Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Anairda skrev 2011-06-10 22:24:37 följande:
    Min knubbis vägde 10700 och 69cm på 6 mån kontrollen, en stooor tös!
    Oj! Det var en stor en! Ska väga min plutt på 5mån kollen på måndag.
    Skulle eg inte varit på den kollen, men bvc sköterskan vill kolla lite extra på pluttsnutt då han väger för lite. Vägde 6200 för 1½v sen o var 63.5 kort.
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Anairda skrev 2011-06-10 23:01:20 följande:
    Japp hon äter inte alls mycket men går upp ändå haha och växer så det knakar! Våra bebisar är underbara oavsett längd o vikt!
    Absolut! Det är dom! Det bästa vi har gjort i vårat liv. Iaf jag ! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Bajsinlägg!!

Bäddade rent  våran o pluttens säng igår. Vid sju imorse hörde jag att han bajsade. Efter ett tag satte jag mig upp när jag gissade på att han var klar o skulle ta upp honom, då låg han med fötterna på huvudkudden. haha.
    Tog upp honom o såg att det var bajs på lakanet. Fan. Hela blöjan var full. Bajs inne i blöjan o utan på. Hua då! Var bara o duscha av honom. Hade tom bajs på armarna. Vad fabian har han hållt på med? Unge!!!!
    Bara till o slänga in allt i maskinen o ta o bädda om idag.
    Han sover i bara blöja nu!
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2011-06-12 22:20:26 följande:
    Lite salt är nog inte farligt, med vad är lagom salt? Är väl rätt mycket salt i både buljongtärningar och aromat? Fast man märker väl på barnen om dom klarar av det? Är väl magen som inte är färdig för salt ? eller vad är det som är farligt med salt egentligen?
    Är det inte njurarna som inte är utvecklade för salt intag ännu.....eller.....?
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    LillSnurr82 skrev 2011-06-12 22:25:28 följande:
    jo det stämmer nog, när du säger det.Har nog hört det.. undviker salt helt jag vill inte riskera nåt. Är ju en rätt onödig krydda även för oss vuxna, finns annat att smaksätta med som tex dill, persilja osv..
    Ja, vill också undvika salt så långt det går.
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    thegoddess skrev 2011-06-13 07:51:46 följande:
    nätterna nu suger fett.. svår sövd och vaknar flera gånger. kl 3 är hon pig som en lärka och pratar. fy va trött jag är.. hoppas det är fasproblematik
    Så har jag haft det länge. Nu var det ett tag sen. Då vaknade han kl 2. Klarvaken o var vaken i 1-2h o bubbla o bubbla o bubbla........sen vaknade han vid 4 o samma sak igen. Vaken i 1-2h o bubbla o bubbla o bubbla! Vid ett tillfälle väckte han mig vid 3 för mat o var fortfarande vaken kl4 o var högljudd. Då tog jag honom o gick ut ur sovrummet så sambon kunde sova....o grannen......somnade vid sex på mig i soffan. Den dan var jag död.... .=)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Haligh skrev 2011-06-15 21:36:01 följande:
    Bumbon var här 500:- i sjön...har den använts 10 min sammanlagt kanske! För tjocka lår, höll knappt att få ur tösen...
    jag kan köpa den...har en spinkis här hemma =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    sweet86 skrev 2011-06-15 21:47:36 följande:
    BVC och läkarbesök idag avklarat.. 9 kg prick och 69,4 cm lång. Klarade sprutorna galant med endast lite gnäll.
    Mammas guldklimp
    stora killen! =) Duktig han var!
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Loke tar sig "uppåt" när han ligger på rygg. Rör sig även upp o ner när han ligger på magen. Drar in knäna under magen, sen sträcker han på benen......hela tiden när han ligger på magen....så det kommer väl snart! =)

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2011-06-16 15:44:34 följande:
    Åh herreguuuud, känner mig sämst! Vi har en lång trappa i vår lägenhet och förut var vaktmästaren här och då drog jag upp grinden. Elliot sov ändå så det spelade ingen roll. Nu när jag satte honom i gåstolen hade jag ju självklart glömt grinden. Satt på roa och såg hur han stod precis vid kanten och tittade. Sån tur att jag hann dit och kunde stoppa honom. Tänk om han ramlat ner?! Hade aldrig förlåtit mig själv då. Nä fy...
    Lätt hänt! Det är av misstagen man (förhoppningsvis) lär sig! =)
    Loke 11/1-2011
Svar på tråden December Bebis 2010 :)