Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Godmorgon! Loke är glad o pigg! Brukar lyckas få honom o somna om när han är pigg så här tidigt på morgonen, men inte idag! *gäsp*
    Lika bra o kliva upp så han inte väcker gubben! Får hoppas att Loke är trött snart så man får gå o lägga sig igen! =)

Fler som har problem med att få barnet o sova på dan? Han sover bara korta stunder o är såååååå trött men kan inte somna om. Sen är han trött efter 2h igen o samma visa då hela dan. Kl 17, 17-30 brukar han kunna sova i ca 2h. Men va tusan, kl 19 brukar han bada o få på sig pyjamas. Går ju inte då när han vaknar strax efter sju, halv åtta! Brukar lyckas få honom o somna runt 20 iaf, men ändå! Vad har hänt lixsom!!! :/

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    Mysmamma70 skrev 2011-06-07 07:08:34 följande:
    Suzzy - Cornelias storebror Charlie var likadan på dagen - han sov en halvtimme, var vaken två, sov en halvtimme, vaken två...

Vi försökte förlänga sömnen så han skulle få ett längre sovpass om dagen genom att vagga honom i vagnen eller rentav köra honom i bilen. Men det gick inte, vi gav upp efter några veckors ihärdiga försök!

Men när han började krypa vid sju mån blev han mycket tröttare och började sova ett-två längre sovpass på dagen utan att det påverkade nattsömnen
    thegoddess skrev 2011-06-07 10:07:45 följande:
    ronja sover 45 min ganska prick varj tillfälle på dagen och är vaken 1-1,5 timma. bvc förklarade det som att hon är väldigt intensiv när hon är vaken. leker mycket och tittar på allt. missar inget. hon vill sitta upp eller stå framåt, bli buren framåt så hon kan se allt. detta är troligtvis orsaken till att hon inte orkar vara vaken mer och därför inte sover längre.
    Ja, han har inte varit så förut. Då har han sovit långa pass mitt på dan på 1-3h sen mat sen lek sen sova igen 1-3h sen lek sen mat osv. Men inte nu längre.
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    delifi2 skrev 2011-06-07 16:09:51 följande:
    jo jag vet men jag ätnkte att han vet ju oxå men nu fick jag förklara för honom att risken är stor att bli med barn å han bara å nej vad har jag  gjord hahhaa

ska ta ett gravtest imorgon å sen ta ut mitt recept, har inte orkat göra det än. Fast jag har funderat på p-stav.
    Nån som har P-stav här inne och kan berätta hur ni upplever den??  
    Jag har haft p-stav förut o funderar på o skaffa det igen. Jag är supernöjd. Inte jätte regelbunden mens, men den kom var 4-5 vecka. Har hört mer negativt än positivt med spiral, därför tänker jag nog inte skaffa det, fast gratis är gott! =)
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Idag gjorde Loke "illa sig" för första gången. Han satt i matstolen i köket medan vi lagade mat så han hade uppsikt över oss. Han sitter på kudde o har kudde runt sig och han satt framåtlutad o tittade på leksakerna på bordet framför honom, sen skulle jag ta kort o han lutade sig bakåt! Pang med huvudet mot kanten av sitt ryggstöd. Aj! Han grät. Jag pussade, hjälpte inte, blåste, han blev knäpptyst. Jag tittade på honom med en glad min o sa "vad hände lillplutten?" Skratt sen gråt! Då tog pappa upp honom. Började gråta efter ett tag igen! =) Sötnöten! =)
    Blir till o vaddera ryggstödet också! =)

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Är inte heller nöjd med magen. Slappnar jag av ser jag gravid ut o hålelr jag in magen så hänger den. Blä. Har köpt ny bikini idag o fast jag har en ful mage så tänker jag visa den iaf, för jag har haft mitt älskade barn i magen och tycker folk att jag ser ful ut så får de tycka det. Jag hatar min mage o jag hatade den innan Loke men jag vill inte gömma mig i baddräkt o inte kunna sola kroppen! =)

Grattis på födelsedagen Majorima! Gammal man känner sig!

