så det lär väl dröja lite då...el ska man slå i hop det med ett ev dop...
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-06-21 11:13:15 följande:
    Ååå vad härligt det lät! Vill också åka på en weeknd någonstan , shoppa och ha lite kul
    EMELLE!
    När ska ni göra de??

Tog en tid efter vårt RUL (får vi veta könet där åker vi inte) tror tiden var i Augusti någon ggn.
    Har en kompis som var förra veckan i v 21+ och gjorde ett vanligt UL för 900:- fick film massor av bilder och fick veta kön och jättegenom gång av bebis så ett "vanligt" UL där är jättemycket bättre än här. Tydligare och bättre maskiner osv. Kan vara värt om man inte vill lägga så mycket pengar som 1500:-Åååå vi vill också gifta oss. Hur mycket vi än räknar och räknar så blir det sååå dyrt ju! Nu vill jag vänta tills bebisen kommer och jag blir normal i kroppen igen så tidigast nästa sommar...men då borde man ju börja planera NU, och det har vi inte gjort så det lär väl dröja lite då...el ska man slå i hop det med ett ev dop...
    Vi vill också gifta oss. Dock ska vi nog vänta lite längre än ett år. Kanske två, tre år. Anledningen är att det blir lite tight att spara ihop massa pengar till ett bröllop på en lön på ett år. Vi vill ju helst ha ett riktigt fint bröllop också, eftersom vi bara planerar att ha ett i vårt liv ;) Men mig spelar det ingen roll. Inte just nu. Hellre att vi gör det när vi kan få vårt drömbröllop än att göra det nästa år bara för  att. 
  • MajMamman08
    EMELLE!
    När ska ni göra de??

Har en kompis som var förra veckan i v 21+ och gjorde ett vanligt UL för 900:- fick film massor av bilder och fick veta kön och jättegenom gång av bebis så ett "vanligt" UL där är jättemycket bättre än här. Tydligare och bättre maskiner osv. Kan vara värt om man inte vill lägga så mycket pengar som 1500:-Åååå vi vill också gifta oss. Hur mycket vi än räknar och räknar så blir det sååå dyrt ju! Nu vill jag vänta tills bebisen kommer och jag blir normal i kroppen igen så tidigast nästa sommar...men då borde man ju börja planera NU, och det har vi inte gjort så det lär väl dröja lite då...el ska man slå i hop det med ett ev dop...
    Ah ok ja så täntke vi nog med,för inte alltid man får veta könet här ju har jag hört!!
    ok,kanske man ska ta de då...e ju rätt dyrt med 1500kr. Skönt att de kikat genom bebis lite mer, när ja va på RUL med nr 1,så kändes de knappt som om de tittade på bebisen där inne,utan bara ja men de ser bra ut....hum ja!!!
    Ja,nu får ja boka,ska bara prata me sambo först
    Men vilken vecka är du i då?? för de stod ju att man skulle va 24 o uppåt va??
  • Trollungarnasmamma
    linasmama skrev 2010-06-20 22:53:05 följande:
    Hur länge har ni varit tsm? Vi vill också gifta oss men inte än, ska vara ihop i några år till först..

Nej min sambo klagar inte fast vi aldrig har sex, han har accepterat att det är så. Även om jag skulle vilja så kan jag inte pga min värk.. 

Vi har samma bf har jag kommit fram till, bättre sent än aldrig . Är också i 15+6 idag! 
    1,5 år snart, men har kännt varann i lite mer än 7 år så vi känner oss mer än redo. Har alltid haft känslor för varann långt där inne

Vad snäll han är, skönt att bli respekterad, min sambo har lugnat sej lite, men jag vågar knappt röra honom för då tror han vi ska ha sex, så gnäller han sen att jag inte ger honom någon närhet...hmmmm....

Spännande för oss, får se om det stämmer efter RUL med .
    Emmaslemma02 skrev 2010-06-21 00:28:45 följande:
    Hej.
    Här har vi en till som har bf  i december, den 22e :)

Jag blev gravid med spiral men är lika glad för de :)
    Min son på snart 2år blev jag gravid med p-piller :p

Är snart i vecka 15. på onsdag för att vara exakt :D Har redan känt lite smått kittlande/bubblande eller hur man nu ska förklara de :p längtar tills det känns ordentligt :d fler som redan känner bebisen?
    Välkommen
    Ojdå, emot alla odds bebisar

Vi är endel som börjar känna bebis, men samtidigt väntar man på det där "riktiga" så man är säkert på att det är bebis!!
    TheUnknown skrev 2010-06-21 09:14:45 följande:
    Vi pratade igår. Han har gett upp, är arg, och " inte redo att försöka än".. Hur länge ska jag vänta tycker han..? Han flyttar hem till en kompis... En tjej, den tjejen jag är " rädd" för, ser som ett hot... Jag e leeeedseeen
    Herregud...vet inte vad jag ska säga....

Men ang om du klarar av bebis + en femåring så gör du det garanterat, det är bara nått man gör....jag klarade av en 2 åring & bebis ensam så de fixar du.....

Men ja resten vet jag inte....är han verkligen ditt hjärta? Betyder han allt för dej, ja då kanske du får ge honom tid...om det nu är det han behöver....
    Svårt att ge råd så här...
    EMELLE!
    När ska ni göra de??

