-
Ne, han får kämpa för att Loke ska få hans namn! =)LillSnurr82 skrev 2011-05-30 21:49:19 följande:haha,, Agnes fick sambons efternamn just för att han SKA fria..frågan är bara när.. jag väntar o väntar.. Fast vi har ju inte ens förlovat oss än, så lär nog få vänta ett par år till :(Härligt! Vill också att sambon ska ha två ringar! Varför bara jag? =)Mysmamma70 skrev 2011-05-30 22:14:02 följande:Vi förlovade oss när han friade - han hade köpt en jättefin diamantring till mig och sen fick vi ge oss ut på ringjakt till honom. Han ska även ha en vigselring!
Ja, jag sa det till honom när jag fick ringen. Nu har det gått 1 år o 1 månad o ingen vigsel än! :(Mama Jessie skrev 2011-05-30 22:30:21 följande:Suzzy: Meningen med förlovning är väl att man ska gifta sig, du får förklara det för honom :) -
Loke brukar vakna vid fyra o vara pigg o ligga o prata ganska högljutt i 1-2h sen lyckas jag få honom o somna om! =)Mysmamma70 skrev 2011-05-31 08:28:42 följande:Tuppen, haha - här vaknade tuppen 04.16
-
Min unge har börjat sova! Vaknar inte före nio nu. Sååååå skönt! =)3 barns mamma84 skrev 2011-05-31 10:36:20 följande:Är det något nytt nu när alla våra vaknar så tidigt ?
Jag som har en som sover till 08 ca men nu
ändrade planer minsa J*vla unge 
Idag hade vi sittvagnen åååh vad mysigt det var och elias njöt haha han tittade omkring och jag gjorde så att jag har åkpåse i sittvagnen oxå ifall det skulle bli kallt men haha jag fick nog en låååång näsa när solen väl kom fram och jag svettades
så jag ska se om jag ska ta bort den sen..
-
Lägger in lite bilder på Lokes utslag. Man ser inte så bra på korten, han är inte duktig på o ligga still, men lite ser man iaf! =)

-
Jag har varit mjölkfri sen 12maj o det har inte försvunnit! :(3 barns mamma84 skrev 2011-05-31 20:31:53 följande:suzzy: Kan det vara mjölk allergi eller vattkoppor ? för det ser inte så farligt ut igentligen men det ser inte bra ut alls. vad har läkarna sagt ?
-
Han har fått skiten av mig. Jag hade med eksem o allergi när jag var liten. Har det fortfarande! :(3 barns mamma84 skrev 2011-05-31 20:44:52 följande:Oj Oj är det då det han har fått av dig ?
Äter du något mot detta eller skippar du allt som har mjölk o mjöl att göra ?
Jag skippar allt med mjölk, enda jag fått order om! =) -
Han får tavegyl mot klådan.3 barns mamma84 skrev 2011-05-31 21:00:15 följande:Okej jo jag har en kompis här i byn som har samma sak + något mer och hennes son har fått men nu e det så att han får medicin för detta och hon med. kan fråga henne nästa gånga vad det är men något var det om det var spryta o så.På pricktestet dom gjorde så reagerade han på ägg o vete, men han skulle reagera på nån histamintjosan o det gjorde han inte så det var ett otydligt svar, så de tog blodprov ist för ett lättare svar. Då kan de kolla på mera saker om de visar att han reagerar på ngt!Karttikeya skrev 2011-05-31 21:03:28 följande:Du har inte testat ägg också då? Jättekul, jag vet, men kan ju vara värt att testa ett tag.Tack!ludicrous skrev 2011-05-31 21:10:14 följande:Suzzy - fruktansvärt söt är han då iaf! Men till utslagen..
Så som han ser ut över bröstkorgen, på bilden där du fotat sidan med armen upp, så hade min dotter i ansiktet, då sa de att det var mjölkallergi.
Men det ser ju ut som att han har två sorters utslag? Det andra ser ju ut som vattkoppor, men det antar jag att det inte är.. men du förstår vad jag menar..?
Kämpa dig till ett besök på hudklinik och en ordentlig barnläkare!
Två läkare har tittat på honom o ingen sa varken vattkoppor el nässelutslag. Var hos en kompis i lördag so i söndags fick jag veta att hannes son fått vattkoppor, men dom var inte i närheten av varandra o enl bvc sköterskan är han imun mot det tack vare att jag haft det o jag ammar honom.
Ja, vi ska till barnkliniken om 2v. Får se vad som händer sen. -
Han träffa en med vattkoppor när han var en månad fick jag reda på dan efter. O sen i lördags, inget där emellan.ludicrous skrev 2011-05-31 21:39:05 följande:Tavegyl blir man helt geggig i hjärnan av stackarn :(
Vattkoppor har en inkubationstid på ca 2 veckor, så skulle det vara vattkoppor så kan det ha varit två veckor sen o framåt.
Locobase och miniderm tror jag är receptfria, de ska vara bra att smöra med
Jag smörjer med Locobase Repair i ansiktet o Miniderm morgon, kväll o varje blöjbyte. Även Mildison i veck o på röda utslag 2ggr/dag. -
Han kliar sig, annars verkar han inte besvärad. Han är pigg o glad! =)Haligh skrev 2011-05-31 23:13:39 följande:Fy Suzzy, hoppas detektivarbetet leder nån vart och att Loke inte besväras för mycket av utslagen! Jobbigt att inte veta vad det beror på! S vaknade strax efter 4 inatt och tyckte det var morgon, blä. Somnade om efter ett par timmar tills väckarklockan ringde 7 istället för 8, morr. Känner ni att huvet liksom går på tomgång nuförtiden? Gör såna klantiga grejor hela tiden och är glad att jag inte har ett jobb att sköta nu, vete fan om jag skulle klara det...
Ja, har man fått en dålig natt så är det tomt i huvudet! =) -
Vi har parfymfritt! =)toksnippa skrev 2011-06-01 12:04:55 följande:Suzzy: bara en tanke som ni säkert redan sett över... tvättmedel???