Linas mamma: vill också operera brösten. Jag har stora bröst, 85D o de verkligen hänger som kärringbröst. Jobbar med pensionärer o jag får lyfta på mina bröst i duschen precis som jag får göra på dom! Inte ett dugg kul. Ska nog lyfta dom efter nästa unge, ska bara vinna en miljon först. hehe

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    linasmama skrev 2011-06-08 21:42:44 följande:
    Mina är pytte små, typ 75B..
    Haha, jag vet precis hur du menar, har jobbat i hemtjänsten.. Det är inte så dyrt som man kan tro. Under 30 000 om du gör det i Oslo annars runt 50 - 60 000 kr. Eller ja det är ju mycket pengar men det är inte kul att vara 21 år och se ut såhär. Har gjort det sen jag fick min dotter, då var jag 15, och har inte vant mig än..
    Det var mååååååååånga år sen man var så liten! =)  hehe
    Ja, mkt pengar det med. Inget man har på banken direkt! =)
    Jag gillar inte alls mina bröst, men dom är fina i bra bh....hehe
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    mamma smurfen skrev 2011-06-09 08:34:23 följande:

morron....

Så lack på vårt hemlarm så de finns inte....

mitt i natten, vid 3, så börja de pipa å visar felkod, så en gång/halvtimme var/är man tvungen att avläsa å nollställa skiten, som tur va så var det bara jag å sambon som vakna av de, medans barna tryggt sov vidare, men nu e jag såååå trött(tur man har kaffe hemma)

Angående problematiken kring mina killar å deras pappa så är de bara SKIT de me, lilla killen, fyller 10 nästa vecka, saknar sin pappa otroligt mycke, och skulldbeläger sin bror, och mig för att han inte får träffa pappa, vilket resulterrar i att han är ständigt tjurig, lessen å arg....pratade med handläggaren på soc om att fåtill någonform av umgänge, med en 3e person, dom pratade med xcet som "skulle fundera på de" GRRRRRRR, vadå fundera, han har inte träffat C sedan veckan innan påsk, inte ringt, inte gått till skolan å hälsat på, NADA...å så skulle han FUNDERA på de?????

Igår ringde soc-handläggaren å sa att Xcet inte vill!!!!!!!!!!!!!

Håller på att bli skogstokig på honom....

Förklaringen till att han inte vill, sa handläggaren, är att han inte tycker att en 3e part behöver vara med, han har ju inte gjort någe fel!!!??

Nähä, så barna ljuger om vad han gjort då eller!?

Å polisen och åklagare är inkopplat BARA för att de inte har andra saker att göra...eller vadå...SUCK

Jag HATAR verkligen honom, HATAR att jag en gång i livet älskade den mannen/idioten, vill inte ha honom i vårt liv mer!

Det enda goda han tillfört mitt liv är mina killar, å genom att jävlats med mig nu i 7långa år så har han gett mig en insikt om att jag är STARK, å klarar mycke mer än jag trodde jag skulle kunna....

Men skulle han försvinna från denna planeten skulle jag inte sörja...annat än för barnen som förlorar sin pappa i de läget.....faast, han har redan förstört relationen mellan sig och den stora killen, han total vägrar att träffa pappa, å den lilla killen är grymt besviken på pappa som inte vill träffa honom.......GHAAAAA

Usch, fy va jobbigt! Inte lätt med X. Jag är väldigt glad att jag gjorde abort med mitt X. Jag hatar honom så!!!!! jag med! =) Så skönt att han ÄNTLIGEN efter snart 6år har insett att jagi nte vill ha honom, Arg blev han när han fick reda på att jag var gravid. Ne, X är bara skit! Synd att ditt X är så knäpp mot sina barn! Så synd!
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi

Idag är det 11år sedan jag tog studenten. Idag är det student i västerås, imorgon i eskilstuna. Ska dit då. Min låtsas kusin tar ett kliv ut i vuxenlivet! =) Stora damen.
    Min plutt blir fem månader imorgon. Hua då!

Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-10 16:14:47 följande:
    Samma här har inte brottom jag ger då jag ger han går upp i vikt tro mig ca 9000kg nu höhö
    9000kg! stor bebis! Flört
    Loke 11/1-2011
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-10 16:46:29 följande:
    g skulle det så
    Ja, det var det jag menade! Tyst
    Loke 11/1-2011
Svar på tråden December Bebis 2010 :)