Vi ska nog slå ihop det med dopet faktiskt
    Sen när vi ha pengar osv så förnya vi våra löften & gör större bröllop...det är vi inne på nu iaf
  • Trollungarnasmamma

God kväller!!

Fått höra på jobbet idag att jag är så söt när jag är pluffsig!!! Obestämd eh jaha....alla tycker jag är så stor för att inte ha gått så långt osv....
    Okej....och det innebär??

nu ska jag betala lite tupperware saker innan läggdags!

natti natii

• Stoce

Vecka 16 nu, tiden går

Nu till en "äcklig" fråga... har i veckan fått slemmiga flytningar. Nästan som innan ägglossning... någon mer som har så? De är helt genomskinliga, men riktigt klibbiga och slemmiga... ursäkta beskrivningen :-P

På onsdag ska jag åka till Luleå, och kika på vagnar tillsammans med min mamma. Där jag bor är inte utbudet så stort om man säger så. Blir sedan att åka ner med sambon också, men ska bli så mysigt att få kika på och känna på dem lite mer. Ska också gå på Hafva som har en massa gravid-/bebissaker - himmelriket just nu

• MFJG

Stoce - Såna flytningar har jag haft hela graviditeten..Slemmiga som äggvita ungefär..Är tydligen rätt så vanligt vad jag har förstått..

Vi vill också gifta oss. Har skickat in papper om Hindersprövning. Men vi kommer ha ett litet bröllop och så festen om ett år antagligen. Så först gifter vi oss och sen ska vi spara pengar till festen. Jag har aldrig drömt om ett sagobröllop. Jag vill bara visa hur min starka kärlek till min J och inget annat. Hade kunnat gifta mig i jeans och sneakers om det skulle vara så. Då lägger jag hellre krut på en lite finare ring som vi ska bära resten av våra liv. Sen ska vi ha en väldigt enkel fest. Utan bordsplacering osv. Grillad mat, buffe bord. En liten bar med bartender, där man skänker valfri summa i en burk för vad man köper.

Jag hade en störtblödning i måndags. Fick åka in akut. Men allt såg bra ut. Har slutat blöda nu men ska vila i 2 veckor till. Imorgon ska jag till läkaren för foglossningar. Det är HELT makalöst så ont jag har redan nu.

Så nu har jag skrivit en mindre novell. Går in i vecka 15 idag =) Wiiie! Tror jag också känt "fladder" men längtar tills det verkligen känns när buse i kulan rör sig..

Är det någon här som bloggar? Har vi en BF lista?? 

• ensammamma
    MFJG skrev 2010-06-22 06:03:43 följande:
    Stoce - Såna flytningar har jag haft hela graviditeten..Slemmiga som äggvita ungefär..Är tydligen rätt så vanligt vad jag har förstått..

Vi vill också gifta oss. Har skickat in papper om Hindersprövning. Men vi kommer ha ett litet bröllop och så festen om ett år antagligen. Så först gifter vi oss och sen ska vi spara pengar till festen. Jag har aldrig drömt om ett sagobröllop. Jag vill bara visa hur min starka kärlek till min J och inget annat. Hade kunnat gifta mig i jeans och sneakers om det skulle vara så. Då lägger jag hellre krut på en lite finare ring som vi ska bära resten av våra liv. Sen ska vi ha en väldigt enkel fest. Utan bordsplacering osv. Grillad mat, buffe bord. En liten bar med bartender, där man skänker valfri summa i en burk för vad man köper.

Jag hade en störtblödning i måndags. Fick åka in akut. Men allt såg bra ut. Har slutat blöda nu men ska vila i 2 veckor till. Imorgon ska jag till läkaren för foglossningar. Det är HELT makalöst så ont jag har redan nu.

Så nu har jag skrivit en mindre novell. Går in i vecka 15 idag =) Wiiie! Tror jag också känt "fladder" men längtar tills det verkligen känns när buse i kulan rör sig..

Jag åkte in akut igår för dom trodde jag hade fått urinvägsinflamation som hade gått upp å satt sig i njurarna men de va inte de utan de va en sån kraftig foglossning så jag ska gå vid sjukgymnast å kiripraktor för att få hjälp med allt... Har en nerv som sitter vidd bäckenet som ligger i kläm så jag har fått en sån kraftig folossning så jag får inte ens gå i trappor bära något eller köra kundvagnar el vagnar över huvudtaget. Så jag är mer eller mindra handikappad. + att jag får inte gå gravidtetsveckorna ut kommer att bli igångsatt i vecka 35-36 år i vecka 17 nu.

Vi e några som bloggar å sen så har vi en Bf lista ska plocka fram länken till dig om du vill de..
  • skogsbollen

Stoce:
    Samma här, såna flytningar har jag oxå emellanåt.

Ja, vi har pratat om bröllop jättemånga år, men vi tar aldrig tag i det. Vi förlovade oss på midsommarafton 1999, så det börjar lixom bli dags. Vi friar nog till varandra en gång om året, ungefär :) Vi känner oxå att vi likväl kan ha ett litet bröllop, mest för vår egna skull... men nu när vi såg det kungliga bröllopet på tv så ville sambon oxå ha ett stort.... Fast det har vi inte råd med. Störst av allt är kärleken, ändå ju :)

• ensammamma
    MFJG skrev 2010-06-22 06:03:43 följande:

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51698829.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

De e 2 olika bflistor om jag har förstått de rätt... Jag e med i den övre länken..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)